Archief - XPmode werkt niet!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

The Sim

Legacy Member
Ik heb dit weekend windows 7 professional x64 op mijn pc geïnstalleerd. De installatie ging snel en zonder enige problemen. Voor het eerst kan een OS al mijn drivers van de eerste keer zien en installeren. Dikke pluim voor Windows 7, maar.. Nu zou ik ook graag XPmode werkend krijgen.

Ik heb de instructies van deze site gevolgd. Maar bij het uitvoeren van de intel tool zegt hij dat mijn cpu geen virtualisatie technologie heeft. :s
M'n cpu (intel core 2 duo e8500) staat toch in de wiki-lijst en de site van intel zelf waar staat dat deze technologie aanwezig is. In m'n bios heb ik ook al eens gaan kijken, maar de 'intel virtualization technology' optie stond al aan. Ik heb'm dan toch nog eens gesaved en gereboot... en nu zit ik nog steeds met hetzelfde prblm.
K'heb de tool ook al eens genegeerd en XPmode zo geïnstalleerd, maar dan krijg ik een error. ("cannot start windows virtual pc host process", "windows requires hardware-assistend virtualization. There is no hardware-virtualization support in the system.")

M'n systeem:
Intel Core 2 Duo E8500
Asus P5Q (BIOS: American Megatrends Inc.0506)
ATI Radeon 4870
OS: Windows 7 Professional x64 Build 7600 (RTM dus)

Heeft iemand een mogelijke oplossing op dit probleem?

The Sim

Legacy Member
Securable had ik nog voor intel zijn tool gebruikt. Zelfde resultaat ook.
Het zal dus niet aan de tools liggen.
Ik heb al van een goede vriend van mij gehoord dat het zou kunnen liggen aan mijn moederbord drivers.. maar hoe precies kon hij ook niet zeggen.

De virtualization technology zit in deze cpu (eerste laag)
De bios van m'n mobo heeft de nodige ondersteuning (tweede laag)
Maar dan moet er iets niet kloppen, drivers(derde laag) of software (vierde laag)

Ik spreek hier maar van lagen om het analytisch voor te stellen.. mss helpt het.
Er is dus nog steeds geen oplossing.

Wat ik ook wel vreemd vind is dat ik nergens virtual pc kan opstarten. Ik heb enkel een snelkoppelling 'windows virtual pc' naar een map met virtuele machines. Is dat normaal?

The Sim

Legacy Member
Heeft echt niemand anders dit probleem?! Met te googlen ben ik ook nog ni ver geraakt. Verdorie toch! Een oplossing zou welkom zijn.

filoe

Legacy Member
Ik heb eerst de Virtual pc gedownload en geinstaleert en dan de windows xp mode.en werkt perfect !

Alhoewel dat ze zeggen eerst de windows xp en dan de virtual.

Misschien dat dit helpt voor je ook :confused:

The Sim

Legacy Member
Dit probleem is vandaag opgelost geraakt.

Nu zien de tools het wel tegoei. Installatie verliep ook zonder prblmn. Hoera! :D

K'heb een bios update(mei 2009) gedaan (vorige versie was van eind 2008). Alhoewel ik nog steeds dezelfde opties in m'n bios heb, moet er toch iets essentieel verandert zijn.

Deze post mag dus dicht. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan