Archief - Wireless geen signaal maar ik kan perfect surfen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gentei

Legacy Member
Oke, heb juist ne mens van telenet over de vloer gehad, heeft digitaal tv en draadloos internet aangesloten.

Mens heeft proper werk gedaan en ben zeer tevreden alleen is er één probleem en hij is hier echt wel lang gebleven om het te proberen fixen maar lukte precies niet.
Anyway het zit dus zo, Ik heb hier een usb-wifi netwerkkaart (Linksys) en ik maar verbinding met mijn netwerk maar de signaalsterkte is zeer laag (1 blokje), terwijl hij een andere netwerk vind van mijn gebuur waarvan de signaal zeer sterk is (3 van de 4 blokjes)
Het strafste van al is dat hij op dit moment zegt dat er geen signaal is terwijl ik probleemloos surf...? en het internet is ook nog normaal het is niet traag of iets anders...
Nu bij de gebuur staat er wel WPA2 bij mij staat er WPA...?
heeft dit enige verschil?

Iemand ideen tips om dit op te lossen of hoe ik kan testen wat de werkelijke signaalsterke is voor mijn desktop?

mijn laptop vindt in dezelfde kamer wel het signaal en ook een heel sterke signaal...?

Gurdt

Legacy Member
WPA2 en WPA staan voor Wi-Fi Protected Access, een vorm van beveiliging, WPA2 is iets veiliger maar dat maakt voor de standaardgebruiker niets uit.
Ik ken de hardware die Telenet gebruikt niet meteen maar het zou kunnen dat jouw router slechter presteert dan die van de buren.
Misschien surf je probleemloos omdat je op een andere manier verbonden bent met het internet? Ofwel is de monitor-app gewoon krom.

Gentei

Legacy Member
ik denk dat de afstand de probleem geeft lol tis nog niet eens 5m tot de woonkamer en er zitten geen muren tussen...

op dit moment is game het enigste kleine probleem ik kan probleemloos surfen en zelfs streamen is snel dunno ga het nog bezien...
als ik de wireless usb aansluit op mijn laptop dan heeft de laptop hier soms een uitstekende verbinding en dan terug laag, dan hoog dan laag lol weird...

Exit

Legacy Member
hoog/laag kan zijn voor energiebesparing, als er geen gebruik of weinig gebruikt wordt kan deze zakken.


ook de plaats van de router of AP speelt een rol, beetje meer naar links, rechts, voor of achteren kan helpen signaal te verbeteren.

Gentei

Legacy Member
Exit zei:
hoog/laag kan zijn voor energiebesparing, als er geen gebruik of weinig gebruikt wordt kan deze zakken.


ook de plaats van de router of AP speelt een rol, beetje meer naar links, rechts, voor of achteren kan helpen signaal te verbeteren.

Wat is AP juist?, ik heb geen router enigste pc's hier is de desktop of laptop die nooit beide tegelijk opstaan...

Exit

Legacy Member
ge hebt ofwel een AP ofwel een router.


AP = access point

router of AP stuurt draadloos signaal, zonder een AP of router is er geen draadloos signaal

Gentei

Legacy Member
Exit zei:
ge hebt ofwel een AP ofwel een router.


AP = access point

router of AP stuurt draadloos signaal, zonder een AP of router is er geen draadloos signaal

Telenet heeft vandaag gewoon een modem gezet op de muur achter de tv, aan die moder is er een klein zwart kastje.

AP zal dan mijn usb linksys wifi zijn neem ik aan.
Ik heb mijn desktop pc zo dicht mogelijk bij de deur van de kamer geplaatst waar hij staat en ik heb er 1 balkje bijgekregen mijn windows zegt dat de signaal redelijk is...toch is het nog altijd kak om te gamen (kleine lagspikes)
Ik heb ook Wlan optimizer gedownload maar die helpt precies niet veel...?

The Monopoly Guy

Legacy Member
Probeer het eens met een andere wireless adapter als je die hebt want het lijkt erop dat hij kapot is^^

Gentei

Legacy Member
The Monopoly Guy zei:
Probeer het eens met een andere wireless adapter als je die hebt want het lijkt erop dat hij kapot is^^

Het werkt eindelijk, hij heeft een goed signaal nu....
Hij zit op de rand van mijn bureau en ontvangt een goed signaal vanuit de woonkamer....

Exit

Legacy Member
die bak van telenet zal dan de router zijn
telenet plaatst sinds kort routers (met wireless intern)
ap is NIET usb stick

zoals dus gezegd, een AP of een router STUURT wireless, usb stick ontvangt het en is dus geen AP.

Gentei

Legacy Member
Exit zei:
die bak van telenet zal dan de router zijn
telenet plaatst sinds kort routers (met wireless intern)
ap is NIET usb stick

zoals dus gezegd, een AP of een router STUURT wireless, usb stick ontvangt het en is dus geen AP.

Wat is dan de AP? De modem?
sorry maar ik probeer te begrijpen hoe dit werkt...

de usb stick is niet stuk want in de woonkamer ontvangt hij perfect als ik hem aansluit op de laptop...
op dit moment ben ik blij met de verbinding die er nu is.

Gurdt

Legacy Member
Illustrerend voorbeeldje:
http://bcognizance.iiita.ac.in/jan-mar07/t5_files/image003.jpg

Het is een beetje fout om te zeggen dat OF uw router OF uw access point een wireless signaal stuurt.
Op de afbeelding zie je de volgende structuur:
- je bent met het internet verbonden via een modem die dingen vertaalt enzovoort.
- die modem is verbonden met een router, die fikst de juiste route van het signaal zodat het bij de juiste pc aankomt. Zo een pc kan ook bv een andere router zijn, of bijvoorbeeld een access point.
- een access point is niet meer dan iets wat draadloze signalen stuurt naar en ontvangt van hosts die er draadloos mee communiceren.

Vaak is het zo dat de modem/router/acces point 1 toestel is. Het kan dus goed zijn dat jij bv maar 1 toestel hebt dat deze 3 functies combineert, of 2 toestellen waarvan 1 er 2 combineert maar dat doet niet terzake.
Als jij je Wi-Fi USB-stick gebruikt dan wordt jij zo'n draadloze host.

Heel belangrijk is dan dat dat accespoint (in jouw woonkamer) correct kan communiceren met jouw USB-stick.
Hier zijn verschillende factoren belangrijk:
- onder meer de afstand (hoe dichter hoe beter, maar op eenzelfde verdieping moet zoiets heel vlot gaan, ik kan bv zelfs vanuit mijn bed communiceren met een acces point in de bureau onder. Mijn draadloze host is dan mijn GSM, die over een Wi-Fi module beschikt)
- of ze dezelfde 'taal' spreken en met dezelfde snelheid werken (iets wat normaal wel in orde is ;-))
- en of er veel interferentie is (muren, microgolfovens, zelfs tv's kunnen storen).

Als je een 'redelijke' connectie hebt moet je normaal wel kunnen gamen :) dus kijk die factoren hierboven misschien eens na? En anders weet ik niet hoe ik je zou kunnen helpen!

skatemania

Legacy Member
Telenet gebruikt normalerwijze D-Link als dat iemand hier helpt :)

Gentei

Legacy Member
Gurdt zei:
Illustrerend voorbeeldje:
http://bcognizance.iiita.ac.in/jan-mar07/t5_files/image003.jpg

Het is een beetje fout om te zeggen dat OF uw router OF uw access point een wireless signaal stuurt.
Op de afbeelding zie je de volgende structuur:
- je bent met het internet verbonden via een modem die dingen vertaalt enzovoort.
- die modem is verbonden met een router, die fikst de juiste route van het signaal zodat het bij de juiste pc aankomt. Zo een pc kan ook bv een andere router zijn, of bijvoorbeeld een access point.
- een access point is niet meer dan iets wat draadloze signalen stuurt naar en ontvangt van hosts die er draadloos mee communiceren.

Vaak is het zo dat de modem/router/acces point 1 toestel is. Het kan dus goed zijn dat jij bv maar 1 toestel hebt dat deze 3 functies combineert, of 2 toestellen waarvan 1 er 2 combineert maar dat doet niet terzake.
Als jij je Wi-Fi USB-stick gebruikt dan wordt jij zo'n draadloze host.

Heel belangrijk is dan dat dat accespoint (in jouw woonkamer) correct kan communiceren met jouw USB-stick.
Hier zijn verschillende factoren belangrijk:
- onder meer de afstand (hoe dichter hoe beter, maar op eenzelfde verdieping moet zoiets heel vlot gaan, ik kan bv zelfs vanuit mijn bed communiceren met een acces point in de bureau onder. Mijn draadloze host is dan mijn GSM, die over een Wi-Fi module beschikt)
- of ze dezelfde 'taal' spreken en met dezelfde snelheid werken (iets wat normaal wel in orde is ;-))
- en of er veel interferentie is (muren, microgolfovens, zelfs tv's kunnen storen).

Als je een 'redelijke' connectie hebt moet je normaal wel kunnen gamen :) dus kijk die factoren hierboven misschien eens na? En anders weet ik niet hoe ik je zou kunnen helpen!

Ok dit is heel duidelijk :)

Mijn signaal in de kamer waar mijn desktop staat is "goed" en gamen is nu normaal, maar het stoort mij alleen dat ik geen volle signaal ontvang...
Is het trouwens normaal dat er geen antenne aan de modem staat?

Exit

Legacy Member
die kan ook intern zitten (dus niet zichtbaar).
er is altijd een antenne want anders kunt ge geen zignaal sturen.
zelfde op eens stick, die zit ook meestaml in de behuizing van de stick zelf.

Gentei

Legacy Member
pfft we zijn weer bij af snap dit spel toch niet gisteren kreeg ik nog een goed signaal nu is het weer "Redelijk"....

3 conclusies

1ste is de usb stick trekt op niks
2de er is iets in het appartement dat de signaal serieus blokkeert
3de modem/Router trekt op geen zak die Telenet heeft gestoken?

Kan het zijn dat de digibox het signaal verstoort?

Gurdt

Legacy Member
Goh als je in een appartement woont kan er inderdaad vanalles zijn dat stoort. Als het nu eens goed dan slecht gaat, lijkt het me inderdaad aan zoiets te liggen. Tenzij er ergens power-instellingen op je pc zijn die dan minder gebruiken ofzo buh xd

Er kan vanalles storen :) Je moet draadloos signaal zien als een soort van golf in het water, maar dan door de lucht. Je moet je dan voorstellen dat jij in het water bij een boei zit, en je accespoint is een boei. En je wil communiceren door in het water te pletsen met je hand.
Normaal werken hosts en access points dan met een protocol (soort van handleiding die strikt gevolgd wordt) waardoor wanneer bijvoorbeeld 2 hosts in het water beginnen te pletsen (2 golven die elkaar zullen verstoren waardoor het access point niet goed weet wat ermee te doen) er eentje zal stoppen en de andere voorrang verlenen.
Er kunnen ook andere access points in het water liggen die ook golven maken met nog andere hosts, dat verstoort natuurlijk ook.
En tot slot zijn er bijvoorbeeld tv's en microgolfovens die ook wel een paar golfjes kunnen maken.

Je kan je inbeelden dat wanneer er vele golfmakers zijn - en dat je dus vaak moet wachten op elkaar vooraleer jij aan de beurt bent om je ding te zeggen - dat de communicatiesnelheid wat trager gaat.
Wanneer het dus allemaal wat variabel is denk ik dat het daaraan kan liggen :) Is het toevallig zo dat het wat trager gaat wanneer de meeste mensen thuis zijn? Zo vanaf 19u tot 23u?

Gentei

Legacy Member
Gurdt zei:
Goh als je in een appartement woont kan er inderdaad vanalles zijn dat stoort. Als het nu eens goed dan slecht gaat, lijkt het me inderdaad aan zoiets te liggen. Tenzij er ergens power-instellingen op je pc zijn die dan minder gebruiken ofzo buh xd

Er kan vanalles storen :) Je moet draadloos signaal zien als een soort van golf in het water, maar dan door de lucht. Je moet je dan voorstellen dat jij in het water bij een boei zit, en je accespoint is een boei. En je wil communiceren door in het water te pletsen met je hand.
Normaal werken hosts en access points dan met een protocol (soort van handleiding die strikt gevolgd wordt) waardoor wanneer bijvoorbeeld 2 hosts in het water beginnen te pletsen (2 golven die elkaar zullen verstoren waardoor het access point niet goed weet wat ermee te doen) er eentje zal stoppen en de andere voorrang verlenen.
Er kunnen ook andere access points in het water liggen die ook golven maken met nog andere hosts, dat verstoort natuurlijk ook.
En tot slot zijn er bijvoorbeeld tv's en microgolfovens die ook wel een paar golfjes kunnen maken.

Je kan je inbeelden dat wanneer er vele golfmakers zijn - en dat je dus vaak moet wachten op elkaar vooraleer jij aan de beurt bent om je ding te zeggen - dat de communicatiesnelheid wat trager gaat.
Wanneer het dus allemaal wat variabel is denk ik dat het daaraan kan liggen :) Is het toevallig zo dat het wat trager gaat wanneer de meeste mensen thuis zijn? Zo vanaf 19u tot 23u?

Ik woon hier alleen mijn tv staat af mijn laptop is op slaapstand en mijn digibox staat ook af, enigste da werkt is deze pc en de frigo lol kdenk nie dat de frigo stoort...

intressante is dat het signaal terug goed is lol niet meer "redelijk" maar "goed".
Swat morgen komt er ne collega van't werk met zijn wireless usb stick langs om te testen

Exit

Legacy Member
als de frigo tussen u en de modem staat kan dat zeker een oorzaak hebben.
frigo = ijzer en daar gaan de golven niet door.als die langs de zijkant staat (in in directe lijn er tussen) is de kans klein.

login op de modem en verander eens het wifi kanaal zodat er mss minder storingen zijn
(telenet router is aan te passen door in te loggen op mijn telenet normaal gezien)

Gentei

Legacy Member
Exit zei:
als de frigo tussen u en de modem staat kan dat zeker een oorzaak hebben.
frigo = ijzer en daar gaan de golven niet door.als die langs de zijkant staat (in in directe lijn er tussen) is de kans klein.

login op de modem en verander eens het wifi kanaal zodat er mss minder storingen zijn
(telenet router is aan te passen door in te loggen op mijn telenet normaal gezien)

Al geprobeerd dat maar no joy :(

de frigo staat niet in de weg.


Hieronder een simpele schets van mijn appartement

http://img375.imageshack.us/img375/3138/schetsapp.jpg

A=TV op een houten tv meubel samen met digicorder
Achter de TV meubel staat de modem/router van telenet
B=Keuken
C=badkamer
D=gang wat verder gaat in de kamer dat waar de pc staat.

nog een screenshot
bovenste is het signaal dat mijn wireless ingebouwde kaart in de laptop ontvangt en beneden is het signaal dat mijn wifi usb ontvangt, laptop zit op dezelfde bureau waar desktop staat in dezelfde kamer....
http://img576.imageshack.us/img576/9779/wirelessb.jpg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan