Archief - Clio 1.2 16v 55kw 75pk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Retro.Johnson

Legacy Member
Van augustus 2001

Zit nu aan ongeveer 106.xxx km's, is een 1.2 16v benzine goed voor 75pk (55kw) en dus goedkoop in verzekering.

Heeft abs, elektrische ruiten, elektische spiegels, servo, mistlichten vooraan, dubbele airbag, 4 nieuwe banden rondom (iets van een 2 maand geleden + aankoopfactuur), nieuwe starter erin geplaatst (ook met aankoopfactuur), start direct als hij koud staat. 3 maand geleden nieuwe ruitenwissers van bosch gemonteerd.

Bumpers, zijlijsten, handvaten en spiegelkappen zijn gespoten in koetswerkkleur. Er zitten ook m3 spiegeltjes bij die tevens in koetswerkkleur gespoten zijn. Ook witte pinkers gemonteerd en reclameloos nummerplaathoudertje in chroom. Als velgen liggen er brock b2's onder in 16". Vooraan 7.5j breed met 195/40 en rechts lichte stoeprandschade, achteraan 8j met 195/45 van Falken op.

Verder zit er nog een schroefkit van kw onder (var1), met nodige attesten (goca & montageattest) en kan dus zo door de keuring zonder bijkomende kosten voor verdere keuringen. (vermelding van minimum bodemvrijheid 11cm).

Auto is nog blanco gekeurd tot begin december en wordt nog dagelijks mee gereden. Auto wordt weggedaan omdat ik op zoek ben naar een golf3 met meer mogelijkheden.

Ruilen is mogelijk mits de auto in gelijkwaardige staat verkeert.

Ongekeurd kan je hem komen halen voor 4000€
Kan gekeurd worden voor 4500€

of email voor meer foto's of informatie/afpsraak.

Auto kan ook bekeken komen worden.

http://img524.imageshack.us/img524/3262/img0052ow2.jpg

De SkeEvN

Legacy Member
als hij zo door de keuring geraakt waarom 500euro extra vragen? :)

XYRIS

Legacy Member
GolfTom zei:
nee, eigenlijk niet echt zever. Keuring voor verkoop heet zoiets.
En even tussen haakjes, een handelaar geeft hier niets voor, aangezien de tuning.

Anders wel mooie wagen.

kan gelijk hebben...

keuring voor verkoop is altijd pakje duurder als ge gewone
keuring en daar gaan ze ook VEEL harder naar alles kijken
en krijg je zo een rapport met veeeeeel items op dat
een potentiele verkoper kan zien hoe het met de auto gesteld is
tot in de details.... heb dat al is late doen toen ik mijne verkocht


12 maand geldig, op 1 jaar tijd krijg je die wel verkocht zeker?

Tweedehandskeuring : Algemeen

Sinds 15 november 2006 wordt voor tweedehandskeuringen, naast de volledige keuring, een bijkomende keuring verricht. Tweedehandskeuringen zijn niet-periodieke keuringen en veranderen in de regel de periodiciteit van de periodieke keuring en de referentiedatum niet. Bijgevolg kon de geldigheid van het keuringsbewijs na een tweedehandskeuring minder dan een jaar bedragen voor personenwagens en minder dan 6 maanden voor ziekenauto’s, lesvoertuigen, taxi’s,...

De regelementering werd in die zin gewijzigd dat sinds 23/01/2007 minstens een geldigheid van 12 maanden wordt toegekend voor personenwagens. Sinds 06/02/2007 is dit ook zo voor lichte vrachtauto’s en wordt er eveneens minstens 6 maanden afgeleverd voor ziekenauto’s, lesvoertuigen, taxi’s,...



BRON: website GOCA: http://www.goca.be/ned/autokeuring/tweedehandskeuring regularisatie.htm

Aggr0

Legacy Member
sterke interesse hier... maar moet eerst nog het geld bijeenkrijge (mss als ouders bijspringen), laat je wel iets weten

mvg SpY^

Retro.Johnson

Legacy Member
In orde, en een auto kan je in principe ook verkopen zonder keuring, dan moet de koper met Z platen naar de keuring gaan en zelf zorgen dat alles in orde staat. Als mensen iets weten van auto's dan is 4000€ een zeer goedkope prijs, voor de gewone bestuurder is 4500€ dan weer de prijs.

En aub, verziek iemand anders topic niet omdat jij denkt dat je het beter weet, als ik zeg 4000€ zonder keuring dan is dat zo en dan moet men niet komen zeiken over iets anders.

Hekje#

Legacy Member
Heel schoon autoke, heb mss wel interesse.
Kan je mss iets meer foto's maken dan die ene?
achterkant, binnenkant?

edit: valt er eigenlijk zonder veel kosten iets aan te doen dat hij vanvoor zo laag ligt? want daar ben ik niet zo echt voor & ken niet zoveel van wagens :) )

mvg :)

Retro.Johnson

Legacy Member
Carcacalla ga iemand anders topic gaan verzieken boer. Mensen die echt intresse hebben vragen dat wel, en bij wet verplicht wil niet zeggen dat de koper er niet mee naar de keuring mag gaan met garageplaten, wat dus duidelijk WEL mag.

En jij als computernerd hebt waarschijnlijk de minste kennis van auto's buiten de gebruikelijke vragen die je hieronder stelt. Waarom een golf 3? Simpel, makkelijk veel aan te veranderen zonder grote ingrepen te moeten uitvoeren. Ik doe meetings en heb een sociaal leven, en met een clio kan je gewoonweg niet veel meer doen dan dat zonder er grote werken aan uit te voeren, en nog maals, verziek iemands anders topic.

En tis niet gva maar pvg oen.

Relatief nieuwe auto? 2001 vs 1997 (laatste modellen van golf3) maakt geen zak uit.

Moest je nu voorgaande post gelezen hebben, mensen die er verstand van hebben en het voordeel eruit willen halen de auto te kopen zonder keuring en dus een flinke som geld te uitsparen kunnen dat. Voor een meerprijs, dus voor de gewone automobilist, wil ik de hele auto laten keuren voor verkoop.

En over prijzen van auto's, 4500€ voor deze auto is geen smak geld, doe wat zoekwerk en kijk eens rond op 2dehandssites waar je hetzelfde model met gelijkaardig aantal km's vindt voor die prijs. Ik werk, ik verdien genoeg, en probeer geen geld uit mensen te kloppen door idiote prijzen voor 2dehandsauto's te vragen.

En tenzij ikzelf ook geen reet van auto's ken, wat dus helemaal stom zou zijn als ik met zo een ding rijd, dan zou ik ook niet weten dat de bodemvrijheid op die foto GEEN 11cm is en zodus de auto zo niet kan laten keuren.

Ohja, en er zit een carpass bij met de km'standen van de onderhoudsbeurten, dus voor de 3x maal, mss is het jaloezie ja, verziek iemand anders topic niet aub.

En als ik zie dat je van 88' bent moet ik al helemaal beginnen lachen, verstand van hoeveel dingen kosten heb je waarschijnlijk al helemaal niet.

Nu voor Cirja :

Auto kan omhoog gedraaid worden door de regelbare en dus op normale hoogte gezet worden.

De SkeEvN

Legacy Member
moeten verstelbare veren nie permanent vastgezet worden of dergelijke?
of ist allemaal beetje foefelare ala 500 euro extra voor "enkel" dat

Aggr0

Legacy Member
voor keuring gewoon de standaard velgen eronder leggen, en is in orde, doen met auto thuis ook zo, en na de keuring terug de andere erop. En als de flikken u tegenhouden, gwn zeggen da ge die recentelijk gekocht hebt, en dus geen idee had da die der nie op mogen... ma ne normale flik gaat der nooit naar zien.

NoizeSuppressor

Legacy Member
Een regelbare ophanging moet je wel degelijk vastzetten voor de keuring, heb zelf een 325 coupé en moet ook iedere keer omhoog zetten en ophanging voorzien van borging. Trouwens een auto mag je wel degelijk zonder keuring verkopen dus met al jullie gezeik hier. Dit is steeds af te spreken en over 't algemeen is kopen zonder keuring goedkoper!

Retro.Johnson

Legacy Member
NoizeSuppressor zei:
Een regelbare ophanging moet je wel degelijk vastzetten voor de keuring, heb zelf een 325 coupé en moet ook iedere keer omhoog zetten en ophanging voorzien van borging. Trouwens een auto mag je wel degelijk zonder keuring verkopen dus met al jullie gezeik hier. Dit is steeds af te spreken en over 't algemeen is kopen zonder keuring goedkoper!

DANKU NoizeSuppressor, eindelijk iemand die mij kan beamen.

SpY^ zei:
voor keuring gewoon de standaard velgen eronder leggen, en is in orde, doen met auto thuis ook zo, en na de keuring terug de andere erop. En als de flikken u tegenhouden, gwn zeggen da ge die recentelijk gekocht hebt, en dus geen idee had da die der nie op mogen... ma ne normale flik gaat der nooit naar zien.

Idd gewoon stalen velgen eronder en is idd in orde, na de keuring gewoon die wielen der terug onder smijten et voila.

En vering moet eigenlijk niet vastgezet worden, maar ze maken dan wel als opmerking "borging niet regelementair" op je keuringsbewijs.

Een groene kaart krijg je toch, dus moet je je daar eigenlijk niks van aantrekken.

Kwertie

Legacy Member
Wat off-topic verwijderd, ondertussen is het wel duidelijk hoe het zit met de reglementering en dergelijke he... hou het clean nu ;).

De SkeEvN

Legacy Member
en volgende keer je terug gaat borging niet reglementair ... blijven ze dat pikken? :)

meer fotos ... interieur en exterieur

uffstick

Legacy Member
moestek et geld hebben kwam hem derect halen.
hij komt mij bekend voor.
cleanedmember ofzo?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan