Archief - Virus probleem level 10

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

VENUM-X

Legacy Member
ik zit dus met een MAJOR probleem
een vriend van mij (de ma daarvan ) heeft een pc over 2 jaar geleden gekocht van de carrefour,.. AMd 2200 hd 30 gig

Die zat dus over 4 dagen vol met virussen en worms enzo,.. ik heb daar 4 dagen aan geprobeerd om de virussen te verwijderen,..
toen dachtek fuck it,.. ik zet een nieuwe harde schijf erin,.. met windows xp professional + norton AV en ad-aware 6.0

ik heb die gisteren teruggedaan naar die ma,..
nu staat die computer WEER VOL met virussen en alle nest die ge u maar kunt indenken,...

kan iemand mij zeggen hoe da komt?
kunnen virussen ergens blijven hangen?

ik vertrek hier om 2 uur terug naar die vrouw dus ik hoop dat er hier iets gepost wordt wat hulpvol is,..

Greetz

TitaTovenaartje

Legacy Member
firewall gebruiken, als ik mij nie vergis was firefox ook beter dan IE
Waarom formateer je gewoon niet?

Fraggie

Legacy Member
welke norton staat er op?
+ adware 6.0 is niet meer van deze tijd ;p

VENUM-X

Legacy Member
firewall stond erop
norton internet security + norton 2003 met de laatste nieuwste updates

waarom da formatteren niet gaat -> virus verhinderd da dus wel degelijk.

maar ik ben met een nieuwe harde schijf (schone lei) begonnen,.. waar kan een virus zich nog vrijhouden? in het geheugen?

Greetz

Fraggie

Legacy Member
norton 2003 mag mss nog bepaalde updates krijgen, maar de scan engine updates krijg je maar 1 jaar
dus beste een andere anti virus der opzetten (bv avast/antivir bijde zijn gratis)
& staat SP2 er op? of SP1 met alle updates?

VENUM-X

Legacy Member
nee service packs hebbek gisteren niet gedownload omdat bij hun het internet traag bolde (scarlet dikke shit) (dus tegen 1.50kb enzo) dus ik dacht van misschien gaat da internet morgen beter,.. kan altid,.. Dus ik ga da morgen downloaden,.. mor nu staat die pc weer vol virussen...

KO

Legacy Member
VENUM-X zei:
firewall stond erop
norton internet security + norton 2003 met de laatste nieuwste updates

waarom da formatteren niet gaat -> virus verhinderd da dus wel degelijk.

maar ik ben met een nieuwe harde schijf (schone lei) begonnen,.. waar kan een virus zich nog vrijhouden? in het geheugen?

Greetz

lol, een virus staat enkel op hdd, formatteren doe je niet in windows dus formatteren kan je altijd, je kan natuurlijk altijd zo stom zijn om te denken da rechts klikken op de c in je verkenner en daar formatteren te kiezen je pc zal formatteren, dat is dus niet zo, formatteren doe je met je windows cd-rom
edit : ens dus niet in windows als je gewoon domweg de cd rin doet, opstarten met de cd-rom in de drive en primary bootdevice op cd-rom zetten

virussen kunnen zich niet in het geheugen proppen want dat wordt leeggemaakt als er geen stroom is. Het kan wel je hardware aantatsen ja, maar de kans dat da gebeurd is zo enorm klein, misschien moest uwe vriend maar geen msn noob zijn die alles aanneemt wat ze hem sturen via msn en email, verder lijkt het me eens nodug een deftigte virusscanner te nemen zoals antivir (die trouwens gratis is) of kaspersky (duur).

dank voor uw aandacht, ik hoop dat u aangevallen wordt door doorgeslagen fruitsla :niceone:

VENUM-X

Legacy Member
ahum

ik wil niks zeggen ik formateer en herpartitioneer in dos
NIET via windows,..

en da is geen msn noob die alles aanneemt in msn,..

weet ge wa ik ens ga doen?
dieje zen surfgedrag controleren als dieje pc weer gefixt is.

nTFs

Legacy Member
Het is toch onnodig om een nieuwe harde schijf te kopen als een bestaande schijf vol spyware/virussen zit.
Gewoon de bestaande formatteren.
En ja er bestaan nog mensen die op internet rondhangen zoals een kip zonder kop maw op alles klikken wat erop je scherm verschijnt.

Preske

Legacy Member
Is er in XP nergens geen soortement log-programma? Met alles wat er geinstalleerd wordt e.d.

Zou ge het daar niet uit kunnen halen?

major_fool

Legacy Member
formatteren gaat niet --> gebruik killdisk
ik kon ook eens niet formatteren door een of ander virus van een janet da da fun vind, heb killdisk gebruikt, en dan gewoon geformatteerd en da ging.
en ge weet da als ge format er toch nog vanalles op die hd blijft ( 1-nekes en 0-llekes ;) ) awel da brengt alles op 0 en tis gelijk als da ge uw hd just nief hebt.
googled maar nekeer want ik weet diene site nimeer :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan