Archief - [TK] DigiTechRP80 Modeling Guitar Processor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Toxic!

Legacy Member
Hey,

Ik verkoop na bijna 2 jaar gebruik mijn Digitech RP80, omdat ik geld nodig heb om een loop station te kopen.

Het gaat om een digitaal effectenbakje voor gitaar. Het heeft de volgende mogelijkheden:
tuner
pick up simulator (vb. als je single coil hebt, kan je humbuckers simuleren en analoog)
wah (cry wah, boutique wah en full range wah)
compressor
amp/ cabinet modeling: versterkers nabootsen. Het gaat om 12 versterkers waarmee je alle mogelijke sounds kan oproepen clean, overdrive, fuzz, akoestisch, distortion.
equalization (bass, contour en treb aanpassen)
noise gate
effecten: 13 effecten: chorus, flange, phaser, tremolo, panner, vibrato,
rotary speaker, yaya, auto ya, envelope filter, detune, pitsch shift en whammy.
delay
reverb
pedaal om de effecten te regelen
een eenvoudige drumcomputer met 31 beats, incl. gewoon metronoom.

Je kan alles met alles combineren dus er zijn oneindig veel mogelijkheden. Er zijn 40 onuitwisbare presets en er is ruimte voor 40 eigen settings.

Het toestel werkt op een adopter die natuurlijk bijgeleverd wordt. Ook is een extra kabel vereist, die ik er eveneens bij geef. De Digitech kan ook op batterijen werken en heeft een koptelefoonaansluiting, zodat je het ook zonder versterker kan gebruiken.

Het product richt zich tot beginnende en iets meer gevorderde gitaristen, het geeft een realistisch beeld van al de versterkers en effecten, maar evenaart ze natuurlijk niet 100 procent. Dat gaat niet voor deze prijs. Met een tuner en drumcomputer heeft het alles aan boord om goed en aangenaam te oefenen.

De nieuwprijs is in België 96 euro (bij Piens). Ik doe hem, in perfecte staat, in de originele doos, met handleiding, adaptor en kabel (laatste was origineel niet bijgeleverd, kost ongeveer 10 euro) weg voor 60 euro. Ik heb liefst dat je het komt halen, ik kan het ook verzenden, maar dat is op kosten en risico van de koper.

Groeten

Toxic!

Legacy Member
Oei, ik had mijn thread wat verwaarloosd nadat de derde up voorbij was gegaan, maar nu heb ik uw vriend gemaild.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan