Archief - Windows niet legitiem ???

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

michiel6661

Legacy Member
Ik krijg zonet een bericht dat men windows 7 niet legitiem is.
Nou ik heb de disc van een vriend gebruikt die legitiem was.
En nu krijg ik dit, nu moet ik iets downloade om te checke.
Maar wat als men vriend me iets heeft gelapt (voor de lol fzo)
En dat microsoft iets doet waardoor mn OS naar de zak is.
Nu mijn vraag is, wie heeft dit al voor gehad en wat gebeurt er dan wanneer je dat download?

Of wie wil het even testen:
Genuine Microsoft Software

maximvdb

Legacy Member
die CD is van je maat en dus al gebruik voor hem. Cd key kan maar 1 keer gebruikt worden

michiel6661

Legacy Member
maximvdb zei:
die CD is van je maat en dus al gebruik voor hem. Cd key kan maar 1 keer gebruikt worden

Hij gebruikt zn windows 7 niet, hij gebruikt zn XP omdat hij het brol vond.

Wolverine__1

Legacy Member
michiel6661 zei:
Hij gebruikt zn windows 7 niet, hij gebruikt zn XP omdat hij het brol vond.

Is het een OEM licentie? Ben je zeker dat hij de licence key niet in gebruik heeft? Is het een upgrade CD van windows? None of the above lees het volgende

Verder zal er niet veel speciaals gebeuren als je die SW download. Deze SW gaat gewoon verifiëren of je W7 OS legitiem is. Zoniet zal die je een aantal keuze's geven om een legitieme versie van W7 te bekomen.

Wat wel kan(en vermoed dat dit het geval is)moet je windows heractiveren.Je maat heeft em al gebruikt op zijn PC. En W7 heeft nu andere HW gedetecteerd en bestepeld de licence key als niet legitiem. Door te heractiveren(op jou HW) zal W7 terug als legitiem beschouwd worden. Het enige wat je moet doen is bij de pop up klikken op activeren via de telefoon(is een automatisch systeem => bellen wanneer je wil) en de stappen daar te volgen. Ik heb dit ook moeten doen toen ik me een nieuwe laptop heb gekocht en dan W7 ultimate erop geduwd had. Als het nu toch blijkt dat je W7 versie niet legitiem is, zullen veel onderdelen van W7 uitgeschakeld worden en kan je hoogstens nog wat bestandjes openen en surfen. Maar bovenstaande lijkt me het geval ,dus zou je snel geholpen moeten zijn

michiel6661

Legacy Member
Hmm, als het niet lukt ge ik het niet telefonish gaan activeren, ik geef em de disc wel terug en koop me 1 waarvan ik zeker ben.

Wolverine__1

Legacy Member
michiel6661 zei:
Hmm, als het niet lukt ge ik het niet telefonish gaan activeren, ik geef em de disc wel terug en koop me 1 waarvan ik zeker ben.

Ja maar als je die melding ziet dat je telefonisch kan activeren,kan je zeker zijn dat je het kan activeren(without a doubt). Vraag me af waarom je dan niet zou doen???

Thombose

Legacy Member
als het een fout bij microsoft is kan ik je wel een programmatje geven dat die melding wegdoet, maar enkel als je echteen legitieme versie hebt (ik hoop dat wat ik zeg nu ook ni illegaal is, anders verwijder post maar mod's)....

Wolverine__1

Legacy Member
Ik denk niet dat je het volledig begrijpt. Het is geen fout van MS en het heeft niks te maken met een illegale versie van je OS. Kijk als je het OS voor de eerste keer instaleert, en activeert dan wordt iets uniek van je HW(bv serial van je MOBO) gekoppeld aan je windows licentie, dit om te vermijden dat je de licentie op meerdere computers gebruikt(die serial wordt gebruikt om er zeker van te zijn dat "jij" het bent die de licentie gekocht heeft,het OS aan het gebruiken is). Doordat jou maat dat OS al gebruikt heeft, is zijn licentie aan zijn HW gekoppeld. Doordat jij wil instaleren op jou HW ziet het OS dat de HW veranderd is,en moet de licentie dus gekoppeld worden aan jou HW en dit doe je door het telefonisch activatieproces te doorlopen. Doe je dit niet zal je OS gelocked worden en wordt de functionaliteit beperkt.

MiniJeffrey

Legacy Member
En die telefonische activatie gebeurt volledig geautomatiseerd via een computerstem, als dat je zou afschrikken...

Thombose

Legacy Member
@Wolverine: wist ik al hoor, snap het wel degelijk wel en al voor die uitleg, kgaf enkel de makkelijke procedure om ervan af te geraken..
je installeert dat app'je en alles is weg ;) zonder door het activatieproces tegaan :) normaal gezien;)

michiel6661

Legacy Member
Wolverine__1 zei:
Ja maar als je die melding ziet dat je telefonisch kan activeren,kan je zeker zijn dat je het kan activeren(without a doubt). Vraag me af waarom je dan niet zou doen???

Ik ben gwn bang als mn vriend me iets gelapt heeft dat ze zeggen dat ik illigale software download ofzo. Maar geen probleem, kga er volgende week agter :D

E: Men vriend heeft me al veel gelapt, soms lachen, soms niet :/

V1nce

Legacy Member
michiel6661 zei:
Ik ben gwn bang als mn vriend me iets gelapt heeft dat ze zeggen dat ik illigale software download ofzo. Maar geen probleem, kga er volgende week agter :D

E: Men vriend heeft me al veel gelapt, soms lachen, soms niet :/

Ja , pas mar op !

Binnekort staan ze aan u deur,tzal niemeer lang dure als ge zo een bericht hebt gehad.
Als ik u was zou ik heel snel mijn hardeschijf wegsmijte want die pakke ze anders mee en als ze zake vinde die ge hebt gedownload hebt get zitte.

Da komt der van stout te zijn e !
Haast u nu mar :lol:

shadowstep0705

Legacy Member
V1nce zei:
Ja , pas mar op !

Binnekort staan ze aan u deur,tzal niemeer lang dure als ge zo een bericht hebt gehad.
Als ik u was zou ik heel snel mijn hardeschijf wegsmijte want die pakke ze anders mee en als ze zake vinde die ge hebt gedownload hebt get zitte.

Da komt der van stout te zijn e !
Haast u nu mar :lol:
Grap zeker? de politie (of wie dan ook) gaat zich niet bezighouden met iedereen die een enkele kopie van win7 ongeldig heeft geïnstalleerd te komen op zoeken (ten eerste Telenet of een andere internet provider zal je informatie weigeren door te geven als dit de eerste keer is). Ik had dit ook voor met met xp vroeger: Ik had een pc gekocht men xp maar toen kreeg ik een virus en er werkte bijna niets meer, heb xp dan 'illegaal' opnieuw geïstalleerd van een cd en een paar updates geinstalleerd onder andere die geniune, op een dag starte ik op met de melding: "Geen legitieme versie van besturingssysteem" ofzoiets, gewoon nog eens opnieuw geformatteerd en geen updates mee gedownload, verder nooit problemen mee gehad.

EDIT: een paar typfoutjes verbeterd.

prometheus03

Legacy Member
ik heb nen key en echte CD liggen, maar uiteindelijk nen gestripte illegale geinstalleerd om dat die stabieler draait:s

hellaas vroeg die versie niet om nen key. maar kheb tenminste ene liggen :)

Exit

Legacy Member
ge kunt altijd proberen die key te veranderen en uw key in te geven
(afhankelijk van de geinstalleerde versie EN de key die ge hebt)

V1nce

Legacy Member
shadowstep0705 zei:
Grap zeker? de politie (of wie dan ook) gaat zich niet bezighouden met iedereen die een enkele kopie van win7 ongeldig heeft geïnstalleerd te komen op zoeken (ten eerste Telenet of een andere internet provider zal je informatie weigeren door te geven als dit de eerste keer is). Ik had dit ook voor met met xp vroeger: Ik had een pc gekocht men xp maar toen kreeg ik een virus en er werkte bijna niets meer, heb xp dan 'illegaal' opnieuw geïstalleerd van een cd en een paar updates geinstalleerd onder andere die geniune, op een dag starte ik op met de melding: "Geen legitieme versie van besturingssysteem" ofzoiets, gewoon nog eens opnieuw geformatteerd en geen updates mee gedownload, verder nooit problemen mee gehad.

EDIT: een paar typfoutjes verbeterd.


Duhh
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan