Archief - [ALG] GameDesign.be - Nieuwe start!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vich

Legacy Member
Bij deze willen Killgore en ik even melden dat GameDesign.be opnieuw van start is gegaan met een schone lei. Vroeger was de website gebaseerd op een forum met de rest van de site als "aanhangsel". Na een brainstorm-sessie op het oude forum vonden we het beter om een Wiki-systeem te maken, omdat Nederlandstalige spelontwikkelingsforums de neiging hebben om dood te bloeden als ze enkel over spelontwikkeling gaan. Een Wiki systeem leek ons handiger, omdat er meer nood is aan Nederlandstalige informatie dan een discussiepunt.
Natuurijk is er nog een light-versie van het oude forum en we hebben ook een weblog voorzien waar men op kan inschrijven en dingen kan posten over - bijvoorbeeld - eigen projecten. Er is een apart inlogsysteem voor Wiki, het forum en het weblog. Je bent enkel verplicht om in te schrijven als je zelf dingen wil posten, met uitzondering van het Wiki-discussie-forum.

Hier is de introductie in het lang en het breed.

Natuurlijk zijn wij niks zonder content! Daarom nodig ik u allen uit om GameDesign.be te laten groeien tot dé bron van informatie voor de Nederlandstalige spelontwikkelaar of spelontwikkelaar in wording! Waarom? Omdat België en Nederland nood hebben aan een degelijk informatiepunt en dat dit enkel door een community kan worden bereikt.
Suggesties zijn welkom!

ps: Mijn login is op gd.be niet meer Vich, maar gewoon Ken. Mijn voornaam dus.

Featherfoot

Legacy Member
Bleh, dacht ik mezelf ook eens opnieuw aan te melden, resultaat in Firefox: De verbinding met Gamedesign.be is geweigerd
Voor de rest, zeer fijn. Ik zal terug aanwezig zijn. :p

Edit: na op uw introductie te klikken, lukte het wel. Maar op de grote link klikken lukt dus niet.

S3cT0r

Legacy Member
Als ik het enigszins goed kon, zou ik een paar nederlandse SDL tutorials schrijven, maar dat laat ik liever aan andere mensen over. Zeer nice, kben blij dit soort wiki systeem te zien. Laten we hopen dat de BeNe gamedevscene wat van de grond komt :)

CyBeRRaT

Legacy Member
vol ongeduld de pagina aan het laden, wil hij toch wel ni zeker. was mij al opgevallen da er "work ik progress kwam" :) nu ja, de laatste tijd was er niet veel te doen. juist op tijd zou ik zo zeggen.

Vich

Legacy Member
Featherfoot zei:
Bleh, dacht ik mezelf ook eens opnieuw aan te melden, resultaat in Firefox: De verbinding met Gamedesign.be is geweigerd
Voor de rest, zeer fijn. Ik zal terug aanwezig zijn. :p

Edit: na op uw introductie te klikken, lukte het wel. Maar op de grote link klikken lukt dus niet.
Er zijn al de hele dag problemen met de server, daardoor zal de link af en toe niet werken :s

S3cT0r zei:
Als ik het enigszins goed kon, zou ik een paar nederlandse SDL tutorials schrijven, maar dat laat ik liever aan andere mensen over. Zeer nice, kben blij dit soort wiki systeem te zien. Laten we hopen dat de BeNe gamedevscene wat van de grond komt :)

Alle hulp is welkom! Al is het maar basis-info over SDL! Mensen kunnen(en zullen) dat altijd uitbreiden.

killgore

Legacy Member
CyBeRRaT zei:
vol ongeduld de pagina aan het laden, wil hij toch wel ni zeker. was mij al opgevallen da er "work ik progress kwam" :) nu ja, de laatste tijd was er niet veel te doen. juist op tijd zou ik zo zeggen.
u moet zich eens voorstellen hoe frustrerend het is als die server weer eens niet meewilt terwijl ge aan de site aan het werken zijt ;).

nu ja, deze week ga ik men basis-winapi tutorials (waarvan ek maar tot 2 of zo ben geraakt) es herwerken en afwerken en hierop plaatsen ;).

En aan iedereen: post maar tutorials of zo, als jouw tutorial nog kleine fouten/onvolmaaktheden bevat kan dit echt geen kwaad hoor, iets meer gevorderde personen (of jijzelf later !) kunnen het nog verbeteren ;). Je moet niet denken dat je zal uitgelachen/afgebroken worden, iedereen moet leren, daarom dat de site er ook is :).
Ook zeker niet denken dat basis-tutorials nutteloos zijn. Ook al weet je nog niet veel van het onderwerp, nieuwkomers zullen je eindeloos dankbaar zijn dat er een kleine basistutorial bestaat om hun verder te helpen. Ik zou zelfs zeggen dat ze essentieel zijn. Dus s3ctor, het zou gewoon prachtig zijn moest je enkele tutos over de basis van sdl (of een ander iets waar je kennis over hebt) schrijven :).

ook moet je je niet al te zwaar zorgen maken over de plaatsing: zorg gewoon dat het ongeveer goed staat en bij twijfel stuur je maar pm over het forum naar een admin (en als je daar niet geregistreerd bent post je maar op het wiki-forum dat ook anoniem is). We zullen zo snel mogelijk e-mail adressen en andere contact-mogelijkheden opzetten, beetje over het hoofd gezien tot nu toe ;).

edit: ik zou ook zeggen: ook niet-gamedesign mensen zijn hier zeker welkom. Programeurs die nooit aan game-progging hebben gedaan kunnen nog altijd immens helpen op de gewoon algemene programmatie-vlakken. Hetzelfde voor 2D&3D artiesten en zo :).

edit2: Ik heb een link toegevoegd naar het irc-channel, dat zoals de iets langer aanwezige bezoekers hier nog zullen weten, #telenet.gamedesign is (www.gamedesign.be is gestart van hieruit ;)).

Hourences

Legacy Member
Vich, uwe prefix vergeten hier :P

Fixed bij dezen, sevens kijken of url ergens in ne sticky past al kan ik geen extra sticky maken. Limiet.

Is allesinds nice, verdere commentaar op dat forum :)

Vich

Legacy Member
Hourences zei:
Vich, uwe prefix vergeten hier :P

Fixed bij dezen, sevens kijken of url ergens in ne sticky past al kan ik geen extra sticky maken. Limiet.

Is allesinds nice, verdere commentaar op dat forum :)

Sorry :$

Psychokillah

Legacy Member
Aah eindelijk terug leven in de brouwerij.
De picture of the week trok keer op keer toch wel verdqcht veel op die vqn de week ervoor ;)

Keep up the good work boys :niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan