Archief - XP installeren na Windows 7

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Timmos

Legacy Member
Enkele broodnodige programma's voor school werken niet op Windows 7. Ik wil dus Windows XP terug installeren om enkel deze programma's te kunnen gebruiken. Ik heb reeds virtuele machines overwogen maar dat is ook verre van ideaal.

Ik heb reeds wat gelezen hier en daar. Ik zou XP op een andere harde schijf willen zetten.

Het enige wat me rest na de installatie van XP is Windows 7 te 'herstellen' (= boot terug in orde krijgen) vanaf de installatie DVD van Windows 7? Juist? Want ik wil natuurlijk niet dat ik niet meer in Windows 7 geraak achteraf...

Exit

Legacy Member
normaal is dat voldoende, dan geraakt ge terug in win7

maar ipv xp, installeer ze eens in de 7 en gebruik/test de compatibiliteits modus ...

ShPonGle

Legacy Member
als je nog een maand-twee maand geduld hebt, zul je beloond worden. normaal zal tegen dan in 7 de finale versie van de ""XP mode" beschikbaar zijn, nu in RC versie te downloaden.

enticore

Legacy Member
Timmos zei:
Ik heb reeds virtuele machines overwogen maar dat is ook verre van ideaal.

ShPonGle zei:
als je nog een maand-twee maand geduld hebt, zul je beloond worden. normaal zal tegen dan in 7 de finale versie van de ""XP mode" beschikbaar zijn, nu in RC versie te downloaden.
Last time I checked, die befaamde "XP mode" is een VM.

Granted, het werkt wel makkelijker omdat je de VM niet expliciet moet starten en daarin werken :p

Timmos

Legacy Member
Waar vind ik die XP mode?

Werken met compatibiliteit werkt niet. Het gaat om Visual C++, en ik kan niet 2 maand wachten om het te gebruiken :p

EDIT: ik gebruikte dus een 'echte' VM, VMware om precies te zijn. Maar ik zal nu even die Virtual PC + XP Mode installeren. Eens zien wat het geeft. Liever dit, dan een gans aparte XP installatie die enkel dient voor dat ene programma :x

Timmos

Legacy Member
Ben aan het installeren ze :)

EDIT: Die virtuele machine werkt voorlopig perfect :) Je kan ook gemakkelijk aan de bestanden op je 'echte' harde schijven, maw je kan vanuit de VM ook aan de bestanden in het super-OS. Gemakkelijk :p

Ik ben nu het programma zelf in de VM aan het installeren. Fingers crossed ;)

Zelete

Legacy Member
Kvind wel dat XP mode van 7 traag opstart, bij mij toch in ieder geval. Soms moet ik 30 seconden ofzo wachten :p

Ik heb VPC 2007, XP mode en VirtualBox al getest maar die laatste is toch wel een pak sneller in het opstarten, 5-7 seconden ofzo.

Nu ja, ze zullen dat nog wel fixen zeker? Het is nog altijd niet officiëel uit he :)

De manier dat ik tewerk zou gaan is VitualBox met een snapshot. Dan zit je direct in uw programma, je hoeft het zelfs niet op te zetten.

Ben vrij zeker dat dit met VMWare ook wel kan :)

Timmos

Legacy Member
Bwa, dat gaat hier toch ook snel ze. Maar ja, ik werk op een Intel SSD :p

En XP Mode laat ook toe om gewoon het programma dat je wil te draaien, zonder dat het ganse guest OS moet openstaan.

ShPonGle

Legacy Member
ja inderdaad, das het machtige eraan. het is precies citrix application streaming, alleen wordt er niks gecached in je profiel en program files mappen maar blijft alles netjes apart in de VHD-file zelf (denk ik :p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan