Archief - MBK Mach G (defect), Voor de doe-het-zelver.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Foirzie

Legacy Member
Ongeveer 2 maand geleden is het motorblok van mijn MBK Mach G vastgelopen, (althans volgens mijn garagist, ikzelf weet niet hoe ik zo'n probleem kan vaststellen).

Nu ik heb de financiën niet om deze kosten te betalen, mijn garagist voorspelde dat het mij iets van een 500 euro zou kosten. Maarja, die garagist is een afzetter, dus als je er zelf kennis van hebt zal het wel véél goedkoper zijn, voor goed te zijn zou ik elders een bestek moeten laten maken.

hetgeen wat ik nu wil doen is deze overlaten aan iemand die er nog iets mee kan aanvangen, iemand die stukken er van wilt gebruiken, hem wilt oplappen er wat mee wilt prullen.

De scooter heeft iets van een 22.500 km en is 4 jaar geleden aangekocht.

Buiten dat hij niets meer doet, is hij nog in goede staat.

foto's vind je hier: http://users.pandora.be/eljello/MBK/

Ik had er nog graag iets van een €250 voor gehad.
Als dat niet haalbaar is zien we wel waar we komen.
Ik behoud me het recht niet te verkopen als de prijs mij niet bevalt.

edit: staat ook op kapaza en 2dehands

Bµdn@ked

Legacy Member
diene garagist gooit ook wel met euros ze, allesbijeen mss 250€ aan kosten

Foirzie

Legacy Member
Ja het is algmeen geweten dat de garagist in kwestie een afzetter is.
Tis wel alles in totaal van kosten. Maarja.

Nirrti

Legacy Member
Als hij "vastgelopen" is, wil dat zeggen dat er waarschijnlijk krassen zijn in de cilinder. Het enige dat er dan moet vervangen worden is de cilinder zelf, de 'piston' en de segmenten. Is heel gemakkelijk zelf te doen en kost je zelfs geen 250€.
Sommige garagisten kunnen een cilinder zelfs 'uitboren', het voor/nadeel is wel dat je die dan iets vergroot :-)

Foirzie

Legacy Member
De cilinder is in het verleden als is uitgeboord.
Maar ik hoef geen comments over hoe ik hem nog easy/goedkoop kan fixen, ik wil hem verkopen :)

Nirrti

Legacy Member
el_jello zei:
De cilinder is in het verleden als is uitgeboord.
Maar ik hoef geen comments over hoe ik hem nog easy/goedkoop kan fixen, ik wil hem verkopen :)

Een scooter die effectief rijdt verkoopt een stuk gemakkelijker en kan je meer voor krijgen... was maar een hint.

Foirzie

Legacy Member
Succubus zei:
Een scooter die effectief rijdt verkoopt een stuk gemakkelijker en kan je meer voor krijgen... was maar een hint.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik heb nog een reserve scooter eentje die 10 jaar oud is en vroeger van mijn pa was. Nu rijd ik daarmee en dit volstaat. Ik ben niet van plan nog kosten te doen. Jammer wel want ik vond het zo'n tof scooterke :)

Foirzie

Legacy Member
Bod van 225 op tweedehands.
Als de persoon in kwestie voor een vlotte regeling vraagt gaat hij de deur uit.
kleine info: morgen zit ik heel de dag op een trouwfeest
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan