Archief - WMP 12 speelt geen .asf meer af

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

switchblade

Legacy Member
Ik krijg de foutmelding dat hij het bestand niet kent en de vraag of ik wil dat media player het toch wil afspelen.

Iedereen kent die melding wel..
Alleen... bij ASF mag dit toch niet voorkomen? :sop:

'k Heb me al rot gezocht, codeck packs geïnstalleerd, reinstall van media player maar niks helpt.
Als voorlaatste hoop kom ik hier eens horen of er niemand direct een oplossing zou weten voor dit probleem?

Een andere mediaspeler gebruiken is geen optie: het moet windows media player 12 zijn :crazy:

Alvast bedankt voor de eventuele hulp!

Groeten,
Kevin

MiniJeffrey

Legacy Member
Je zegt niet meer, maar ik denk niet dat WMP standaard asf afspeelt hoor, als ik zowat rondsurf en informatie lees hieromtrent...

switchblade

Legacy Member
Volgens Wikipedia is dit door Microsoft ontwikkeld.

En als je een livestream beluistert met WMP van je favoriete radiostation, is dit toch altijd met ASF (of tegenwoordig ASX)?

Of het werkte op de eerste dag van installatie van Win7? Geen idee, nooit op gelet. Feit is dat het nu niet meer werkt, en dat mag echt niet gezien er geen alternatief is.

Exit

Legacy Member
normaal zou die dat moeten kunnen
anders op de ms site eens de codec pack afhalen ...

maar heeft niets met windows te zien maar met mediaplayer en dus software
Moved

switchblade

Legacy Member
Excuses voor het plaatsen in het verkeerde subforum.
Elke codec pack die ik geprobeerd heb op de site van microsoft kwam uit op de melding dat die voor xp, 2000, 98 enz. zijn. Geen enkele wil installeren op 7.

Ook een oudere versie van media player installeren lukt niet.

switchblade

Legacy Member
Thx voor de link, maar dit zal niet lukken.

Misschien toelichten wat er gebeurt:

Een applicatie haalt een gecodeerde url binnen, die applicatie zet dat om in een link dat naar een .asf verwijst, dit is onzichtbaar voor de user. Diezelfde applicatie opent direct die link met media player geïntegreerd.

Welke link met .asf dat is weet ik niet. Als ik dat wist kon ik ook VLC gebruiken en zou het niet echt een probleem geweest zijn.

Software om te achterhalen welke internet bronnen een bepaald programma aanspreekt kan hier misschien een oplossing voor bieden?
Ik denk dan direct aan netlimiter en zal dit direct eens testen. Wireshark kan waarschijnlijk ook zeggen wat er allemaal gebeurt, maar sniff ik dan meteen op http, of gebruikt streaming een ander protocol/poort?

Exit

Legacy Member
als ge de asf download, is een simpele txt file met darin de link naar de 'echte' file...


maar eigenlijk gaat het over embedded files op sites
geen losse asf files dan.

switchblade

Legacy Member
Het probleem is dat ik de asf file niet kan downloaden.
Ik zie een link, die link opent met de applicatie die direct van ergens een asf opent. Het is idd embedded.

Zal ik je anders een pm sturen met de applicatie? Misschien dat je op die manier een beter zicht krijgt op wat ik bedoel?

Exit

Legacy Member
ipv linkermuis
eens rechtermuisklikken en opslaan als.
de file openen in notepad ofzo

pm mag altijd.
enkel op 1site problemen, of alles sites?
want wmp en de embedded player zijn (normaal) niet dezelfde ....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan