Archief - Welkomsvenster blijft lang hangen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ryan1986

Legacy Member
Het venster van windows XP (blauw venster met wiite letter "Welkom" op) nlijft lang staan bij mij, vroeger was dit misschien 2sec, en nu duurt het soms wel 30sec?
wat kan de oorzaak daarvan zijn?

st3ph3n

Legacy Member
- Spyware
- Traag laden van de accounts: teveel accounts, teveel hi-res foto's voor die gebruikers, ...
- Een of ander hardware-onderdeel dat dit veroorzaakt
- Netwerkkaart zonder netwerkkabel (en dus time-out bij het zoeken naar de verbinding)
- ??

De gewone zaken zijn: HiJackThis-log, alles uitvinken in MSCONFIG en kijken of het probleem opgelost is, Hardware deïnstalleren uit Apparaatbeheer en herstarten (wordt nadien geherinstalleerd).

Steven

Ryan1986

Legacy Member
- geen spyware (gechecked met ad aware se)
- 1 account
- netwerkkaart die niet gebruikt wordt is uitgeshakeld
alle hardware is goed geinstalleerd
hier mijn Hijackthis-log:
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 18:15:28, on 20-11-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\r_server.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\NetDrive\wdService.exe
C:\WINDOWS\system32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe
C:\Program Files\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\Program Files\Telemeter 3.0\telemeter3.exe
C:\Program Files\Creative\SBAudigy2ZS\Surround Mixer\CTSysVol.exe
C:\Program Files\Acronis\TrueImage\TrueImageMonitor.exe
C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashmaisv.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
C:\Program Files\ATI Multimedia\RemCtrl\ATIRW.exe
C:\Program Files\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
D:\GAMES\Steam\Steam.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\WISPTIS.EXE
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
d:\Mijn Documenten\Downloads\Programmas\Hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://gamesforum.telenet.be/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 192.168.1.254
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://gamesforum.telenet.be/
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [type32] "C:\Program Files\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Telemeter 3.0] "C:\Program Files\Telemeter 3.0\telemeter3.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTSysVol] C:\Program Files\Creative\SBAudigy2ZS\Surround Mixer\CTSysVol.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [Acronis True Image Monitor] "C:\Program Files\Acronis\TrueImage\TrueImageMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Acronis Scheduler2 Service] "C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SBDrvDet] C:\Program Files\Creative\SB Drive Det\SBDrvDet.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ashMaiSv] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashmaisv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WebDriveTray] C:\Program Files\NetDrive\webdrive.exe /trayicon
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ATI Remote Control] C:\Program Files\ATI Multimedia\RemCtrl\ATIRW.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] D:\GAMES\Steam\\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Gelijkwaardige pagina's - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Koppelingspagina's - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Opgeslagen momentopname van de pagina - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: ATI TV (HKLM)
O9 - Extra button: Onderzoek (HKLM)
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {E2F9D054-D2B5-4CE8-9BDF-8BF3A81DB7E9} (ProductIDGatherer.WindowsGatherer) - http://download.microsoft.com/downl...-4fa1-933c-43e657b37995/ProductIDGatherer.CAB

st3ph3n

Legacy Member
Geen malware, zoals je al zei.

Blijft die hangen in het begin van het Welkomstscherm of wanneer je een gebruiker geselecteerd (aangeklikt) hebt ?

Steven

Ryan1986

Legacy Member
begin welkomstscherm, de letter welkom
ik moet geen gebruiker selecteren

AnE

Legacy Member
hoeveel memory en cpu gebruikt u proces winlogon.exe want dat is verantwoordelijk voor u logon-scherm geloof ik, als dit extreem hoog is moet je dat anders eens debuggen of vervangen...(als da kan, weet da nie zeker)

Wat mss ook kan lukken:
zet het afloggen met welkomsscherm een uit, herstart, meld op oude traditionele manier aan en zet het eens terug op...

Ryan1986

Legacy Member
AnE zei:
hoeveel memory en cpu gebruikt u proces winlogon.exe want dat is verantwoordelijk voor u logon-scherm geloof ik, als dit extreem hoog is moet je dat anders eens debuggen of vervangen...(als da kan, weet da nie zeker)

Wat mss ook kan lukken:
zet het afloggen met welkomsscherm een uit, herstart, meld op oude traditionele manier aan en zet het eens terug op...

winlogon gebruikt 700k aan geheugen, niets speciaal dus :)

ik zal eens proberen da aanmeldscherm aan te zetten, aan te melden en daarna weer afzetten

alvast bedankt.

*edit* heeft dus niet geholpen :(
ik moet wel zeggen dat de pc ook redelijk traag afsluit.
mijn TimeToKillService staat op 20000, als ik dit verlaag dan sluit em rapper af, maar dan komt er tijdens het opstarten soms zo een blauw scherm van "fout in register, blablabla 0000888 ofzo" en de windows start niet meer op.
Ik doe dan herstel via windows cd en werkt weer, als het op 20000 staat heb ik da prob nie :)

Ryan1986

Legacy Member
st3ph3n zei:
Probeer eens of je de oorzaak met BootVis kan vinden.

Steven

Ik had bootvis al eens laten runnen maar ik heb de indruk dat mn pc dan niet meer opstart, ik die check driver en blabla bij reboot, ik reboot en da laadscherm van xp blijft hangen (balkje beweegt niet meet en voortduren schijfactiviteit).
Heb da zo al een tijke laten staan ma er gebeurt niets.
is da normaal?

AnE

Legacy Member
mja, wete, ik meld me gewoon standaard aan, niet via het welkomsscherm, en bij mij bleef dat blauwe scherm ook hangen, ik ik kreeg dus geen icons of startbalk, of dat duurde heel lang, of ik moest enter drukken.... inderdaad net iets anders dan bij u, maar soortgelijk. Ik heb toen lang gezocht en eerlijk gezegd geen oplossing gevonden en toen format gedaan....


sfc /scannow al getest btw?

Ryan1986

Legacy Member
AnE zei:
mja, wete, ik meld me gewoon standaard aan, niet via het welkomsscherm, en bij mij bleef dat blauwe scherm ook hangen, ik ik kreeg dus geen icons of startbalk, of dat duurde heel lang, of ik moest enter drukken.... inderdaad net iets anders dan bij u, maar soortgelijk. Ik heb toen lang gezocht en eerlijk gezegd geen oplossing gevonden en toen format gedaan....


sfc /scannow al getest btw?

bij mij ist identiek, als ik op enter duw laad et ook verder

AnE

Legacy Member
mja, daar heb ik dus ook heeel lang naar gezocht, en voorlopig geen oplossing op gevonden... tell me if you know....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan