Archief - Verbindingsproblemen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fabrice89

Legacy Member
Hey, ik heb een probleem met het draadloos internet op mijn kot. Ik geraak niet op internet met mijn laptop, het vreemde is dat ik wel op limewire kan downloaden. Volgens mijn laptop ben ik wel verbonden met het netwerk en heb ik perfecte verbinding maar als ik probeer te surfen kan de pagina niet worden weergegeven en als ik dan verbindingsproblemen vaststel is er iets met de poort 9666 van de proxyserver ofzoiet (ken er niet veel van :)). Ook met mijn xbox en ipod touch kan ik niet op die verbinding. Al de anderen waarmee ik het internet deel kunnen wel op het internet en als iemand komt met zijn eigen laptop kan die er ook op. Met mijn laptop kan ik ook bv thuis surfen.

Dit probleem begon zonder reden ineens enkele weken geleden, daarvoor lukte alles perfect.

Mvg

Molletje

Legacy Member
Paar mogelijkheden, miss probeert iemand jou te kloten en heeft die je mac gebanned?
Nu als je LimeWire wel kan downloaden (ben je daar 100% zeker van?) dan is er idd miss wel iets mis.

Misschien kan je een back-up make en een system recovery. We krijgen te wijnig uitleg van je :/

Is het netwerk beveiligd btw?

fabrice89

Legacy Member
Ja het netwerk is beveiligd. Ik kan trouwens limewire zelf niet downloaden, had het ervoor al maar kbedoelde dat ik er liedjes enz van kan downloaden. Ik weet niet echt welke uitleg nog belangrijk kan zijn dus vraag maar wat je wilt weten :). Een back-up heb k al gemaakt maar hoe doe je een system recovery?

Hannes_

Legacy Member
Al gekeken bij bvb. firefox bij extra - opties - netwerk en dan 'instellen hoe firefox verbinding maakt' ? Normaal staat daar gewoon 'geen proxy' denk ik.. Misschien dat je daar al iets raars vindt. Maar aangezien ook xbox enzo niet werkt lijkt dat niet het probleem.

Molletje zei:
Paar mogelijkheden, miss probeert iemand jou te kloten en heeft die je mac gebanned?
Nu als je LimeWire wel kan downloaden (ben je daar 100% zeker van?) dan is er idd miss wel iets mis.

Misschien kan je een back-up make en een system recovery. We krijgen te wijnig uitleg van je :/

Is het netwerk beveiligd btw?
Maar als zijn andere apparaten er ook niet op geraken, dan kan het moeilijk het mac-adres zijn toch ? Of al die mac-adressen moeten dan allemaal geblokkeerd zijn..

Exit

Legacy Member
eerder richting dns
want als limewire download werkt de verbinding wel, dns is niet nodig normaal voor limewire


router eens afzetten (stroom eraf) en terug osptarten

fabrice89

Legacy Member
Exit zei:
eerder richting dns
want als limewire download werkt de verbinding wel, dns is niet nodig normaal voor limewire


router eens afzetten (stroom eraf) en terug osptarten

al gedaan maar helpt niet, kan trouwens ook niet op internet als k hem aansluit op de router zelf via een ethernetkabel

Molletje

Legacy Member
Delete het netwerk van je PC (zodat het netwerk, de SSID nieuw lijkt).
Probeer dan nog eens verbinding te maken.
Als je weer connectie hebt maar toch geen verbinding, ga dan naar je NetwerkCentrum -> Verbinding maken met internet -> rechterklik op je SSID.
Dan zorgen dat de beveiliging goed is!
Dat heb ik al vaker gehad.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan