Archief - [TK] Microphone Behringer B2 Pro + Preamp Steinberg MI4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

maartenvc

Legacy Member
Studio Condenser Microphone Behringer B2 Pro
(+ grip voor op staander te monteren + XLR kabel)
Professionele microfoon dus, kost nieuw minimum 144€.
"Behringer B2 Pro dual diaphragm condenser microphone, omnidirectional / cardoid / figure-8 (switchable), Frequency-Range: 20 Hz to 20 kHz, max. SPL: -36 dB, 16mV/Pa (dependent on Polar Pattern), Switchable High Pass Filter, Switchable Pad (-10 dB), includes shockmount and case, Dimensions: Basket Diameter 56 mm, Length: 210 mm, Weight: 0,55 kg"

http://www.madmanaudio.com/images/MadmanAudio%20B-2PRO.jpg

Preamp Audio Interface Steinberg MI4
(+ USB kabel + upgedate tot laatste firmware)
Professionele dubbele mic-preamp, met usb audio interface, phantom power,... Werd destijds verkocht met Cubase in bundle voor een enorm pak geld.
4 audio I/O design, USB 1.1 (USB 2.0 compatible)
High-quality 24-bit/96 kHz A/D and D/A converters with over 100 dB of dynamic range
16-channel MIDI I/O
2 professional quality microphone preamps with balanced XLR inputs and switchable phantom power
Hi-Z instrument front input for guitar/bass/etc.
2 additional balanced line inputs with 70 dB gain for instruments or other line-level sources
S/PDIF 2-channel I/O digital interface
2 inserts for outboard effects processing before A/D conversion (like Compressor/Limiters)
100 % USB bus-powered (no additional power supply needed)
Main/monitor output with level control
Headphone output with level control
Direct signal mix control for zero latency monitoring
2 channel mode allows high-end 24-bit 96 kHz operation
Solid brushed aluminum case, compact 9.5 in., 1U design


http://www.miroc.co.jp/show_rep/NAMM2004/1st_day/image/steinberg/15SB_MI4F.jpg

Ik verkoop beiden tezamen, en verkeren in absoluut uitstekende staat.
Minimumprijs voor beiden tezamen: 100€
Ik had er liefst uiteraard nog iets meer voor gehad.
Prijs is exclusief verzending.

Maarten Vander Cruyssen
Laarstraat 20, 2840 Reet, België

maartenvc

Legacy Member
morphius zei:
Bod van 100 euro exclusief verzending
Genoteerd, ik wacht nog heel even af of er nog een hoger bod komt.
Ik zal zeker één dezer dagen afsluiten, mss morgen al.

(mms even vermelden: staat ook op synthforum, kapaza, 2dehands en marktplaats)

da jokke

Legacy Member
110€
ik werk in rumst, dus kan snel afhalen :)
kan ik ook snel even testen?

maartenvc

Legacy Member
da jokke zei:
110€
ik werk in rumst, dus kan snel afhalen :)
kan ik ook snel even testen?

110€ excl genoteerd.
Ge moogt gerust langskomen dan, ik heb ondertussen wel alles al ontkoppeld, maar dank kan k u eventueel laten zien hoe ge dat precies moet laten werken.
Ik zeg u wel op voorhand, ik heb geen studio ofzow, dus de micro en amp zijn bij mij nooit echt tot hun recht gekomen. ^^

maartenvc

Legacy Member
morphius zei:

Genoteerd 120 excl. Dan voel k mij wel verplicht om u ook een deftige uitleg te geven ivm kabels, installatie en instellingen ^^

da jokke

Legacy Member
cva
kan het eigelijk ook werken zonder usb?
dus op stopcontact? het zou in de eerste plaats gebruikt worden om 2 mics tesamen op 1 signaal te krijgen(om te repeteren), het koptelefoon signaal uit de MI4 zou dan naar versterker gaan.(of binnentrekken op laptop en de laptopuitgang versterken we'll see)
de opname functie is een leuke plus :)

als ik het goed voorheb kunnen er 2 mics op XLR en 2 Lines op (mono) jack tegelijk door dat ding gejaagd worden? een cello en een gitaar zouden er dan ook door komen :applause:
Kan je die ook apart in volume regelen of enkel de mics?

ik had begrepen dat je snel wou afsluiten? ik heb vandaag om 16u30/17u gedaan met werken:D

da jokke

Legacy Member
130€ als je de 4 kanalen apart kan regelen
geef je der ook de software(cubase) bij?

maartenvc

Legacy Member
da jokke zei:
cva
kan het eigelijk ook werken zonder usb?
dus op stopcontact? het zou in de eerste plaats gebruikt worden om 2 mics tesamen op 1 signaal te krijgen(om te repeteren), het koptelefoon signaal uit de MI4 zou dan naar versterker gaan.(of binnentrekken op laptop en de laptopuitgang versterken we'll see)
de opname functie is een leuke plus :)

als ik het goed voorheb kunnen er 2 mics op XLR en 2 Lines op (mono) jack tegelijk door dat ding gejaagd worden? een cello en een gitaar zouden er dan ook door komen :applause:
Kan je die ook apart in volume regelen of enkel de mics?

ik had begrepen dat je snel wou afsluiten? ik heb vandaag om 16u30/17u gedaan met werken:D

Ik zit nu ff momenteel op school, vanavond ben k vrij.
Ja en nee, er zijn 2 draaiknoppen voor 1 en 2, en softwarematig voor 3 en 4.

Ik geef ff wat fotos van fron en back: http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/uploads/Image/mi4.jpg
en van de software: http://www.soundonsound.com/sos/jul04/images/steinberg3mi4panel.l.jpg
hieruit zou je normaalgezien de hele werking van de MI4 moeten kunnen afleiden.

Ik zal ff nog wat verder uitleggen:
achterkant
USB: voor stroom te geven aan het aparaat + regeling software (phantom power, welke input,enz)
MIDI OUT: midi uit naar ander aparaat
MIDI IN: midi in van ander aparaat
SPDIF IN: digitaal signaal in
SPDIF OUT: digitaal signaal uit
OUTPUT R: analoog signaal uit rechterkanaal
OUTPUT L: analoog signaal uit linkerkanaal
LINE IN 1: analoog signaal in 1
LINE IN 2: analoog signaal in 2
INSERT 1: ? voor andere aparaten aan te schakelen geloof ik
INSERT 2: ? voor andere aparaten aan te schakelen geloof ik
LINE IN 3: analoog signaal in 3
LINE IN 4: analoog signaal in 4
BAL INPUT 1: XLR analoog signaal in 1 (bvb micro)
BAL INPUT 2: XLR analoog signaal in 2

voorkant
Instrument in: Nog een input, maar dan aan de voorkant
INPUT 1 Gain: gain voor LINE IN 1 en/of INPUT 1 en/of INSERT 1 (zie software)
INPUT 2 Gain: gain voor LINE IN 2 en/of INPUT 2 en/of INSERT 2 (zie software)
+48v: phantom power voor micro bvb
Peak en Signal: zoals het zegt eh
Direct signal: controle over meer input 1 gain tov input 2 gain (zie ook software, kan worden aangpast naar 1/2 of 1 of 2)
Phone out: Nog een output, maar dan aan de voorkant
Phone volume: volume regeling speciaal voor phone.
Main Volume: master volume output

software
Alles maar dan beter gepresenteerd, zeker is bekijken.
Zoals te zien , kunt ge ook line in 3 en 4 ook nog een klein beke regelen, maar geen knop op de MI4, enkel in software.


Als dat uw vragen beantwoord, zeg maar of dat bod dan geldt, ben binnen een paar uren thuis, nu nog ff les.

morphius

Legacy Member
Heeft het ng zin om meer te bieden, of wil je er echt vandaag vanaf?

maartenvc

Legacy Member
morphius zei:
Heeft het ng zin om meer te bieden, of wil je er echt vandaag vanaf?

Hoeft voor mij niet perse vandaag.
Als ge meer wilt bieden, moogt ge dat gerust doen uiteraard ^^.

da jokke

Legacy Member
daimn, dan vervalt mijn bod van 130. ik had gehoopt de 4 lijnen ook zonder software te kunnen sturen.
Het ding zou nog wel van pas komen maar ik ga eerst investeren in degelijker mengpaneeltje dan, dat heeft nu even prioriteit.
bod van 110 blijft wel gelden, indien andere koper afhaakt.

maartenvc

Legacy Member
morphius zei:
Heeft het ng zin om meer te bieden, of wil je er echt vandaag vanaf?

Aangezien andere koper geen 130€ excl biedt (was onder voorbehoud),
heb jij nu het hoogste bod van 120€ excl.
Denk da'k vanavond afsluit.
Btw gij weet wel hoe die mic en amp werken veronderstel ik?
(ik heb in de posts hierboven nog wat meer uitgelegd van de werking van de amp)

maartenvc

Legacy Member
Deal, mag gesloten worden.
Verkocht aan Morphius voor 120€ excl.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan