Archief - Gitaar versterker Roland Cube 60 te koop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

M1tch

Legacy Member
Ik heb een 60 watt versterker van roland te koop.

hij is bijna 2 jaar oud en werkt nog altijd even goed.
60Watt, gaat dus ontzettend luid !!

hier kan je de effecten en ampmodes zien.
http://www.staffhorst.nl/img/RolandCube60.jpg


demonstratie van de versterker:
http://www.youtube.com/watch?v=t7J3caoAvXE


nieuw heb ikzelf 400 betaald, in de winkels vind je m nu rond 320 euro nog.

bieden vanaf 200 euro,
Je mag m komen testen in t weekend.

mvg
Van Looy Mitch
Uit Rijkevorsel

M1tch

Legacy Member
ik ga me een amp kopen die meer gericht is op mijn stijl van muziek. deze is iets te veelzijdig...

Reucht+

Legacy Member
Eerlijk gezegd wil ik even zeggen dage dees hier waarschijnlijk ni kwijt ga gerake ze. Ge hebt mini- en micro cubekes die evenveel effecten hebben en evenveel of minder kosten dan uw 200€, nieuw dan wel.

Dus ik raad u aan om uwe prijs wa aan te passen.

Sick`

Legacy Member
Als ik me niet vergis heeft enkel de 30X evenveel models/effecten, die een 220 euro nieuw kost ... maar dan heb je ook maar 30W en een 10" speaker ipv 60W en een 12" speaker.

Stimpy

Legacy Member
Reucht+ zei:
Eerlijk gezegd wil ik even zeggen dage dees hier waarschijnlijk ni kwijt ga gerake ze. Ge hebt mini- en micro cubekes die evenveel effecten hebben en evenveel of minder kosten dan uw 200€, nieuw dan wel.

Dus ik raad u aan om uwe prijs wa aan te passen.

ja lol wa zegt gij nu, da ge goedkoper kleinere modellekes kunt vinden ? ja duh :p ma als ge voor t zelfde geld 2ehands een stapke hoger kunt kopen .. zo werkt dat nu eenmaal :x

M1tch

Legacy Member
Reucht+ zei:
Eerlijk gezegd wil ik even zeggen dage dees hier waarschijnlijk ni kwijt ga gerake ze. Ge hebt mini- en micro cubekes die evenveel effecten hebben en evenveel of minder kosten dan uw 200€, nieuw dan wel.

Dus ik raad u aan om uwe prijs wa aan te passen.

ik snap u kritiek ook niet echt :) dit is een 60 een watter ... het is een goeie prijs in mijn ogen en ik ben vrij zeker dat een geinteresseerde het ook zeker geen slechte prijs zal vinden (als het een eerlijk mens is tenminste ;) )

Als ik lager ga dan kan ik m evengoed bijna weggeven ...

-----

Legacy Member
M1tch zei:
ik ga me een amp kopen die meer gericht is op mijn stijl van muziek. deze is iets te veelzijdig...

wat speel je dan van muziek?
Ik speel meer classic rock(Led Zeppelin, Pink Floyd,..) mja kga de volgende maanden niet in kortrijk geraken, om uit te testen, mss dat ik eens 1 in de buurt ga zoeken zodat ik de amp kan testen...

Geen mankementjes?

M1tch

Legacy Member
ik speel rustige rockmuziek. ik zoek vooral naar een goeie clean, dat zijn dan tube-amps die natuurlijk een stuk kostelijker zijn. De cube heeft een deftige clean, maar niet zo goed als die van een deftige tube-amp natuurlijk :)

De Cube is heel veelzijdig dus je gaat zeker u stijlen deftig kunnen spelen.

Er is niks kapot, en hij speelt nog altijd zoals toen ik m aankoch. Hij
heeft altijd warm in de woonkamer gestaan. Ik heb er alleen maar in het weekend op gespeeld, 2 uur per weekend maximaal, want ik speelde vooral op kot waar ik via mn pc (guitarport) versterk.

De versterker staat trouwens bij mij thuis in Rijkevorsel, niet in Kortrijk.

Reucht+

Legacy Member
Ik wou maar zeggen dat een versterkerke zoals de cube enkel geschikt is voor thuis te spele, dus wa maakt 10, 15 of 60 watt dan uit? Alle effecten steken ook op de mini- en micro-versies, dus waarom dan zoveel geld uitgeven voor 40 watt extra die ge toch nooit ga gebruiken? :s

Sick`

Legacy Member
Reucht+ zei:
Ik wou maar zeggen dat een versterkerke zoals de cube enkel geschikt is voor thuis te spele, dus wa maakt 10, 15 of 60 watt dan uit? Alle effecten steken ook op de mini- en micro-versies, dus waarom dan zoveel geld uitgeven voor 40 watt extra die ge toch nooit ga gebruiken? :s

Uw stelling klopt niet:
- Meer watt = meer headroom
- Al die effecten steken enkel op de 30X
--- De 15X heeft geen effecten
--- De 15X en 20X hebben minder models
- Allemaal hebben ze een kleinere speaker en dus minder punch
- Alles < 30X heeft niet dezelfde modelling
--- De 15X heeft geen COSM
--- De 20X heeft enkel COSM voor zijn effect modelling

De prijs is fair, als je voor hetzelfde budget als een 30X een 60 zou kunnen krijgen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan