Archief - Windows 7 verwijderen en Windows XP installeren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

D3v1lm4yCry

Legacy Member
Hey mensen,

Ik heb overlaatst geprobeerd om mijn windows 7 van m'n laptop te halen en te vervangen met XP, Maar wanneer ik de XP-CD insteek bij het opstarten en dan kies voor opstarten via CD begint hij perfect met het laden van de benodigde bestanden voor de installatie. Nadat dit allemaal geladen is krijg ik plots een blue-screen, en dit gebeurt elke keer weer. Iemand die een oplossing heeft hiervoor ?

Exit

Legacy Member
sata hdd? => sata drivers laden VOOR de setup (f6 - via diskette) of drivers in de cd verwerken (met nlite) of in bios zien voor sata naar ide te zetten

D3v1lm4yCry

Legacy Member
Exit zei:
sata hdd? => sata drivers laden VOOR de setup (f6 - via diskette) of drivers in de cd verwerken (met nlite) of in bios zien voor sata naar ide te zetten

Kan je dit even vereenvoudigd uitleggen ook ? ben namelijk niet zo'n computerexpert :p

Exit

Legacy Member
als dat een recente pc is dan is de kans groot dat de harde schijf een sata schijf is
XP kan niet overweg met sata tenzij de drivers vóór de setup start worden geladen.
anders is de kans dus dat ge een BSOD (blue screen) krijgt.

xp kan enkel drivers vanaf een diskette aannemen, niet van cd of usb.
dus als ge geen diskette hebt dan is de enige mogelijkheid van die sata drivers in de cd te steken (nieuwe cd maken met die drivers met het programma nlite) of in bios te zien naar een optie om sata als ide te laten werken zodat geen drivers nodig zijn

zie ook sticky's ...


+ Moved naar windows forum

MiniJeffrey

Legacy Member
Waarom zou je Windows 7 vervangen door het 10 jaar oude XP?

GuntherDW

Legacy Member
Inderdaad, met vista voor SP1 zou je nog zeggen ga terug,
maar ondertussen valt het goed mee.

Voor snelheid moet je het niet doen, je verliest veel functies en benut eig minder mogelijkheden van je CPU/GPU dan in windows 7. Als je echt windows XP nodig hebt kan je (als je pro of beter hebt) legaal een XP VM downloaden van de microsoft site.
zonder de pro of hoger valt er ook wel een mouw aan te passen, maar dat heeft MS niet zo graag :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan