Archief - Windows xp setup Fail

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Boubie

Legacy Member
Hallo,

Ik heb al een week een raar probleem met mijn pc. Als ik deze opstart soms krijg ik een zwart scherm met een cursor links bovenaan en Windows xp pro start niet meer op. Dit is juist na het schem van de Bios. Ik heb wat zitten 'Googlen' en heb gelezen op paar forums dat het beste is om een herinstallatie te doen van Windows.
MAAR:
In het blauw scherm van de "Windows XP Setup" krijg ik wel de opties te zien wat ik wil doen maar deze letters zijn zeer onduidelijk, ik krijg namelijk leestekens ipv letters te zien. Waar vb 'ENTER' moet staan staan nu leestekens zoals ',?,*...

Weet verder geen andere oplossing. Mss dat iemand mij verder kan helpen hiermee?:s

MrZodiac

Legacy Member
vga kaart mss defect? Er is toch wel wat meer aan de hand dan wat een herinstallatie kan oplossen vermoed ik.

Exit

Legacy Member
wrs probleem met vga/hdd/ram
aangezien ge tekens te zien krijgt eerder vga

Boubie

Legacy Member
Ik heb reeds een check gedaan van het Ram-geheugen (slot verwisseld) en ook een andere HD geprobeerd. No Solution. Volgende stap is even een andere vga proberen zoals jullie voorstelden. Hou jullie op de hoogte ;)

Boubie

Legacy Member
Ik heb ondertussen een andere vga (pci-express) kaart gebruikt maar de pc geraakt niet verder meer dan het zwarte scherm met links bovenaan de cursor die blijft knipperen en niets meer doet. Ik heb eens de geheugenlatjes eruit gehaald en de pc geeft zeer luide biepjes bij het opstarten. Maar dit is normaal denk ik. Ik heb ook gemerkt dat het ledje op het moederbord groen brandt. Ook al steek ik de windows installatie cd in de cd-rom, ik geraakt niet meer in de windows xp setup venster.

Exit

Legacy Member
zonder ram is het normaal dat die tuut
ontkoppel de hdd eens en boot dan de cdrom

bootvolgorde staat goed om van de cd te booten?

Boubie

Legacy Member
Het is echt een heel raar probleem: ik heb de hd ontkoppeld en ik kreeg nog altijd het zwarte scherm met cursor linksboven dat knippert en dit voor het bios-scherm verschijnt. Ik heb opnieuw de computer herstart en ik kreeg direct het bios-scherm en kort hierna "Fout bij laden van besturingssysteem.". Dus ik dacht het zou nu wel opgelost zijn, ik steek installatie-cd in en krijg ik weeral het zwarte scherm (voor het bios-scherm) en doet weer niets meer.
Ben echt teneinde raad. :angry:

Boubie

Legacy Member
Originele cd van windows xp pro SP2. Maakt eigelijk niet veel uit? Ik zou eerst de pc goed laten opstarten. Allé, tenminste toch het Bios-schermpje elke keer bij opstarten krijgen. Of is dit toch belangrijk om te weten?
Alvast bedankt!

Boubie

Legacy Member
Defect moederbord wil ik even uitsluiten omdat deze toch nog soms werkt. Reset van CMOS is reeds gebeurd door batt eruit te halen. Flashen van de Bios heb ik niet aan gedacht te doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan