Heidern
Legacy Member
ok hier een paar vragen
ik heb dus 2 computers doormiddel van een lan-kabel verbonden met elkaar, in win xp de wizard netwerkverbindingen laten runnen en deze dan op mijn 2de pc geinstalleerd
pc 1 dient als server, pc 2 kan enkel op internet indien pc 1 aanstaat
op pc 1 staat zonealarm, als zonealarm aanstaat, dan kan pc 2 niet op internet
hoe stel je zonealarm in zodat hij de aanvraag tot verbinding van pc 2 niet blokkeerd, want ik zie dat hier nergens, ik denk dat het iets me proxy server is, maar het ip van pc2 verandert constant dus da gaat ook nie lukken zeker?
en nog iets, hoe komt het als ik iets in de map gedeelde bestanden plaats op pc 1 (server), dat ik dit dan nie zie op pc 2?
en hoe zit het met virussen? is het zo als de ene pc besmet raakt, dat de andere pc ook der van heeft?
danku
ik heb dus 2 computers doormiddel van een lan-kabel verbonden met elkaar, in win xp de wizard netwerkverbindingen laten runnen en deze dan op mijn 2de pc geinstalleerd
pc 1 dient als server, pc 2 kan enkel op internet indien pc 1 aanstaat
op pc 1 staat zonealarm, als zonealarm aanstaat, dan kan pc 2 niet op internet
hoe stel je zonealarm in zodat hij de aanvraag tot verbinding van pc 2 niet blokkeerd, want ik zie dat hier nergens, ik denk dat het iets me proxy server is, maar het ip van pc2 verandert constant dus da gaat ook nie lukken zeker?
en nog iets, hoe komt het als ik iets in de map gedeelde bestanden plaats op pc 1 (server), dat ik dit dan nie zie op pc 2?
en hoe zit het met virussen? is het zo als de ene pc besmet raakt, dat de andere pc ook der van heeft?
danku

[/disclaimer]
