Archief - Terrarium + Reptielen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stevoz

Legacy Member
Hey,

Met spijt in het hart moet ik men terrarium + dieren wegdoen, omdat ik door men nieuw werk geen tijd meer gaan hebben om ze te kunnen verzorgen (en deze diertjes hebben verzorging nodig!) het gaat dus om een terarium van 50x50x50 met decoratieve inrichting degelijk materiaal prijs was €170 zonder bodem, lamp, verwarmingssteen. De dieren zijn 1 groene anolis, 1 marmergecko, en 2 tokkeh (die zie je niet goed op foto door rooster dus hier http://www.mongabay.com/images/indonesia/sulawesi/sulawesi6479a.jpg) deze dieren 'blaffen" op elkaar. De dieren eten alle soorten insecten, ik gaf ze meestal krekels maat 5.

Alles in het totaal zonder de voeding kwam op een €250 + de wekelijkse voeding

Ik had graag nog een kleine €150 hiervoor gehad, voor dit alles + extra vitaminen, bodembedekking, en bakje om de dieren in te vervoeren.

Greetz Stevoz

Foto's -> http://users.pandora.be/stevo.vervecken/Beesten/

berNd-

Legacy Member
Zijn dit dieren om ook uit dit terrarium te halen of moete ze echt ganse dag in hun bak blijven?

Alé ik bedoel, kunt ge ze op u hand ofzo laten zitten en in de zetel pakke ofzo :)

Hatchetman

Legacy Member
Die tokkehs kun je zeker en vast al niet hanteren deze bijten heel hard en laten niet los soms moet je ze zelfs onder water houden om ze te doen lossen.
Verliezen hun staart ook makkelijk (groeit terug aan maar met lichte misvorming).
De andere 2 soorten ken ik zo niet.

stevoz

Legacy Member
Idd zoals roll zegt deze dieren zijn niet bestemd om te pakken, de groene anolis is pakbaar maar de rest liefst zo weinig mogelijk (alleen om tera eens uit te kuisen natuurlijk). En zoals je zegt in de zetel pakken, dit zijn geen grote dieren zoals baardagamen/groene leguanen, deze diertjes zijn +-15 tot 17 cm

Anoniem0

Legacy Member
best da ge de dieren terug doet naar een speciaal zaak. wie weet willen die er voor zorgen.
liever iemand met ervaring dan onkundige handen

stevoz

Legacy Member
Das waar, maar mss da er nog mensen waren met deze intresse zoals mij, spijtig da ik ze weg moet doen voor het werk maar kkon niet anders

Hatchetman

Legacy Member
berNd- zei:
Mja ma dan laat maar :D

Ga'k mij en rat kope voor 5 EUR ^^

Begrijp me niet verkeerd dit zijn de perfecte reptielen om mee te beginnen als je er de tijd kan insteken.
Zijn ook prachtige beesten om te zien (vooral snachts als je ze in een mooi terra zet).
Zijn makkelijke eters en vragen niet zoveel verzoring gewoon goed informeren over warmte en vochtigheid.
Die tokkehs kweken ook heel makkelijk als je je erin wilt verdiepen.
Zijn gewoon gen dieren om te pakken of mee te spelen.
Zoals de meeste reptielen worden deze in een impuls aankoop gekocht.
Wil je er echter de tijd in steken en ze goed verzorgen (u informeren) dan zijn dit prachtige beestjes.
Hoop dat dit wat geholpe heeft.

stormyke

Legacy Member
wij hebben 2 boa redtails van ongeveer 1.30m die we verkopen omdat we ons oog hebben op dumeilli's het is een koppel(m+v) de prijs voor beide is 300euro
als je interesse hebt kan je een mailtje sturen [email protected] of [email protected] of eens belllen naar mijn vriend zijn gsm 0498/37.84.20
als je foto's wilt zien kan ik ze via mail doorsturen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan