vanrumst
Legacy Member
Situatie:
ADSL modem, geeft signaal door aan Usrobotics router 5463.
Om het bereik te vergroten heb ik er een usrobotics extender 5441 tussen gestoken.
De router zijn WDS aangeschakeld, vind zonder probleem de extender.
Mac adres wordt in de lijst van WDS erbij gezet.
Nu is het signaal inderdaad veel sterker, maar wanneer ik connecteer met het netwerk van de extender krijg ik geen netwerkverbinding. Hij geeft wel lokale verbinding maar niet naar het www.
Als ik de laptop dichter zet en dus op het netwerk van de router zit is het geen probleem.
De extender en de router zijn beiden via hun ip adres toegankelijk via de browser voor de instellingen.
Wat heb ik over het hoofd gezien zodat de extender het internetsignaal niet doorkrijgt.
Iemand een idee?
Van security heb ik momenteel nog niets opstaan om zeker te zijn dat het daar niet aan ligt.
ADSL modem, geeft signaal door aan Usrobotics router 5463.
Om het bereik te vergroten heb ik er een usrobotics extender 5441 tussen gestoken.
De router zijn WDS aangeschakeld, vind zonder probleem de extender.
Mac adres wordt in de lijst van WDS erbij gezet.
Nu is het signaal inderdaad veel sterker, maar wanneer ik connecteer met het netwerk van de extender krijg ik geen netwerkverbinding. Hij geeft wel lokale verbinding maar niet naar het www.
Als ik de laptop dichter zet en dus op het netwerk van de router zit is het geen probleem.
De extender en de router zijn beiden via hun ip adres toegankelijk via de browser voor de instellingen.
Wat heb ik over het hoofd gezien zodat de extender het internetsignaal niet doorkrijgt.
Iemand een idee?
Van security heb ik momenteel nog niets opstaan om zeker te zijn dat het daar niet aan ligt.