Archief - Vreemde rollback op nieuwe Laptop ( Dell Studio XPS 16 - win7 )

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

UnD3RD0G

Legacy Member
Beste forumgangers,

ik heb sinds een week een nieuwe laptop, een Dell Studio XPS 16.
Heel tevreden van, werkt uiterst snel en goed, werkt voor alles wat ik nodig heb.

Ik had deze laptop geconfigureerd naar mijn wensen, zo had ik bv firefox als mijn standaard browser gezet, stond mijn default page naar mijn site, stonden er enkele snelkoppelingen op mijn bureaublad, had ik mijn startbalk rechts gehangen, achtergrond aangepast, netwerkschijven toegevoegd, een game geinstalleerd, ...etc

Nu, zonet wens ik om een applicatie te openen, en na enkele seconden van ' laden' ( draaiende icoon van win7 ) stopt hij en doet hij niets. Ik probeer nogmaals, en alsweer hetzelfde. ik doe mijn taakbeheer open en zie dat dit process reeds 3 maal draait ( HoN.exe ) ik sluit dit manueel 3 maal af ( en heb hiermee vrij zeker niets anders gesloten ofzo ) nu, ik dubbeklik nogmaals, maar er gebeurd niets.

Geen paniek denk ik dan, ik had toch een kleine update van win7 staan, ik reboot gewoon even snel, op deze nieuwe laptop gebeurd dat toch op minder dan 5 seconden.

Ik shutdown, reboot, kom op inlogscherm, vul mn pass in op mn account, en dan blijft het zeker 1 of 2 minuten op 'preparing you desktop' staan. en toen wist ik ongeveer hoe laat het was.

Bij het eindelijk inladen van mn account zijn eigenlijk al mn presets en instellingen gewoon verdwenen, bv. taakbalk weer onderaan, background naar default, netwerkschijf weg. Maar bv firefox staat wel nog installed maar is niet als default en is uit de quicklaunch.

maw, alle programma's etc die ik installed staan er wel op, alle voorkeursinstellingen zijn gerest.

EDIT:
Vreemder nog : in al mijn programma's zijn mijn instellingen gerest naar de default waarden, bv mijn photoshop omgeving is weer naar default gegaan, zelfde bij illustrator, mijn FTP clients is mijn ingegeven waarden kwijt maar staat wel installed, mijn game is z'n instellingen wat keybinds, gfx settings etc ook weer kwijt naar default...

Ik snap er helemaal niets van...

Heeft iemand ervaring met dit type probleem? heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen? ik heb uiteraard geen zin om dit elke week eens voor te hebben, en ik voorkom liever dan dat ik genees.

ik gebruik win 7 Home Premium - maar ik heb geen idee aan wat dit kan liggen...

Alvast bedankt voor jullie hulp!

UnD3RD0G

Legacy Member
thx Exit, maar das win XP?
en mn profiel is hoogtens een week oud? :x

Exit

Legacy Member
de 1ste stappen ook eens volgen
neem voor zekerheid kopie van de 2 mappen en dan herstelpunt nemen en zien of profiel terug werkt ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan