Archief - Vista -> XP of W7 ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thombose

Legacy Member
Joe,

mijn vriendin heeft nen Medion laptop die draait op W Vista Home Premium...mr dat ding is slow as hell...ik zal morgen eens modelnummer checken voor volledige specs, maar dit is wat ik nog weet...

AMD Turion X2 proc met 2,0 Ghz
1gb ram.
graka, weetek ni meer...

dat was nagenoeg onmogelijk om daarmee te werken, alles ging vreselijk traag...heb ik nu 1 gb ram bijgestoken, maar het effect is nagenoeg onbestaande...heb al eens gedacht om koelblok eens uit te blazen en koelpasta eens te vervangen, maar alles is zo geweldig verstopt in dat ding, dat je de helft moet afbreken om eraan te geraken....nu had ik gelezen dat de meeste mensen op internet hetzelfde voorhebben en er xp op hebben gezet...nu, dat was ik ook van plan, maar nu twijfel ik met W7...XP is tenslotte een 9 jaar oud OS en W7 zou beter met oudere hardware moeten omgaan...daarmee dat ik dacht om ofwel W7 Starter (als die apart verkrijgbaar is) of W7 Home Premium erop te zetten...wat denken jullie?
bv Flash spelletjes op facebook, haperen verschrikkelijk (iets wat toc hzeere cpu intensief is, dus weet niet of OS zoveel verschil zou maken, maar kan maar proberen)....en soms om gewoon mappen te openen gaat verschrikkelijk traag...dus...xp of W7 en dan welke W7 :) kwil gewoon ff jullie mening horen..

let me know,
cheerz,
Tom

The Monopoly Guy

Legacy Member
Mss eerst eens proberen pc 'schoon te maken' door onnodige services uit te schakelen, defragmenteren, ....
Wat ik altijd gebruik is Tune-Up utilities, op die site kunt ge gratis trial downloaden.
Simpel programma, doe eens een 1-Click Maintenance, check de start-up programs eens op rommel & doe mss eens een spyware check met Spybot Search and Destroy

Als dat allemaal niets helpt zou ik W7 Home Premium nemen
Xp is wat achterhaald

Links:
TuneUp Nederland - Downloaden
Het thuisfront van Spybot-S&D

Thombose

Legacy Member
@mod die verplaatste....sorry, had echt 'operating systems' niet gezien :s..
@Vilneamo..heb dat allemaal echt al geprobeerd...keivele verschillende spyware checkers geprobeerd, en ook alle services en opstartprogramma's gekilled die niet nodig waren...kheb ook zo een gevoel, dat de graka wat moeite had met vista te draaien..dus weet niet of dat met W7 beter gaat zijn...

Voodooghost

Legacy Member
Ik heb een Windows 7 op een P4 3.0 Ghz met 1Gb Ram geinstalleerd en tot mijn verbazing ging dat ding vrij snel. Opstarttijd van OS was rond de 30sec en openen van explorer bv ging heel snel. Stond nog wel geen antivirus op, dat vertraagt de boel meestal ook nog.

Ik zou het proberen met W7.

Thombose

Legacy Member
ga het idd proberen met W7, alst dan niet goed is, fixen we het daarna wel terug :D...zou ik voor de starter edition gaan of voor de home premium...

tijgerke

Legacy Member
Starter is niet los te koop en vind je enkel terug op Netbooks enzo.. Dus ik zou dan voor Home Premium gaan. (Of de starter op een andere manier te pakken krijgen, maar daar gaan we hier niet over beginnen :p)

Thombose

Legacy Member
@Tijgerke, I know what you mean, mr stel dat die toch los zou te verkrijgen zijn....beter dan de home premium? :D btw, ik heb ongeveer dezelfde setup als jij :) lekker beestje hé...alleen heeft dien Ultimate wat stabiliteitsproblemen met mijnen UD4P en i7 920...ook last van?

tijgerke

Legacy Member
Ik ga vanavond backuppen & Win7 installeren.. Dus tot hiertoe nog geen problemen :p

Of HP beter is dan Starter.. Ik zou denken van wel, maar ik ga waarschijnlijk op mijn netbook Win7 Professional zetten (net zoals mijn 'grotere' notebook).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan