Archief - Wachtwoord instellen op sraadloos internet telenet (apple)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jeroen

Legacy Member
Hallo iedereen,

Enkele dagen geleden, na het uitvallen van de elektriciteit, kon ik plots geen gebruik meer maken van mijn draadloze verbinding van telenet op mijn laptop (macbook pro).

Na verschillende telefoontjes (klantendienst telenet en apple) werd voorgesteld om mijn wireless access point (het bakje met de antenne, DWL-G700AP) te resetten. Na deze procedure uitgevoerd te hebben werkt mijn internet weer als vanouds. Het probleem is echter dat deze nieuwe verbinding(default) onbeveiligd is. Telenet meldde me dat ze een (dure) technieker konden opsturen om dit probleem op te lossen. Ik vraag me echter af of ik dit ook zelf kan oplossen...

Na wat opzoekingswerk bleek dat ik mijn wireless access point via een ethernet kabel moest verbinden met mijn laptop en dan http://192.168.0.50 als webadres in te geven. Wel, deze procedure blijkt niet te werken.

Heeft er iemand van jullie een idee wat ik moet doen? Let wel, ik heb een apple, geen windows.

Alvast bedankt!

Exit

Legacy Member
zie eens search ... al veel uitgelegd geweest ...


up pc een handmatig ip geven, bvb 192.168.0.1 - 255.255.255.0
surf nu naar 192.168.0.50
log in en doe instellingen.
daarna ip terug op autom zetten zodat ge terug op internet geraakt.

omdat ge een AP gebruikt (en geen router/dhcp) krijgt ge een telenet ip op uw pc.
dat ip zit in een andere range dan het ip van die AP en dus geraakt ge er niet in
dus door handmatig ip in te geven (192.168.0.x) komt ge indezelfde range en kunt ge er wel in.

jeroen

Legacy Member
Bedankt voor je reactie.

Na het uitvoeren van jouw uitleg kom ik inderdaad bij de d-link instellingen terecht.

Heb toch nog enkele vraagjes.

Welke velden dien ik juist in te vullen voor een wachtwoord aan te maken. Vul ik de velden in via de wizard of via de wireless-afdeling? Welke velden hier dien ik te veranderen?

Ik heb al het een en ander geprobeerd maar telkens als ik wil afronden komt het scherm met "kan geen verbinding maken met het internet".

Alvast bedankt.

Exit

Legacy Member
waar maakt niet uit
welke nodig zijn => tja daar waar ge het aanzet en code ingeeft natuurlijk

DWL-G700AP
wep enabeld zetten
dan een key selecteren en 1 invullen (die ge noteerd) want van zodra ge apply klikt is ie beveiligd en hebt ge de code nodig om te verbinden!
zie ook handleiding van die AP

jeroen

Legacy Member
Ja , alles wat je zegt klopt en werkt ook. Buiten het feit als ik alles wil afronden en op apply klik, komt er " safari kan de pagina niet openen..."

Na enkele keren te refreshen komt er wel op van alles is gelukt, maar nu kan ik niet op continue klikken... Vreemde boel allemaal...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan