Archief - [Vista] Raar probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SpeedFreak.be

Legacy Member
Ik zit met een raar probleem waarvan ik direct niet de oorzaak kan achterhalen.

Zo heel af en toe start de pc opnieuw op of sluit helemaal automatisch af.

Bv gisteren wil een dvd in mijn drive inleggen ik druk dus op de eject knop pats pc start uit zichzelf opnieuw op (sindsdien niet weer gehad) Nu net ik was in Firefox aan het surfen pats pc sluit zichzelf af.:confused:

In xp is er geen probleem. Het enige wat ik heb veranderd is nieuwe drivers voor mijn geluidskaart geïnstalleerd realtek 1.88 en setpointdrivers voor mijn muis er op gezet versie 5.00.175.

Er is geen melding te vinden in de logboeken behalve dat windows onverwacht in beeindigd en bij opstarten krijg ik alleen het verhaal windows is niet normaal beëindigd (dus niet windows is hersteld van een ernstige fout of zo).

Edit: ram is in orde temp graka en cpu is ook ok ik gok zelf op een driver.

MiniJeffrey

Legacy Member
Uw pc start opnieuw op na een kritieke systeemfout.

ga naar de eigenschappen van deze computer, geavanceerde systeeminstellingen en daarna naar opstart en herstelinstellingen. vink bij systeemfouten de optie de computer automatisch opnieuw opstarten uit. Dit voorkomt dat de pc bij een fout gaat opnieuw opstarten nog voor je de tijd kreeg uit te zoeken wat de fout was.

Aangezien dit gebeurt na nieuwe drivers dan zijn die drivers corrupt :)

SpeedFreak.be

Legacy Member
Ik vind het alleen vreemd dat de laatste keer de pc niet herstarte, maar zich gewoon uitschakelde. :s

blaatschaap

Legacy Member
hebde nu weer problemen ja :D
uw pc gaat nog eens ontploffen ofzo denk :p

dunno hoe da in vista zit, maar ga eens naar systeem -> geavanceerd -> opstart en herstartinstellingen
en zet daar het vinkje uit van computer automatisch herstarten...

dan gade een blauw scherm moete krijgen, daar sta normaal een error code op
opschrijven ;)

SpeedFreak.be

Legacy Member
blaatschaap zei:
hebde nu weer problemen ja :D
uw pc gaat nog eens ontploffen ofzo denk :p

dunno hoe da in vista zit, maar ga eens naar systeem -> geavanceerd -> opstart en herstartinstellingen
en zet daar het vinkje uit van computer automatisch herstarten...

dan gade een blauw scherm moete krijgen, daar sta normaal een error code op
opschrijven ;)

Heb ik ook al gedaan en ik heb versie 1.87 van de realtek drivers er op gezet nu maar weer wachten of die nog een keer het probleem wil geven. :sad:

En wat betreft de problemen och ik houd in ieder geval wat te doen.... :p

blaatschaap

Legacy Member
jah, maar als ge u zo moet bezighouden... :D

meestal zijn het drivers jah, heb zoiets ook ooit gehad met dell nvidia drivers
dell zegt die te gebruiken maar ze doen mijne laptop crashen
die van nvidia werken lekker :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan