Archief - [Algemeen] Gamedesign

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

robbert-jan

Legacy Member
Dag iedereen, mede designers

Mijn naam is Robbert-Jan Brems, Nysuatro.
Ik ben al bijna 2 jaar bezig met gamedesign en ik ben al voor me zelf besloten dat ik later als studie in de richting van gamedesign wil gaan. Na veel research heb ik en paar belangrijke dingen vernomen. Wat ik het belangrijkste vindt dat ik gevonden heb is dat ervaring sterker doorweegt dan je studie. Hier heb ik verder over nagedacht en hiermee heb ik besloten een project op te starten met andere mensen die ook hun toekomst zien in gamedesign.

Waarom ik nu deze topic heb gestart is vanwege dat ik nog mensen zoek die ook gepassioneerd zijn door gamedesign en het later willen gaan studeren of het al aan het studeren zijn. Ik wil een team van min zeven man samen brengen dat als een vast team gaat samenwerken om dit project te realiseren.

Wat zou een reden zijn om aan dit project mee te werken?:

- Situaties/problemen leren kennen en oplossen om later die kennis te gebruiken als je weer in zo een situatie terechtkomt.
- Van elkaar proberen te leren en elkaar voorthelpen zodat we onze kennis kunnen uitbreiden.
- De fun achter het designen.
- Dit project later gebruiken als referentiepunt voor je kwaliteiten als gamedesigner

Wat moet je hebben/kunnen om het team te kunnen joinen?:

- Min 1 jaar ervaring Gamedesign
- Bereid zijn om actief mee te werken aan het project
- Als een team kunnen werken
- Elkaar bekritiseren/ voorthelpen / kennis delen
- Dicht bij Leuven wonen is een plus, maar hoeft niet
- Je moet bereid zijn zelfstudie te doen

Team :

- 2d Artist
- 3d Artist
- Environment designer
- Coder
- Music Artist

Project : Thoshiro

- Multiplayer
- Third Person shooter
- Hl2 Modification
- Futuristische samoerai

Dit is in het heel kort wat het idee zou zijn van het project. Ik heb al een verhaallijn, schetsen, ideeën rond de wapens , … Maar wat ik wil is wanneer we een vast team hebben dat we samen beginnen met het project en samen eindigen. Ik wil met jullie samen, met jullie ideeën en jullie hulp/kritiek aan Thoshiro werken.

Ben je geïnteresseerd of wil je meer info dan mag je me altijd contacteren op [email protected]

Dan antwoord ik op al je vragen en als je wilt stuur ik een Info e-mail over Thoshiro zelf met uitgebreider info over het concept van thoshiro en schetsen.

Nysuatro

veNoM sNaKe

Legacy Member
beste Nysuatro,
Ik zelf map nu al zon 5 jaar en zie dan ook graag dat er teams gevormt worden
waarin een zekere waarde van ervaring en motivatie gevraagt worden zoals
hier ook het geval is. wat ook mooi is is dat je een team wilt samenstellen dat
gaat werken aan iets wat ze kunnen gebruiken in hun port folio. zelf ben ik op
zoek naar een baan in de gamedesign sector als environmental designer en ik
zou dan ook graag deze mod willen joinen omdat ik hier toch een soort van
toekomst in zie wat eigenlijk niet veel meer is bij de meeste 'join deze mod' posts
die ik tegenwoordig overal tegenkom.

nu vroeg ik me af of je nog iemand nodig had voor het level design. Ikzelf heb
zoals ik al zei zon 5 jaar mapping ervaring waarvan de laatste 4 pas echt productief
waren. Ik heb je ook al een mailtje toegezonden met wat van mijn werk erin.

verder kan ik ook werken met milkshape en heb ik een minimale basis ervaring
met het maken van mijn eige textures ( het principe van het textures maken
en compillen gaat best maar de kwaliteit van mijn textures zijn nog niet boven
verreiste waarde laten we maar zeggen) en ik heb een beetje tot weinig ervaring
met 3ds max (niet goed in organische objecten).

Verder hoor ik nog wel of je mij kan gebruiken in je team:niceone:

ravenslayer

Legacy Member
Ik ben 17 en al enigte jaren bezig met characters ontwerpen en ze digitaal verwerken. Ik kan goed tekenen en kan men tekeningen inkleuren in photoshop. Ik kan dus ook texturen maken etc.. Het laatste jaar heb ik me vooral gericht op het modelen van dingen in 3DS MAX en ik boek vooruitgang. Mijn doel is om binnen 2 jaar na men middelbare school in Breda te gaan studeren in de richting gamedesign. Het meeste van men kennis omtrent gamedesign is zelfstudie. Ik leer alle dagen bij en dus zou voor mij een plaatsje in je team niet dan goed zijn voor mij.

Ik hoop dat je me kan gebruiken.

robbert-jan

Legacy Member
Alvast bedankt voor de reply's

Ik wil dit even nog benadrukken.
De mensen die aan dit project willen meewerken moeten echt gemotiveerd zijn tot en met.
Anders is het onmogelijk het project tot een goed einde te brengen.

Het project begint dus pas wnr we genoeg mensen hebben die actief en serieus gaan werken aan Thoshiro.

Nysuatro

robbert-jan

Legacy Member
Ik ben al ongeveer 2 jaar bezig met het mappen voor h1 en hl2.
Ben nu al kleine tijd bezig met photoshop voor het maken van eigen textures.

En wil ook over half jaartje beginnen met 3ds max voor het maken van props voor men maps.

Wat ik nu wil zeggen is dus environmental designer :)

Ik ben bijna elke dag bezig met oefenen en de nodige motivatie is er zeker.

Heb je al direct kleine beschrijving van me :)

Nysuatro

Holy Paladin

Legacy Member
nieuw site toevallig een week nadat ik pm stuurde dat de vorige gehacked was ? :p

robbert-jan

Legacy Member
Ik kan even niet volgen.
Er is nog geen site geweest.
Enkel een forum.

En ik heb geen pm gekregen van jou :s
Of welke site bedoel je

maxdevis

Legacy Member
gadverdekke, maak dat mee, familie tegenkomen op het TN-forum.
laat me eens weten wat je juist zoekt voor music-artist. voorbeelden?

gegroet,

uw oudste neef

killgore

Legacy Member
Holy Paladin zei:
nieuw site toevallig een week nadat ik pm stuurde dat de vorige gehacked was ? :p
we waren al aan nieuwe site bezig VOOR ie gehackt was ;).

en ik kon geen pm's meer lezen op da forum

EN: ge zit idd in het verkeerde topic bezig :p.

robbert-jan

Legacy Member
Kunnen we het terug ontopic hebben aub.

Ter informatie :

- Enkel nog 3d- artist nodig en lead coder.

@ Ravenslayer : Ik heb je al pm gestuurd en email. Ik kan verder geen contact met je krijgen. Zou je me willen adden op msn aub. Kunnen we wat zaken bespreken.

Alvast bedankt iedereen om dit topic gelezen te hebben.

Nysuatro

Holy Paladin

Legacy Member
:wtf:

ik lees thread over gd.be, post reply .. dunno hoe die hier komt :/
die pm stuurde ek op dit forum btw :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan