Archief - Windows installeren op nieuwe pc lukt niet :(

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

daydreamke

Legacy Member
Hoi,

ik heb weeral een probleem met mijn nieuwe pc Ik probeer windows te installeren maar dit lukt niet. Er komt steeds op: boot failure insert system disk and press enter
Nu heb ik al 3 verschillende dvd's geprobeerd: Windows 7, vista, xp maar geen enkele werkt.
Ik heb ook al eens een andere dvd lezer erin gestoken maar die werkt ook niet. Als ik in bios kijk wordt de dvd en HD wel herkend.
Iemand een oplossing?
Peter

Duffman-

Legacy Member
Ge moet in uw bios uw boot sequence aanpassen denk ik. Ervoor zorgen dat uw CD-rom station voor uw harde schijf ga. Als uw HD voor uw DVD/CD-station staat ingesteld, zal hij waarschijnlijk proberen op te starten van de harde schijf waar een corrupt OS op is geïnstalleerd.
Vraagt hij om op te starten vanaf de cd-rom? Indien nee: boot sequence aanpassen in je bios.

Exit

Legacy Member
of bij aantal mobo's kunt ge tijdens bios op F8 drukken en dan krijgt ge de optie om te booten, kies dan cdrom, anders in bios de volgorde dus aanpassen zoals gezegd

nu probeert de pc te booten van de hdd en daar staat niets op dus error
zet dvd/cdrom drive dus voor de hdd


+ dit is nu software probleem dus dat hoort al niet op hardware ... maar in dit geval op Windows forum.
+ voor elk probleemke een nieuwe thread starten = not done
dan blijft ge verder gaan in die thread, tenzij het over totaal iets anders gaat, dan kunt ge op ander forum gedeelte thread maken, maar als het hardware blijft = blijf dan in die thread, pas dan eventueel uw titel aan daarvoor.

daydreamke

Legacy Member
de boot sequence had ik al aangepast. CD rom voor de HD. Op de hd staat er trouwens nog niets op dus :)

Exit

Legacy Member
zijn het originele cd's?
werken ze op een andere om ervan te booten?

daydreamke

Legacy Member
Het zijn de originele cd's maar het probleem is ondertussen al opgelost. Ik heb in mijn leven al een 10-tal pc's samengestoken en nog nooit zoveel problemen gehad als nu.
Ik heb overgestapt naar een i5 systeem icm een Gigabyte GA-P55M-UD2 moederbord en dit is niet echt een aanrader heb ik de indruk. Volgens mij staat dat moederbord nog lang niet op punt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan