Archief - Aankopen domein met uitgebreide dns

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

yaris

Legacy Member
Ik wil een domeinnaam aankopen wat op zich op veel plaatsen kan.
Via dommel heb ik een vast IP-adres en ik wil wat tests gaan doen zoals zelf een webserver opzetten, Exchange 2007 ( testversie ) aan de praat krijgen met dit domein etc.... . Daarom moet ik ook de mogelijkheid hebben om A en MX records aan te maken. Meestal als je webruimte huurt heb je die mogelijkheid wel ( denk ik ) maar ik moet dus enkel de domeinnaam hebben en dns mogelijkheden. Kan iemand me een tip geven bij welke firma ik hiervoor terecht kan ?

Lord Kveldulv

Legacy Member
Combell, heb je zeker een control panel waar je alles zelf beheert.

Als je thuis een server wilt zetten denk er dan aan dat veel providers poorten onder 1024 blokkeren.

blackrabbit

Legacy Member
Lord Kveldulv zei:
Combell, heb je zeker een control panel waar je alles zelf beheert.

Als je thuis een server wilt zetten denk er dan aan dat veel providers poorten onder 1024 blokkeren.

Enkel Telenet doet dat voor zover ik weet (ben zelfs niet meer zeker of dit nu ook nog het geval is)

yaris

Legacy Member
Lord Kveldulv zei:
Combell, heb je zeker een control panel waar je alles zelf beheert.

Als je thuis een server wilt zetten denk er dan aan dat veel providers poorten onder 1024 blokkeren.

Normaal staat alles open bij dommel. Bedankt voor de tip, ik ga direct eens kijken.

Lord Kveldulv

Legacy Member
dJeez zei:
Bij Nucleus kan dat, maar zonder statisch IP zal het lastig zijn om mailafhandeling te doen.

Nog iets dat veel ISP's blokkeren en dat is andere smtp's dan huneigen. Kan je wel omzeilen door met een andere poort of ssl te werken. Om van buitenuit uw smtp te gebruiken that is.
Voor incoming zit je natuurlijk met het dynamisch IP. Als je zeker bent dat het weinig verandert neem dan een no-ip accountje en voor uw domein gebruik je uw no-ip domein als cname. Als uw ip toch veel verandert dan denk ik dat je nogal vaak met verkeerde ip's in uw zone file zit. En dat kan soms toch een aantal uren duren eer andere dns servers dat opnieuw over genomen hebben.
Als ik me niet vergis biedt no-ip ook een (betalende?) service aan om die problemen juist op te lossen en uw mx bij u thuis te houden. Details weet ik niet. Een ex-collega van mij gebruikte dat maar ik heb die kerel ook al 2 jaar niet meer gezien :p

Of je beschouwt het echt als testsetup in een testomgeving op uw intranet. En in uw zone file geef je dan uw LAN ip's mee. Gaat natuurlijk enkel voor u werken wanneer je op uw eigen lan zit. Maar daar heb je in feite geen echte domeinnaam voor nodig aangezien je dat ook allemaal via uw hosts file kan doen.

yaris

Legacy Member
Ik heb een statisch ip van Dommel dus ik schat dat ik met het aanmaken van een A-record en MX-record al heel ver zal komen.

Je kan de smtp van je isp gebruiken met een soort "smart" host principe geloof ik.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan