Dat psp spel van betelgeuze is gewoon een browser-based game in html. De PSP browser ondersteund html en javascript. En dat is ook de enige manier om voorlopig homebrew games te maken voor firmware > 1.5.
Voor de oudere firmwares was er wel allerlei stuff te downloaden om homebrew games te maken, maar dat heb ik zelf niet echt gevolgd. Ik heb mijn psp zelf nog maar pas en dus heeft die de recentste 2.0 firmware er op.