Archief - Afbeelding komt buiten de div..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

demon326

Legacy Member
Hallo iedereen, ik ben eens aan het spelen met de YUI-tabs, maar ik zit met een lastig probleem, mijn afbeeldingen komen namelijk buiten de div terecht en ik wil dat de div zich rekt indien de afbeelding te groot is voor binnen te div te houden..

mijn html code:
HTML:
<html>
<head>
    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8">
<title>Build from Markup</title>

<style type="text/css">
/*margin and padding on body element
  can introduce errors in determining
  element position and are not recommended;
  we turn them off as a foundation for YUI
  CSS treatments. */
body {
	margin:0;
	padding:0;
}

.afbeelding{
margin:0px 5px 0px 0px;
}


</style>

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../../build/fonts/fonts-min.css" />
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../../build/tabview/assets/skins/sam/tabview.css" />
<script type="text/javascript" src="../../build/yahoo-dom-event/yahoo-dom-event.js"></script>
<script type="text/javascript" src="../../build/element/element-beta-min.js"></script>
<script type="text/javascript" src="../../build/tabview/tabview-min.js"></script>

<!--there is no custom header content for this example-->

</head>

<body class=" yui-skin-sam">

<h1>Build from Markup</h1>

<div class="exampleIntro">
	<p>This demonstrates how to build a TabView from markup.</p>

			
</div>

<!--BEGIN SOURCE CODE FOR EXAMPLE =============================== -->

<div id="demo" style="width:500px; height:auto;" class="yui-navset">
    <ul class="yui-nav">
          <li class="selected"><a href="#tab1"><em>Recensies</em></a></li>
        <li><a href="#tab2"><em>Interviews</em></a></li>
        <li><a href="#tab3"><em>Reports</em></a></li>
		<li><a href="#tab4"><em>Bands</em></a></li>
    </ul>            
    <div style="height:auto;" class="yui-content">
     <div id="tab1">
<h1 class="title"><?php print $title ?></h1>	 
	 <img width="100" height="100" align="left" title="ac/dc" alt="ac/dc" src="http://ashladan.be/files/u1151/Battlelore_-_The_Last_Alliance.jpg"  class="afbeelding"/>
	 <p>Dat Tolkien goede boeken schreef wist hij waarschijnlijk wel, maar dat hij jaren na zijn dood nog steeds mensen zou inspireren om zelf te gaan schrijven, of zelfs muziek te gaan maken had hij niet verwacht. Dat er anno 2008 nog bands zijn die in volle overtuiging over midden aarde zingen en zelfs met elven oren het podium beklimmen is echter niets om nog van op te kijken. Vele bands doen dat, zo ook het Finse Battlelore.</p>
 <p><img width="100" height="100" align="left" title="ac/dc" alt="ac/dc" src="http://ashladan.be/files/u1165/heimgang.jpg"  class="afbeelding"/>Het Noorse Kampfar zag het eerste levenslicht in 1994 toen zanger Dolk zijn vorige band Mock verliet. Hij wierf Thomas aan als gitarist, uit deze samenwerking ontstond er een demo. Doch duurde het tot 2003 eer Kampfar een optreden aanvaardde, dit bij de komst van bassist Jon en drummer II13.</p><br>
 <p><img width="100" height="100" align="left" title="ac/dc" alt="ac/dc" src="http://ashladan.be/files/u1151/Bioscrape_-_Demo_0.jpg"  class="afbeelding"/>Wanneer er op een rustige middag opeens een zwart cd hoesje op de deurmat valt met daarop snoei harde muziek lijkt het bijna op teken van daarboven. Het schijfje wat mijn flauwe dag veranderde in een headbangende middag was van de band Bioscrape. Zo een cadeau verdient dan natuurlijk een review!</p>
</div>
	
     
	 
          <div id="tab2"><p>
		  <h1 class="title"><?php print $title ?></h1>
	 <p>
	 <img width="100" height="100" align="left" title="ac/dc" alt="ac/dc" src="http://www.ashladan.be/files/u1151/Symphonity_-_Voice_From_The_Silence.jpg"  class="afbeelding"/>
	Een tijdje terug kon je op Ashladan de review van Voice From The Silence van de band Symphonity lezen. Dit album zou wel eens één van de beste albums van 2008 in het power metal genre kunnen worden. Ashladan sprak met zanger Olaf Hayer en gitaris Libor Krivák over het nieuwe album en de verhalen erachter. </p></div><br>
	<img width="100" height="100" align="left" title="ac/dc" alt="ac/dc" src="http://www.ashladan.be/files/u1151/Symphonity_-_Voice_From_The_Silence.jpg"  class="afbeelding"/> Een tijdje terug kon je op Ashladan de review van Voice From The Silence van de band Symphonity lezen. Dit album zou wel eens één van de beste albums van 2008 in het power metal genre kunnen worden. Ashladan sprak met zanger Olaf Hayer en gitaris Libor Krivák over het nieuwe album en de verhalen erachter.
	 </div>
        <div id="tab3">
	   <h1 class="title"><?php print $title ?></h1>
		<p><?php print $recent_report ?></p></div>
		<div id="tab4">
	    <h1 class="title"><?php print $title ?></h1>
		<p>Tab Four Content</p></div>
    </div>
</div>
<script>
(function() {
    var tabView = new YAHOO.widget.TabView('demo');

    YAHOO.log("The example has finished loading; as you interact with it, you'll see log messages appearing here.", "info", "example");
})();
</script>

<!--END SOURCE CODE FOR EXAMPLE =============================== -->

</body>
</html>

screen met het probje:
http://uploads.screenshot-program.com/upl9249718770.jpg

Pixations

Legacy Member
Probeer eens onderaan je tabel een float:clear; toe te voegen. Bv: <div style="float:clear;"></div>

demon326

Legacy Member
Cyc1oon zei:
Overflow: auto; instellen op de omhullende div :)

dank u! Dat was wat ik zocht.., had al op google zitten zoeken naar overflow, maar ik vond de juiste niet...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan