Archief - Wegvallen internet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

puni

Legacy Member
Een kleine disclaimer bij aanvang: Ik ben een relatieve computerleek dus als ik informatie vergeet te vermelden, voel u vrij ze te vragen.

Anyway, ik zit al een tijdje met een stevig probleem. Mijn internet valt minimaal een paar keer per dag weg. Meestal rond een uur of tien 's avonds, en eventueel in de loop van de nacht nog eens. Het enige wat op dat moment helpt is een reboot.

Verder doet hetzelfde probleem zich soms voor bij downloaden. Wanneer het voorvalt lijkt mij dit niet noodzakelijk bij grote bestanden te zijn (er zijn websites waar ik probleemloos kan downloaden) maar vooral bij hoge downloadsnelheden. (bvb. 1mb/sec).

We zitten hier met Telenet als provider en gebruiken Powerline adapters. De router is er eentje van U.S. Robotics, Wirless MAXg Router USR5461.

Enige suggesties om het probleem te verhelpen?

puni

Legacy Member
In een ver verleden, ja. Zou dat er wat mee te maken kunnen hebben?

EDIT: De download die ik op dit moment probeer, maakt denk ik ook gebruik van een torrentsysteem als ik me niet vergis (world of warcraft installer).

puni

Legacy Member
Kleine update: Het lijkt niet aan de router te liggen. Heb daarnet mijn internetverbinding rechtstreeks op mijn pc aangesloten (dus draadloos afgesloten en geen router meer als tussenstation) en het probleem blijft hetzelfde.

Exit

Legacy Member
als er torrent gebruikt wordt dan kan die torrent het probleem zijn ja
torrent progs openen veel verbindingen waar heel wat routers 'niet tegen kunnen' en vastlopen/verbinding verliezen.

in die download progs de aantal connecties verlagen, firmware router updaten indien mogelijk, ...

puni

Legacy Member
Firmware is up to date, dus daar ligt het niet aan. Ik heb trouwens geen idee hoe ik in de world of warcraft downloader het aantal connecties kan verlagen.

puni

Legacy Member
Update: Het aantal connecties verlagen in de wow downloader lijkt mij niet mogelijk. Het is trouwens onwaarschijnlijk dat de router het probleem is, aangezien dezelfde situatie zich voordoet wanneer ik mijn Powerline rechtstreeks aan mijn pc koppel (dus zonder router als tussenstuk).

Is het mogelijk dat powerlines het probleem zijn?

[Shadowcat]

Legacy Member
Als ik mij dat nog goed herinner, kan je bij de wow downloader peer to peer afzetten.
Probeer dit eens.

puni

Legacy Member
[Shadowcat];13454180 zei:
Als ik mij dat nog goed herinner, kan je bij de wow downloader peer to peer afzetten.
Probeer dit eens.

Had ik ook gehoord, en heb er wat opzoekwerk naar verricht, maar het lijkt mij bij deze niet het geval.. Er is alleszins geen options button. Ik heb de vraag ook gedropt op de officiële wow forums, mogelijk krijg ik daar een antwoord. :)

Bedankt alleszins!

:-)

Legacy Member
Je hebt een netwerkje opgebouwd via je stroomnetwerk?

Indien zo, best verder nakijken wat de stoorzender kan zijn. Eén of ander electrisch toestel?

Succes

mvg,
Den :-)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan