Archief - archiF.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dequal

Legacy Member
Hi there,

enkele maanden geleden ben ik begonnen met een nieuw projectje, namelijk archiF.be . De bedoeling van de site is om bezoekers de kans te geven om nieuwe stromingen en architecten te ontdekken, en ook om bezoekers informatie te geven over bepaalde architecten waarover ze misschien informatie nodig hebben.

Het is pas sinds een weekje dat de site nu echt actief wordt qua posts (door de examens e.d.), dus ik kan nog niet zeggen adhv de statistieken of we goed bezig zijn of niet.

Daarom vraag ik jullie mening. :) Waarschijnlijk vinden velen het niets omdat architectuur u niet interesseert, maar probeer toch zo'n objectief mogelijke mening te geven als het kan.

Gebruiksgemak, lay-out, content, ... noem maar op. Elke tip die je kan geven is welkom.

archiF.be

Alvast bedankt!

GregoryCo

Legacy Member
Ik vind hem wel geslaagd, netjes en overzichtelijk. Het enigste wat ik wat minder vind is de banner, die komt precies te groot voor waardoor veel ruimte verloren gaat.
Misschien best ook nog eens uw xhtml bekijken want die geeft nog 19 errors en 6 warnings (voornamelijk "alt" vergeten).
En ook uw combobox wat hoger maken (nieuws archief), want de tekst staat er niet volledig op. Dit is toch het geval bij IE7, bij FF is het wel in orde. Om je even te laten weten :)

Dequal

Legacy Member
Vorige week waren er nochtans geen fouten. Maar ik zal het eens bekijken. Bedankt voor de feedback.

Recipe4hate

Legacy Member
Ziet er strak uit. Heb maar even kort gekeken maar:

Ik vind de banner die groter is dan het kader niet zo mooi (eigen mening)
De tekst van de banner is idd lelijk.
Brushes zijn leuk, maar wat hebben die bloempjes bovenaan met het onderwerp te maken?

denk

Legacy Member
lettertype is idd iets minder, maar persoonlijk vind ik die banner in het geheel geslaagd. Het breekt het 'saaie' design dat zou ontstaan als die banner effectief in de kader zou staan.

Dit is uiteraard een persoonlijke mening, sommige mensen zullen het goed vinden, anderen niet :)

ik vind de site wel geslaagd ;)

Dequal

Legacy Member
De tekst is bedoeld om een beetje oldskool look te hebben. Met archiF willen we verwijzen naar een archief, en dus oude lettertypes en zo.

De bloembrushes heb ik ook al aan zitten denken, waarschijnlijk pas ik dat nog aan met brushes van een skyline van een stad of zo.

Dequal

Legacy Member
Ik heb de header nu wat aangepast. Wat vind je van die brushes?

DJ_ILLEGAL

Legacy Member
waarom vraagt hij onze input als het om een ripped design gaat?

dendaak

Legacy Member
TEMPLATES worden hier niet gecheckt, omdat je enkel het werk van een ander komt checken. Bovendien lokt het geflame uit en kan het aanzien worden als een verdoken vorm van spam.

Dequal

Legacy Member
Design is helemaal niet geripped. Het is een gratis template. En ik vraag hier niet specifiek om de layout te checken, maar vooral de inhoud en gebruiksvriendelijkheid.

GregoryCo

Legacy Member
Gebruiksgemak, lay-out, content, ... noem maar op. Elke tip die je kan geven is welkom.

Je kon er toch tenminste bijzeggen dat je het niet zelf hebt gemaakt...
En de gebruiksvriendelijkheid hoort eigenlijk ook bij lay-out

Dequal

Legacy Member
[B!'X!R']['@(V);11247437 zei:
Je kon er toch tenminste bijzeggen dat je het niet zelf hebt gemaakt...
En de gebruiksvriendelijkheid hoort eigenlijk ook bij lay-out

Dat is niet volledig correct. Architectendatabase en archief op naam/locatie is allemaal extra.

Ik snap niet waarom iedereen zich zo druk maakt over die layout. Alsof het nu zo erg is dat het een template is...

DJ_ILLEGAL

Legacy Member
tis en blijft niet zelf gemaakt,

als het gaat om de informatie zelf, plaats het dan in een Microsoft Word forum Showoff.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan