Archief - [ALG] DAE Game Awards 2008

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gildis

Legacy Member
Alrightie... de examens zijn voorbij - bij ons toch. We zijn nu twee jaar ver met Digital Arts and Entertainment.

Komende donderdag op 26 juni worden de gameprojecten van de eerste- en tweedejaarsstudenten voorgesteld aan professionals enerzijds, en het wijdere publiek anderzijds.

In de namiddag tonen de studenten hun code aan professionals uit de games industry en andere takken. 's Avonds houden we een awardshow waarop een selectie van de beste games uit het 1e en het 2e jaar gepresenteerd worden op groot scherm, en het beste spel van 2008 (verschillende categorieën voor 1e en 2e jaar) door een jury van reeds eerdergenoemde professionals gekozen wordt.

Er is al veel geschreven over DAE. Posters uit verschillende invalshoeken zijn kritisch geweest, en terecht voorzichtig. Misschien is dit het juiste moment om eens te komen kijken waar deze richting nu staat?

Iedereen die dit leest is welkom op de awardshow die 's avonds om 19u doorgaat (details onderaan). Ken je ook iets van programmeren in C++ en eventueel ook van DirectX; en ben je geïnteresseerd om de code van de studenten te komen bekijken; en dit om 14u op 26 juni te Kortrijk? Stuur mij dan een PM.

Om een vaag idee te geven van wat je onder andere kunt verwachten (uit het tweede jaar, C++ met 3D graphics): een multiplayer Warcraft 3, een first person zombie shooter, een planet hopper game met graphics in de stijl van Spore (de planeten, niet de monster creation =P).

De DAE Game Award Show gaat door op 26 juni om 19u in de Budascoop (Kapucijnenstraat 10) te Kortrijk.

Tot dan,
Kevin Hoefman

KizZamP-

Legacy Member
'k zou zeker geinteresseerd zijn maar 'k zou bij god niet weten hoe ik van gent naar kortrijk geraak, en daarenboven nog eens teruggeraak ook (indien bus).

General Lee

Legacy Member
KizZamP- zei:
'k zou zeker geinteresseerd zijn maar 'k zou bij god niet weten hoe ik van gent naar kortrijk geraak, en daarenboven nog eens teruggeraak ook (indien bus).
Er is zoiets als de NMBS?

ravenslayer

Legacy Member
kzal er natuurlijk zijn :) ben eens benieuwd naar de 2dejaars hun werk, het klinkt allesinds al veelbelovend.

killgore

Legacy Member
Xoliul zei:
Killgore, zou je nu niet eens afkomen ?

Ik heb daar vorig jaar ook aan getwijfeld, ma spijtig genoeg zit ik zelf ook in examens he :p. 27e mijn laatste pas ;-).

En je moet niet zo ironisch doen, ik heb nooit gezegd dat de kwaliteit van de opleiding/studenten te min was ofzo, het ging mij over het geheel van het programma enzo. Ik denk dat je echt nog steeds niet begrijpt wat ik bedoel met mijn DAE opmerkingen.

Edit: ik ben er dus wel van overtuigd dat daar zeer knappe werken zullen zijn hoor, op elk vlak (van programmeren tot arts).

KizZamP- zei:
'k zou zeker geinteresseerd zijn maar 'k zou bij god niet weten hoe ik van gent naar kortrijk geraak, en daarenboven nog eens teruggeraak ook (indien bus).

Goed te doen met de trein hoor ;-).

Tyfius

Legacy Member
Met de trein inderdaad. Ik ben ooit is van Brussel naar Kortrijk getrokken met de trein. Dat was met een overstap in Gent Sint Pieters als ik me niet vergis.

kwitters

Legacy Member
Ik heb eigelijk wel eens goesting om te gaan. Om 17u gedaan met werken in Antwerpen, dus dat zou zeker moeten lukken :).

killgore

Legacy Member
Btw, vraagje aan gildis zelf, uit interesse: hebben jullie meer info over die ideeën van de overheid om deze industrie te steunen? Wrsch wel een opsteker voor jullie ...?

Gildis

Legacy Member
Btw, vraagje aan gildis zelf, uit interesse: hebben jullie meer info over die ideeën van de overheid om deze industrie te steunen? Wrsch wel een opsteker voor jullie ...?

Een opsteker wel, omdat er eindelijk iets in gang komt. Maar een complete verrassing is het niet, aangezien we meegewerkt/gepusht hebben aan de studies die ertoe geleid hebben dat de overheid in actie geschoten is ;)

Da Turtle

Legacy Member
KizZamP- zei:
'k zou zeker geinteresseerd zijn maar 'k zou bij god niet weten hoe ik van gent naar kortrijk geraak, en daarenboven nog eens teruggeraak ook (indien bus).

Bus in kortrijk is niet nodig, het PIH is niet zo ver van het station (15min wandelen)

Xoliul

Legacy Member
killgore zei:
Ik heb daar vorig jaar ook aan getwijfeld, ma spijtig genoeg zit ik zelf ook in examens he :p. 27e mijn laatste pas ;-).

En je moet niet zo ironisch doen, ik heb nooit gezegd dat de kwaliteit van de opleiding/studenten te min was ofzo, het ging mij over het geheel van het programma enzo. Ik denk dat je echt nog steeds niet begrijpt wat ik bedoel met mijn DAE opmerkingen.

Edit: ik ben er dus wel van overtuigd dat daar zeer knappe werken zullen zijn hoor, op elk vlak (van programmeren tot arts).

No hard feelings of iets hoor, ik bedoel er eigenlijk enkel maar mee dat jij toch es zou moeten met eigen ogen komen kijken, aangezien jij toch bijna het vaakst kritiek hebt op de richting (niks mis mee he, ik heb ook kritiek). Gewoon, pas dan kan je naar mijn mening echt een beeld ervan vormen, aangezien de C++ van DAE niet op dezelfde manier zo geshowed kan worden als het grafisch werk.
Nuja, jammer als je niet kan komen, dat jury-aanbod van Gildis leek me zelfs iets voor jou.

killgore

Legacy Member
Xoliul zei:
No hard feelings of iets hoor, ik bedoel er eigenlijk enkel maar mee dat jij toch es zou moeten met eigen ogen komen kijken, aangezien jij toch bijna het vaakst kritiek hebt op de richting (niks mis mee he, ik heb ook kritiek). Gewoon, pas dan kan je naar mijn mening echt een beeld ervan vormen, aangezien de C++ van DAE niet op dezelfde manier zo geshowed kan worden als het grafisch werk.
Nuja, ik overdrijf ook soms wel wat in het heetst van de discussie :p, dat geef ik grif toe ;-). En zoals ik ook zeg: op sommige vlakken zal ik er sowieso naastzitten, we zien het volgend jaar allemaal wel.
Over het niveau heb ik mijn mening al teruggetrokken trouwens, het eerste jaar vond ik dit een beetje ehm 'bijeengescharreld', maar ja, het was een eerste jaar voor iedereen (inclusief de school). Als ik de DAE'ers dit jaar (en al eind vorig jaar) bezighoorde is het niveau voor het doel van de opleiding zeker hoog genoeg :-) (mssch op sommige vlakken zelfs wat overdreven, maarja, dat kweekt wat karakter - ik kan het spijtig genoeg weten :().
Mijn mening over DAE is algemeen gezien wel positief hoor (wat al meer is als pakweg 2j geleden ;-)). Het probleem is dat je hier in discussies natuurlijk enkel mijn kritiek op sommige punten ziet.

Xoliul zei:
Nuja, jammer als je niet kan komen, dat jury-aanbod van Gildis leek me zelfs iets voor jou.

Voor dergelijke dingen ben ik bijlange niet ervaren genoeg :-), vergeet niet dat ik zelf nog maar een 'amateur' ben he :p. En idd spijtig, ik had wel graag eens het werk gewoon gezien hoor, maar met een examen de volgende dag riskeer ik het me liever toch niet :p.

Hopen dat het volgend jaar wel eens beter valt he :-).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan