Archief - Untangle Web Filter + Ports (NAT)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ShiryuX

Legacy Member
Snel een postje maken met een probleem dat ik heb op m'n studio:

(Indien niet mogelijk te praten hierover, gelieve een slotje te zetten ^^)
Ik zit namelijk met een kotbazin die veel sites begint te blokkeren (o.a. rapidshare, megaupload en ze zit mij te tracen denk ik om nog sites te vinden... :tongue:) en daar wil ik een halt aan zetten.

Is er een software matige manier om "Untangle web filter" te bypassen ofzo? Ik probeer met jdownloader gewoon files af te halen van rapidshare maar die zegt "temporarily uncheckable" dus kan ik er niets van afhalen.

Proxies werden mij al aangeraden maar geen idee hoe ik aan de slag moet daarmee (ook: alle proxy-related sites zijn geblokkeerd).

Ook: hoe is het mogelijk om zeker te zijn dat ports echt geforwarded zijn als je kotstudent bent? M'n router zit al te zeggen dat ik met een "double NAT" zit en daarmee kan ik amper online met xbox live en sommige programma's gaan gewoon enorm traag op PC.
Er wordt hier gewerkt met een panasonic powerline BL-PA100 en m'n router is een "airport express".

Hopelijk is het duidelijk, ik zit ook nl. veel op mac, maar dacht dat dit beter in dit forum past :). (Kan ook op windows gaan)

Thanks! :help:

Exit

Legacy Member
tja, regels zijn er om te volgen uiteraard.

tja, de router zelf heeft een NAT + als de kotbazin sites/ranges blokeert dan is daar dus ook een NAT.

met kotbazin overleggen wat mag en niet mag en u daar verder aan houden.
of een aparte verbinding nemen op eigen rekening en dan hebt ge er geen last van maar ...

ShiryuX

Legacy Member
Exit zei:
tja, regels zijn er om te volgen uiteraard.

tja, de router zelf heeft een NAT + als de kotbazin sites/ranges blokeert dan is daar dus ook een NAT.

met kotbazin overleggen wat mag en niet mag en u daar verder aan houden.
of een aparte verbinding nemen op eigen rekening en dan hebt ge er geen last van maar ...

-> Stond niet in contract of wat dan ook, is zomaar bijgekomen in februari (na 6 maanden dus).
't Is niet alsof je op school bent en dat je alle sites geblokkeerd moet hebben, je huurt een studio: wat je doet kies je toch zelf? :wtf:

-> Router NAT + kotbazin NAT had ik ook wel door, wat ik wou weten is of er daar nu iets aan te doen is?

-> Overleggen al geprobeerd en lukt niet, ze blokkeert voor de stomste redenen, als je betaalt voor internet, mag je toch doen wat je wilt? (Eigen verbinding niet mogelijk)

RpR

Legacy Member
Stop gewoon met betalen dan zal ze plots wel ingeven want zij heeft een jaa abonnement aan haar broek.

Exit

Legacy Member
wat je doet kies je niet echt zelf neen
tenzij het uw verbinding is
maar als het eeng edeelde verbinding is met een limiet moet die limiet gerespecteerd wordedn of er wordt bijbetaald (door haar, tenzij ze bij u komt voor de xtra kosten ...)
maar dan zou dat wel is gemeld mogen worden, dat wel.

dus zoals gezegd => contacteer die kotbazin.

ShiryuX

Legacy Member
Exit zei:
wat je doet kies je niet echt zelf neen
tenzij het uw verbinding is
maar als het eeng edeelde verbinding is met een limiet moet die limiet gerespecteerd wordedn of er wordt bijbetaald (door haar, tenzij ze bij u komt voor de xtra kosten ...)
maar dan zou dat wel is gemeld mogen worden, dat wel.

dus zoals gezegd => contacteer die kotbazin.

Thing is, er is geen limiet: vorig jaar waren er teveel klachten dat ze te weinig konden downloaden en dus heeft ze nu een VDSL abo bij Belgacom met unlimited download. Snelheid en al zit wel goed, 't is gewoon "out of the blue" een filter erop gekomen en ze weet zelfs niet hoe het ding werkt want ze laat alles aan "haar IT" over (wat mij compleet niet kan helpen...kan daarmee geen contact nemen).

Trust me, contact met die kotbazin is al uitgeput (en het is géén gemakkelijke kotbazin), daarom ben ik hier gekomen hopend op wat info om een web filter gewoon uit te schakelen ;) eventueel zelf de ports openen ofzo, want ik heb al gemaild voor het openen van ports e.d. maar er is niets van gekomen (ze verstond er niets van).

Exit

Legacy Member
unlimited bij belgacom/telenet is geen echte unlimited ...

tja, omzeilen kan eventueel met proxy (voor sites te openen) maar downloads zoals rapidschare enzo zal veelal niet gaan.

tja, als er een "no limit" is, heeft ze op zich ook geen reden dat te gaan verhinderen
=> kotbazin of die IT'er contacteren zal enige zijn om er zonder problemen wat aant e doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan