Archief - Zwarte balken bij scherm na tijd van inactiviteit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Flare'

Legacy Member
Hey

ik zit met een raar probleem. Als ik mijn laptop met Windows 7 tijdens de nacht laat opstaan om te downloaden, via Getflash, dan zie ik tijdens de ochtend altijd een zwart scherm ipv mijn gewone screensaver en dan kom ik terug uit op het inlogscherm. Er zijn ook zwarte balken langs de zijkant dan. Nu vraag ik me af aan wat dit kan liggen? :s Te warm of dergelijke waardoor de laptop tilt gaat slagen? Het lastige is ook dat mijn downloads nooit allemaal afgerond worden hierdoor gezien hij in sluimerstand (of hoe noemt het) komt te staan.

Enige raad is welkom :) bedankt.

Mvg

Tha Soul

Legacy Member
Als uw laptop in sluimerstand gaat, is het logisch da ge opnieuw moet inloggen imo. Ge kunt sluimerstand afzetten ofwel de tijd voor hem in sluimerstand gaat verlengen.
Gewoon bij start intikken: energiebeheer

Daar kunt ge alles aanpassen.

Flare'

Legacy Member
Tha Soul zei:
Als uw laptop in sluimerstand gaat, is het logisch da ge opnieuw moet inloggen imo. Ge kunt sluimerstand afzetten ofwel de tijd voor hem in sluimerstand gaat verlengen.
Gewoon bij start intikken: energiebeheer

Daar kunt ge alles aanpassen.

Ja maar dat is het hem net, ik heb ingesteld bij energiebeheer dat hij nooit in slaapstand mag gaan en hij doet het wel :s Echt bizar. + dat van die zwarte balken is ook iets onverklaarbaar.

Wolverine__1

Legacy Member
Tha Soul zei:
Als uw laptop in sluimerstand gaat, is het logisch da ge opnieuw moet inloggen imo. Ge kunt sluimerstand afzetten ofwel de tijd voor hem in sluimerstand gaat verlengen.
Gewoon bij start intikken: energiebeheer

Daar kunt ge alles aanpassen.

What he said

Exit

Legacy Member
dat downloads niet verwerkt worden als hij in sluimerstand gaat is ook normaal.

en die balken
is windows nog 'volledig' zichtbaar?

Flare'

Legacy Member
Exit zei:
dat downloads niet verwerkt worden als hij in sluimerstand gaat is ook normaal.

en die balken
is windows nog 'volledig' zichtbaar?

Ja dat begrijp ik ook, maar hij zou gewoon niet in die stand mogen gaan he :) (toch als ik dat zo zet bij energiebeheer)

Ja je kan nog perfect windows zien enzo hoor, het is gewoon twee kleine zwarte balken langs links en rechts. Echt raar. Als ik hem dan herstart (afsluiten duurt dan trouwens een pak langer als normaal) dan is alles weer normaal...

Flare'

Legacy Member
ShPonGle zei:
bios meest recente versie?

Zal straks eens checken, normaalgezien wel. Maar vroeger draaide ik XP hierop en had ik dit probleem niet dus, louche :s

Wolverine__1

Legacy Member
Flare' zei:
Zal straks eens checken, normaalgezien wel. Maar vroeger draaide ik XP hierop en had ik dit probleem niet dus, louche :s

Wees wel extreem voorzichtig bij het flashen van je BIOS(tenzij dual boot bios),want één klein probleempje en je bent genaaid

Flare'

Legacy Member
Wolverine__1 zei:
Wees wel extreem voorzichtig bij het flashen van je BIOS(tenzij dual boot bios),want één klein probleempje en je bent genaaid

Ja, I know :) Maar heb net gecheckt en BIOS is up to date blijkbaar dus daar kan het niet aan liggen. Zou ook nogal raar zijn lijkt me moest het daaraan gelegen hebben. Maar nu heb ik helaas nog altijd geen oplossing :p

Wolverine__1

Legacy Member
Dus samengevat, hebben alle elementen in je PC de laatste drivers? is het gaan in sluimer/slaapstand in energiebeheer op nooit gezet? En heb je beeldscherm uitschakelen ook op nooit gezet? En toch valt em nog af? Indien op alles ja => Das straffe koffie. :s.

Flare'

Legacy Member
Even update: blijkbaar heb ik toch niet de allerlaatste bios van mijn laptop. Die van mij ondersteunt eigenlijk geen 64-bit Windows en dus ook niet Windows 7.
Het is echter geen simpele opgave om de bios te flashen volgens ik lees op fora. Zit met een Compal FT00 en blijkbaar moet je een code ingeven bij het flashen van je bios, en die zou de verkoper van uw laptop moeten hebben. Raar maar waar :s Nu, Tones verkoopt geen Compal meer en ik denk dan ook dat die mij hier niet mee gaan kunnen verder helpen...

Exit

Legacy Member
bios moet geen windows ondersteunen.
als de drivers dat doen is dat voldoende.
wel kan omwille van bios bepaalde zaken niet goed aangestuurd worden.

ofwel is er op de site van fabrikant een tool om vanuit windows te flashen
ofwel een diskette/cd/usb/... maken om te flashen
ofwel is er in de bios zelf een optie om deze te flashen
ofwel via sneltoets tijdens opstarten (op biosscherm) om de flash menu te openen

Wolverine__1

Legacy Member
Exit zei:
ofwel is er op de site van fabrikant een tool om vanuit windows te flashen

Ik meende altijd dat het een slecht idee was om vanuit windows je BIOS te flashen? Hier komen toch de meeste probs naar boven,of vergis ik mij?

Exit

Legacy Member
niet echt neen

wat wel het probleem was dat bepaalde versies (van de flash progs) onder vista problemen gaven bij flashen.
maar dat is er normaal wel al uit
letten of er bij het prog staat of het voor vista/7 is geschikt voordat ge het in 7 gebruikt.

Wolverine__1

Legacy Member
Exit zei:
niet echt neen

wat wel het probleem was dat bepaalde versies (van de flash progs) onder vista problemen gaven bij flashen.
maar dat is er normaal wel al uit
letten of er bij het prog staat of het voor vista/7 is geschikt voordat ge het in 7 gebruikt.

Ik dacht wel dat het zoiets was,thx for the intell :):niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan