Archief - Vraagje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SeaDoo20

Legacy Member
Hallo,

Ik zit met enkele vraagje, hopelijken kunnen jullie mij hierbij helpen.

Op dit moment heb ik Vista op mijn computer draaien. Nu heb ik een voorstel gekregen dat ik de nieuwe Office 2010 & Windows 7 Ultimate kan krijgen aan een goedkopere (?) prijs.

1. Is het aan te raden om Windows 7 te vervangen door Vista?
2. Worden je documenten (foto's, bestanden) gewist als je deze upgrade doorvoerd?
3. Hij is beschikbaar in 32-bit of 64-bit, Wat is hier het verschil? Aanrader?
4. Weet er iemand van jullie al iets meer over Office 2010?
5. Zijn er nog dingen die ik zou moeten weten?

Alvast merci
Axel

Molletje

Legacy Member
1. Ja!
2. Als u van Vista naar win7 gaat blijft alles staan (wel aanvinken in de installatie)
3. 32/64-bit is moeilijk om uit te leggen, ik raad u aan om het zelfde te nemen als nu. Hangt ook af van je pc (krachtig/duur -> 64, anders 32bit) google even de naam van je processor en je vind je antwoord.
4. Office 2010 is nog niet officiel uit (wel in BETA of zelfs RC (release candidate)) als je nu Office 2007 koopt krijg je er een gratis update coupon bij die je kan gebruiken om up te graden naar Office 2010 eenmaal hij uit is.
5. Windows 7 is gewoon beter als windows Vista, je hebt meer features en véél sneller.

SeaDoo20

Legacy Member
Molletje zei:
1. Ja!
2. Als u van Vista naar win7 gaat blijft alles staan (wel aanvinken in de installatie)
3. 32/64-bit is moeilijk om uit te leggen, ik raad u aan om het zelfde te nemen als nu. Hangt ook af van je pc (krachtig/duur -> 64, anders 32bit) google even de naam van je processor en je vind je antwoord.
4. Office 2010 is nog niet officiel uit (wel in BETA of zelfs RC (release candidate)) als je nu Office 2007 koopt krijg je er een gratis update coupon bij die je kan gebruiken om up te graden naar Office 2010 eenmaal hij uit is.
5. Windows 7 is gewoon beter als windows Vista, je hebt meer features en véél sneller.

Thx voor de info :niceone:
Heb ff gegoogled: Windows Vista Home Premium 64-bit dus is het aangeraden/verplicht om de 64-bit te nemen?

Ik heb vernomen dat er ook mensen anti-windows 7 zijn.. Die vinden het geen verbetering en vinden dat hun pc hierdoor trager werkt..

skatemania

Legacy Member
Trager werken is bullshit, je het werkt sneller als Vista, je moet enkel zien dat indien je merkpc's hebt je al die overbodige software ervan weglaat :)

Exit

Legacy Member
SeaDoo20 zei:
Hallo,

Ik zit met enkele vraagje, hopelijken kunnen jullie mij hierbij helpen.

Op dit moment heb ik Vista op mijn computer draaien. Nu heb ik een voorstel gekregen dat ik de nieuwe Office 2010 & Windows 7 Ultimate kan krijgen aan een goedkopere (?) prijs.

1. Is het aan te raden om Windows 7 te vervangen door Vista?
2. Worden je documenten (foto's, bestanden) gewist als je deze upgrade doorvoerd?
3. Hij is beschikbaar in 32-bit of 64-bit, Wat is hier het verschil? Aanrader?
4. Weet er iemand van jullie al iets meer over Office 2010?
5. Zijn er nog dingen die ik zou moeten weten?

1: NEEN, omgekeerd mss wel ja ;)

3: 34bit is (dacht ik) niet upgradebaar naar 64bit, enkel nieuwe isntallatie.

mogelijkheden van upgrades:
http://www.codenamewindows.com/wp-content/uploads/2009/06/Windows-7-Upgrade-Paths_1.jpg

skatemania

Legacy Member
34-Bit bestaat dan ook niet he Exit haha xD Je zult wel 32-Bit bedoelt hebben :)

SeaDoo20

Legacy Member
Molletje zei:
2. Als u van Vista naar win7 gaat blijft alles staan (wel aanvinken in de installatie)

In welk geval zullen al mijn bestanden dan verwijdert worden? :p

Exit

Legacy Member
als ge kiest voor nieuwe installatie EN formateren kiest

zolang ge niet formateert blijft alles (op windows na) staan
nieuwe installatie zal wel nieuwe gebruiker enzo maken
de oude is er nog maar enkel als map (met alle documenten in)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan