jeroen
Legacy Member
Hallo iedereen,
Enkele dagen geleden, na het uitvallen van de elektriciteit, kon ik plots geen gebruik meer maken van mijn draadloze verbinding van telenet op mijn laptop (macbook pro).
Na verschillende telefoontjes (klantendienst telenet en apple) werd voorgesteld om mijn wireless access point (het bakje met de antenne, DWL-G700AP) te resetten. Na deze procedure uitgevoerd te hebben werkt mijn internet weer als vanouds. Het probleem is echter dat deze nieuwe verbinding(default) onbeveiligd is. Telenet meldde me dat ze een (dure) technieker konden opsturen om dit probleem op te lossen. Ik vraag me echter af of ik dit ook zelf kan oplossen...
Na wat opzoekingswerk bleek dat ik mijn wireless access point via een ethernet kabel moest verbinden met mijn laptop en dan http://192.168.0.50 als webadres in te geven. Wel, deze procedure blijkt niet te werken.
Heeft er iemand van jullie een idee wat ik moet doen? Let wel, ik heb een apple, geen windows.
Alvast bedankt!
Enkele dagen geleden, na het uitvallen van de elektriciteit, kon ik plots geen gebruik meer maken van mijn draadloze verbinding van telenet op mijn laptop (macbook pro).
Na verschillende telefoontjes (klantendienst telenet en apple) werd voorgesteld om mijn wireless access point (het bakje met de antenne, DWL-G700AP) te resetten. Na deze procedure uitgevoerd te hebben werkt mijn internet weer als vanouds. Het probleem is echter dat deze nieuwe verbinding(default) onbeveiligd is. Telenet meldde me dat ze een (dure) technieker konden opsturen om dit probleem op te lossen. Ik vraag me echter af of ik dit ook zelf kan oplossen...
Na wat opzoekingswerk bleek dat ik mijn wireless access point via een ethernet kabel moest verbinden met mijn laptop en dan http://192.168.0.50 als webadres in te geven. Wel, deze procedure blijkt niet te werken.
Heeft er iemand van jullie een idee wat ik moet doen? Let wel, ik heb een apple, geen windows.
Alvast bedankt!