Archief - VirtualBox hoe .vdi restoren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pipopower

Legacy Member
Hello,

Ik heb een dringend probleem, ik heb namelijk per ongeluk een .vdi (image) van VirtualBox verwijdert met hun Media Manager en ik heb al zitten proberen met een paar programma's om die terug te krijgen maar het lukt nu echt niet.

Heeft iemand dit al voorgehad en hoe heb je dat opgelost?
Het zou mij plezier doen moest er iemand mij redden uit deze situatie die redelijk belangrijk is.

Exit

Legacy Member
maw is het 'simpel' weg een file recoveren vanop de hdd die gewist is

getdataback, recuva, zero assumption recovery, ...

pipopower

Legacy Member
ja, maar dit was wel als bericht bij VirtualBox:
If you select DELETE then the specified storage unit will be permanently deleted. This operation cannot be undone.

Aap

Legacy Member
pipopower zei:
ja, maar dit was wel als bericht bij VirtualBox:

Probeer toch met een undelete programma. Als dat niet werkt, gebruik R-studio om de gegevens te recupereren. Het is niet gratis maar wel zeer gesofisticeerd om gegevens terug te halen. Het is een "forensisch" hulpmiddel. Ik zou je sterk aanraden om eerst de teruggehaalde gegevens op een andere schijf te bewaren.

pipopower

Legacy Member
Aap zei:
Probeer toch met een undelete programma. Als dat niet werkt, gebruik R-studio om de gegevens te recupereren. Het is niet gratis maar wel zeer gesofisticeerd om gegevens terug te halen. Het is een "forensisch" hulpmiddel. Ik zou je sterk aanraden om eerst de teruggehaalde gegevens op een andere schijf te bewaren.

Ik ga dat onmiddelijk proberen, alhoewel ik het tegen gisteren nodig had zal ik toch nog een laatste poging wagen omdat ik die .vdi echt terug wil.
Bedankt voor de tip :)

Exit

Legacy Member
tja, hoe langer ge ermee wacht (en de pc intussen gebruikt) hoe groter dat kans dat die file niet meer is terug te halen (deels overschreven door files = niet te recoveren/terug te halen => weg dus)

Aap

Legacy Member
Exit zei:
tja, hoe langer ge ermee wacht (en de pc intussen gebruikt) hoe groter dat kans dat die file niet meer is terug te halen (deels overschreven door files = niet te recoveren/terug te halen => weg dus)

Ach, 't is ons probleem niet. Hij/zij wilde eerste niet luisteren. Nu zitten ze hoogst vermoedelijk met de gebakken peren. Het verbaast mij keer op keer dat ze zulke mensen aanvaarden terwijl ik bij wijze van spreken mag bedelen voor een job. Ik bedoel: zoiets is toch normale kost voor een IT'er?

pipopower

Legacy Member
@Exit:
Data die weg is was op een externe HDD die alleen dient voor mijn studies en niets anders en ik heb die niet meer aangeraakt sinds het voorval.

@Aap: Ik snap je niet echt. Wanneer wou ik niet luisteren? Ik heb toch je raad genomen van R-Studio en voor de rest zie ik nergens dat gij ooit tegen mij zei "Pas op met het verwijderen van bestanden."

Als de makers van VirtualBox nu zo slim zijn geweest om een knop te plaatsen die je .vdi blijkbaar compleet verwijdert zonder dat je eigenlijk nog een kans hebt om dat terug te krijgen en zonder dat ze voor een extra bevestiging vragen dan denk ik toch dat het gedeeltelijk hun fout is dat er zo een dingens gebeuren.

Aap

Legacy Member
pipopower zei:
@Exit:
@Aap: Ik snap je niet echt. Wanneer wou ik niet luisteren? Ik heb toch je raad genomen van R-Studio en voor de rest zie ik nergens dat gij ooit tegen mij zei "Pas op met het verwijderen van bestanden."

Heeft dan de undelete programma's niet geholpen omdat je toch R-studio moest gebruiken?

Neem me niet kwalijk dat ik het vraag, is het gelukt?

pipopower

Legacy Member
Nee, geen enkel programma heeft mijn .vdki kunnen restoren.

Het zou mij niet zozeer kunnen schelen dat die .vdi weg is als ik er niet een ganse project op had staan en dat ik nu een nieuwe moet aanmaken en ik mag beginnen met het installeren en configureren van een aantal programma's.

Soite, het heeft mij iets geleerd over VirtualBox en zo ga ik in de toekomst beter opletten met VirtualBox en hun slecht gekozen knoppen. Toch alvast bedankt om mij te willen helpen.

dJeez

Legacy Member
pipopower zei:
Als de makers van VirtualBox nu zo slim zijn geweest om een knop te plaatsen die je .vdi blijkbaar compleet verwijdert zonder dat je eigenlijk nog een kans hebt om dat terug te krijgen en zonder dat ze voor een extra bevestiging vragen dan denk ik toch dat het gedeeltelijk hun fout is dat er zo een dingens gebeuren.
Ware het niet dat ze DUIDELIJK aangeven wat er gebeurt als je de delete knop gebruikt. Dat jij die melding af zet of toch op ok te klikken zonder te lezen wat er staat moet je niet in de ontwikkelaars hun schoenen schuiven. En ja, ik ben er 100% zeker van dat die bevestigingsmelding er standaard steeds komt, tenzij je ze zelf afzet.

BTW Als je dingen echt niet kwijtwil zorg er dan voor dat je op regelmatige tijdstippen je VM exporteert, en bewaar die copie dan op een veilige plaats.


(editted)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan