Archief - [ALG] Boek voor ASP.NET en ADO.NET?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cakeman

Legacy Member
Er bestaat een kans dat ik binnenkort aan de slag kan als Webdeveloper. Ik ga moeten werken met ASP.NET en ADO.NET.

Nu heb ik met die twee zaken nog geen ervaring.
Aangezien ik nog een tweetal maanden aan mijne huidige job vast zit (vooropzeg enzo) heb ik nog tijd om mij in die materie te verdiepen.

Ik heb al eens rondgekeken in de Fnac en op Amazon. Daar zijn een hele hoop boeken te vinden, maar ik weet natuurlijk niet welke nu aan te raden zijn.

Daarom zou ik willen vragen welk boek aan te raden is om ASP.NET en ADO.NET te leren. Het mogen ook twee aparte boeken zijn (eentje voor ADO en eentje voor ASP) maar als de twee gecombineerd besproken worden, lijkt mij dat handiger.

Ik ga er wel bijvertellen dat ik al programmeerervaring heb. Ik kan een beetje C# en ik heb een aantal maanden als Delphi-programmeur gewerkt. Boeken die de concepten van ASP.NET en ADO.NET aan iemand met een goede basis uitleggen zijn dus ook een optie.

Any ideas?

Asshen

Legacy Member
Ik weet niet wat je op je vorige job deed, maar ASP.NET (en ADO.NET) leer je niet zomaar vlug eventjes, 2 maand is daarvoor niet genoeg.
Als je een goeie voorkennis VB of C# (eventueel C/C++) hebt is het een andere zaak natuurlijk, dan zou je het heel vlot moeten kunnen aanleren.
Maar "ik ken een beetje C#" klinkt niet positief :)

Er zijn veel goeie boeken om ASP.NET te leren, maar best maak je eerst de keus welke taal je je wenst in te specialiseren (C# of VB.NET, ik raad C# aan).
Doorblader enkele boeken in een winkel zoals de fnac om te zien in hoeverre die compleet is, en koop er eentje die de gekozen taal gebruikt.

Over het algemeen staat ADO.NET altijd vrij volledig beschreven in ASP.NET boeken, omdat dat nu eenmaal een heel belangrijk onderdeel is voor design van dynamische websites in .NET.

Beste optie is natuurlijk avondschool of zo...

Anyway, als je het wel kan leren op zo'n korte tijd, zoveel te beter eh, maar vooralsnog wens ik je nieuwe baas veel succes :p

K.

alva848

Legacy Member
Sams: "VB.NET 2003 Unleashed" is zeker niet slecht (wel niet goedkoop).

Zoeken die nog iemand? Ik ken wel wat deze dingen, daarom. :D

Cakeman

Legacy Member
Asshen zei:
Ik weet niet wat je op je vorige job deed, maar ASP.NET (en ADO.NET) leer je niet zomaar vlug eventjes, 2 maand is daarvoor niet genoeg.
Als je een goeie voorkennis VB of C# (eventueel C/C++) hebt is het een andere zaak natuurlijk, dan zou je het heel vlot moeten kunnen aanleren.
Maar "ik ken een beetje C#" klinkt niet positief :)
Ik heb Delphi 7 ook geleerd in 2 maand. Ik weet niet in hoeverre ASP.NET nieuwe begrippen introduceert, maar ik heb er wel vertrouwen in.

Ik ben ondertussen even naar de bib geweest en tot mijn grote verbazing hadden ze daar interessante boeken.

Deze heb ik meegenomen:
- ASP.NET Het complete handboek
- Webdatabase ontwikkeling voor .NET
- Basiscursus ASP.NET
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan