Archief - [ALG]max payne 2 mod = goeie start?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

boogje

Legacy Member
hallo,

ik ben van plan om in mijn resterende vrije tijd wat te modden, en heb reeds al eens een level gemaakt van maxpayne, waar ik :

een level kan maken ( gebouw zelf)

lichtinval kan creeren

een FSM heb geplaatst ( licht aan/uit door schakelaar etc.)

de vijanden ( en bondgenoten) de voldoende AI heb gegven voor het aanvallen/beschermen van mij + verstopplaatsen gecreerd en een mogelijkheid om hen over iets automatisch te laten springen

en voor FSM's moest ik codes invoeren als : "::startroom::flame-FSM_send(stop) "etc.

een automatische gebeurtenis kan uitvoeren wanneer het hoofdpersonage dit/dat doet (bv. als je het licht aan doet dat de vijanden opeens uit een kamer komen etc.)

ben ik hier nu iets mee als ik wat verder wil doen en wil modden bij andere games? of komt dit niet zozeer van toepassing. je ziet het, ik weet er niks van, behalve hetgene wat ik dus heb gedaan bij maxpayne2

bedankt!

AcIdR3IgN

Legacy Member
nja volgens mij ben je dichter bij dan een paar anderen die hier in de tijd zijn komen zeggen dat ze aan een mod willen werken.
Natuurlijk als je een mod wil maken moet je levels maken, nieuwe models, desnoods nieuwe wapens, en iet of wa programmeren (in C++ vermoed ik).

Hourences

Legacy Member
Ge had geen prefix, iets wat nodig is op dit forum. Aangepast bij deze.

Het allerbelangrijkste van zon dinge is da ge het principe en manier van denken door hebt, een proces waar ge lang over doet meestal. De puur technisch dinge als "hoe zet ik een muur in prog a of engine b" is minder belangrijk. Ge kunt ne aap leren op welke knoppe die moet duwen om een licht te hangen in een kamer he, ma om daar een mooi licht van te make das iets anders :)

Level bouwe zijde wel iets mee maar ander games hebbe ander engines en die werken dus weer anders dus ge moogt nieuw prog leren dan...Unreal engine stuff is vrij goed voor de editor en levels
Licht uit doen etc is vrij nutteloos voor ander dinge, das overal anders
En die gameplay scripting ligt eraan wa taal da da is, LUA ? Met LUA kunde zeker nog wel wa doen, oa bij far cry denk maar bij veel ander games zoals de Unreal games wordt da wel weer ni gebruikt. Ik gebruik het zelf ook liever niet.
Ast een taal is die 100 procent eigen is aan max payne zulde ook daar prolly nie al te veel mee kunne doen

Vich

Legacy Member
Zoals Hourences zegt: het is de manier van denken die je moet kennen. Als je een mod maakt voor spel x, dan is het relatief makkelijk om een mod daarna voor spel y te maken, doordat je de technieken en ontwikkelingsstappen al kent en enkel de nieuwe tools moet aanleren. Spel "x" en "y" moeten natuurlijk ongeveer op het zelfde niveau zitten qua 'mod-baarheid'.
Veel succes! Ik wens je veel nieuwsgierigheid en leergierigheid toe :)

boogje

Legacy Member
kga me alvast eens deftig bezig houden met models etc., en ja, ik heb heel veel onnozele levelkes gemaakt, maar na nen tijd was het ook voor mij puur logisch hoe en waar ik moest beginnen.

bedankt !

Vich

Legacy Member
boogje zei:
kga me alvast eens deftig bezig houden met models etc., en ja, ik heb heel veel onnozele levelkes gemaakt, maar na nen tijd was het ook voor mij puur logisch hoe en waar ik moest beginnen.

bedankt !

Er is niks mis met onnozele levelkes maken hoor ;) Integendeel!
Als programmeur ben je de eerste keer ook supercontent als je "Hello World!" op het scherm getoverd hebt dmv het copy/pasten van een tutorial :P

killgore

Legacy Member
Vich zei:
Er is niks mis met onnozele levelkes maken hoor ;) Integendeel!
Als programmeur ben je de eerste keer ook supercontent als je "Hello World!" op het scherm getoverd hebt dmv het copy/pasten van een tutorial :P


wow

copy pasten

ik moest da zelf overtypen :o

en ge moest is weten hoeveel onnozele test-programmakes er hier staan :). onnozele levelkes e.d. zijn goed ze, is een teken da ge er genoeg mee bezig zijt. Natuurlijk moete ooit wel overschakelen naar es iet groter :p.

Vich

Legacy Member
killgore zei:
wow

copy pasten

ik moest da zelf overtypen :o

en ge moest is weten hoeveel onnozele test-programmakes er hier staan :). onnozele levelkes e.d. zijn goed ze, is een teken da ge er genoeg mee bezig zijt. Natuurlijk moete ooit wel overschakelen naar es iet groter :p.
Dat copy/pasten was ook niet letterlijk bedoeld ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan