Archief - Win x64 pro vraagjes...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

WhiSpEr

Legacy Member
Aloha,

heb een paar vraagjes ivm de aankomende 64bit editie van windows xp.

1) Ik heb ooit es gelezen op zdnet dat windows xp pro bezitters een gratis upgrade naar x64 pro zouden krijgen. Komt die er nog of zijn die slechts geruchten?

2) Wanneer wordt die x64 gereleased?

3) Hoe zit het ivm drivers bij de release en hoeveel winst in performance verkrijgde eigelijk met die x64 als je een 64bit processor hebt? (in games en in windows zelf)

4) Is er naast de 64bit support nog iets anders speciaal?

Exit

Legacy Member
1) da denk ik niet
2) die is dacht ik uit (mss nog nie echte verkrijgbaar) of was het de RC1 die uit was?
3) drivers in win zelf, dunno, maar aparte drivers download staat nog laag dacht ik
4) nope, echt nieuwe zaken zullen pas met de nieuwe win komen

Bubbling Zombie

Legacy Member
2. Beta versie = te downloaden van site microsoft. is niet te veel gezegd imo.

Lan

Legacy Member
1. Microsoft is wel degelijk van plan een gratis update te voorzien voor mensen met een officiële XP licentie. Maar verwacht u wel aan een strenge controle.

3. er zijn 2 elementen die de pc sneller zullen doen draaien bij geoptimaliseerde programma's:
- door de native 64bit instructies, vb 64bit integer of floating points in 1 keer te behandelen
- door het feit dat er 8 extra (de 64 bit nl.) registers bijkomen. Indien een compiler hiervan gebruik maakt kan de winst makkelijk 20% zijn. Ik heb al eens zo een review gezien onder Linux.

WhiSpEr

Legacy Member
Die gratis update is dat dan via het net of moet ik die versie gwn in de winkel halen of zijn daar nog ni echt concrete planne rond?

krisse

Legacy Member
gaat windows 64 zo gene halve trojan zijn zoals longhorn? dat elke file moet geverifieerd worden, dat mircrosoft alles kan zien van uwe pc enz

Bubbling Zombie

Legacy Member
WhiSpEr zei:
Die gratis update is dat dan via het net of moet ik die versie gwn in de winkel halen of zijn daar nog ni echt concrete planne rond?

denk nie da ze daar echt mee bezig zijn tbh.

WhiSpEr

Legacy Member
Precies toch ni zoveel winst... Of zijn die proggies nog ni gebouwd op 64bit ?

Bubbling Zombie

Legacy Member
WhiSpEr zei:
Precies toch ni zoveel winst... Of zijn die proggies nog ni gebouwd op 64bit ?
wel ge moet er ook rekening mee houden dat 64 bit servers en hun bijbehorende applicaties al wa langer draaien dan de personal editions (voor thuisgebruik). Je gaat voor die laatste dus ook weinig Software vinden. Er is geen markt voor hé :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan