bountty
Legacy Member
Hallo,
daarnet wou ik mijn laptop (HP Pavilion) formatteren. Ik deed 'heropstarten' en drukte op F11 (dacht te herinneren dat dat de toets was). Opeens begint hij onder HP iets te laden, en dat duurde nogal lang en het leek mij niet dat hij een set-up aan het opstarten was om te formatteren, dus ik drukte na een tijd op de 'aan'knop zodat hij uitviel (inderdaad, dom).
Als ik hem dan probeerde op te starten kwam er een melding dat het niet kon en dat ik het bestand <windows root>/windows/system32/hall.dll moest installeren. Daarna kon je de PC heropstarten.
Dan geprobeert om via het DVD station op te starten. Windows XP disk erin, opstarten daarop, dan kom je op het scherm waar je tussen ENTER (Windows XP installeren), R (windows XP herstellen) of F3 (afsluiten) kan kiezen.
-ENTER -> 'vindt geen harde schijf'
-R -> 'geen windows geinstalleerd'
-F3 -> sluit af en start opnieuw op.
Ik zit dus volledig vast. Geen idee wat ik moet doen, kan iemand mij helpen? Dank bij voorbaat!
EDIT: alles mag dus van mijn harde schijf worden verwijderd, om XP dan gewoon te herinstalleren, dus ik heb geen bestanden meer nodig van op de laptop.
daarnet wou ik mijn laptop (HP Pavilion) formatteren. Ik deed 'heropstarten' en drukte op F11 (dacht te herinneren dat dat de toets was). Opeens begint hij onder HP iets te laden, en dat duurde nogal lang en het leek mij niet dat hij een set-up aan het opstarten was om te formatteren, dus ik drukte na een tijd op de 'aan'knop zodat hij uitviel (inderdaad, dom).
Als ik hem dan probeerde op te starten kwam er een melding dat het niet kon en dat ik het bestand <windows root>/windows/system32/hall.dll moest installeren. Daarna kon je de PC heropstarten.
Dan geprobeert om via het DVD station op te starten. Windows XP disk erin, opstarten daarop, dan kom je op het scherm waar je tussen ENTER (Windows XP installeren), R (windows XP herstellen) of F3 (afsluiten) kan kiezen.
-ENTER -> 'vindt geen harde schijf'
-R -> 'geen windows geinstalleerd'
-F3 -> sluit af en start opnieuw op.
Ik zit dus volledig vast. Geen idee wat ik moet doen, kan iemand mij helpen? Dank bij voorbaat!
EDIT: alles mag dus van mijn harde schijf worden verwijderd, om XP dan gewoon te herinstalleren, dus ik heb geen bestanden meer nodig van op de laptop.