Archief - ALGORITME : Foto 'gallerij'

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lunake

Legacy Member
oi, ik ken dus werkelijk niets van html.
ik heb altijd mijne http://users.telenet.be/lunake gehad, 50 mb, gewoon altijd met flashFXP bestanden ge-upload zoda ge een eenvoudige 'index' krijgt. die site stond algemeen bekent binne een grote vriendengroep, 50 mb is nu te klein geworden.

Ik heb me op b-one.net 1gig gefixt op www.lunake.be
nu zo ne 'index' lukte me daar toch nie zeker =p
op da control panel van mijne host zit zo een à la frontpage ingebouwd, hebk nu www.lunake.be mee gemaakt. echt wel eerste site ooit.. (template wel he)
let ni op al die ijle van contact & bedrijfsrommel, da is flauwe :p

mn vraag was nu hoe ik het beste nu mijn fotos daarop krijg :s
kennis van me zegt van fix u een programma dat ze op sites van fuive gebruike, dus da maakt thumbnails en as ge daar op klikt krijgt ge volleidge foto etc.. zo een album systeemke..

weet iemand hoe ik da redelijk simpel/makkelijk kan fixen?
kennis = 0.1 ofzo
kheb al keiveel moeite gehad met die tabel juist te krijge dusja =p

thx

joske110

Legacy Member
De grootte van de pagina's verspringt altijd!!
Niet echt aantrekkelijk, beter vaste grootte kiezen voor elke pagina en met i-frames gaan werken! Header is ietsje te groot ook ...
Fotootjes op een leuke en handige manier tonen kan je het beste met JavaScript gaan doen!

Grtzzz

Lunake

Legacy Member
ahja :p
i-frame?
erhm javascript? :p zot? :p
kenk NX vn..
ma hoe wa, kzou wel ns wille wete.. alle, hoe 'make' ze da? of hoe 'schrijft' ge da? ook met progs fzo?

btw, dreamweaver, is da goed?

orez

Legacy Member
joske110 zei:
De grootte van de pagina's verspringt altijd!!
Niet echt aantrekkelijk, beter vaste grootte kiezen voor elke pagina en met i-frames gaan werken! Header is ietsje te groot ook ...
Fotootjes op een leuke en handige manier tonen kan je het beste met JavaScript gaan doen!

Grtzzz

dat grote verspringt is ni echt een groot storend probleem, als er genoeg content inkomt is dit opgelost. Of op pure css/html manier kan dit ook opgelost worden.

Luister zeker niet naar het commentaar om met iframes te gaan werken, dit kan gebruikt worden, mor is zeker niet noodzakelijk.

En fotootjes op een leuke en handige manier tonen het beste met javascript? Kweet niet hoe jij hierbij komt ma kom.

Dit kun je het beste door een php-scriptje te downloaden en te installeren, die meestal met een eenvoudige readme komen, moet maar s zoeken op google achter "php imagegallery" of soortgelijke. Ma beter wel eerst ff controleren als je host wel degelijk php ondersteunt. Anders kun je ook een photogallery aanmaken met het programma adobe photoshop indien je dit in je bezit hebt.

Als ik me niet vergis staat dat onder file > automate > gallery

@ lunake:
Dreamweaver is een "deftig" programma.
Er is namelijk niet meteen een programma "beter" als je zelf html kan coden. Natuurlijk is da ook ni 100% want ge hebt programma's als je bv een deel van de tag intypt, die die gaan autocompleten enz...

Maar tis een goed programma om te webdesignen ja :). Je hebt nog vele anderen ook, zoals GoLive van adobe bv. Ma frontpage bv wordt door de meesten wel sterk afgeraden met goede redenen ook :)

Obliv`

Legacy Member
Lunake zei:
ma hoe wa, kzou wel ns wille wete.. alle, hoe 'make' ze da? of hoe 'schrijft' ge da? ook met progs fzo?

arles web page creator is wel iets handig

Lunake

Legacy Member
ha thx! :)
ja die ondersteunt php & ook mySQL, ni dak weet wa da is ze :p
ma kga dan wsl eens gaan voor die php gallery te proberen. da gaat same met een html docu?

Lunake

Legacy Member
mm kvind wel dingen ma zijn echt wel ingewikkeld voor mij vindk zo :$
is zo voor op servers te installere enz :s
iemand mss iets anders of die een proggie weet? :x

Lunake

Legacy Member
die staat me, albums make is gelukt, nu nog poging wagen om te publishen :)
tx alvast

*edit*

dit is het resultaat:
http://www.lunake.be/

\o/ eerste site ooit :)
jaja zit vol bugs wsl.. ma is goed genoeg imo.
btw, sinds die newsposts (is maar ijle) langer zijn geworde en ne scroll bar nodig hebbe, verspringt da scherm met de rest van de menu's.. ?
is hier geen simpele oplossing voor? :x

tx voor de tip Quilombo!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan