ShiryuX
Legacy Member
Snel een postje maken met een probleem dat ik heb op m'n studio:
(Indien niet mogelijk te praten hierover, gelieve een slotje te zetten ^^)
Ik zit namelijk met een kotbazin die veel sites begint te blokkeren (o.a. rapidshare, megaupload en ze zit mij te tracen denk ik om nog sites te vinden...
) en daar wil ik een halt aan zetten.
Is er een software matige manier om "Untangle web filter" te bypassen ofzo? Ik probeer met jdownloader gewoon files af te halen van rapidshare maar die zegt "temporarily uncheckable" dus kan ik er niets van afhalen.
Proxies werden mij al aangeraden maar geen idee hoe ik aan de slag moet daarmee (ook: alle proxy-related sites zijn geblokkeerd).
Ook: hoe is het mogelijk om zeker te zijn dat ports echt geforwarded zijn als je kotstudent bent? M'n router zit al te zeggen dat ik met een "double NAT" zit en daarmee kan ik amper online met xbox live en sommige programma's gaan gewoon enorm traag op PC.
Er wordt hier gewerkt met een panasonic powerline BL-PA100 en m'n router is een "airport express".
Hopelijk is het duidelijk, ik zit ook nl. veel op mac, maar dacht dat dit beter in dit forum past
. (Kan ook op windows gaan)
Thanks!
(Indien niet mogelijk te praten hierover, gelieve een slotje te zetten ^^)
Ik zit namelijk met een kotbazin die veel sites begint te blokkeren (o.a. rapidshare, megaupload en ze zit mij te tracen denk ik om nog sites te vinden...
) en daar wil ik een halt aan zetten.Is er een software matige manier om "Untangle web filter" te bypassen ofzo? Ik probeer met jdownloader gewoon files af te halen van rapidshare maar die zegt "temporarily uncheckable" dus kan ik er niets van afhalen.
Proxies werden mij al aangeraden maar geen idee hoe ik aan de slag moet daarmee (ook: alle proxy-related sites zijn geblokkeerd).
Ook: hoe is het mogelijk om zeker te zijn dat ports echt geforwarded zijn als je kotstudent bent? M'n router zit al te zeggen dat ik met een "double NAT" zit en daarmee kan ik amper online met xbox live en sommige programma's gaan gewoon enorm traag op PC.
Er wordt hier gewerkt met een panasonic powerline BL-PA100 en m'n router is een "airport express".
Hopelijk is het duidelijk, ik zit ook nl. veel op mac, maar dacht dat dit beter in dit forum past
. (Kan ook op windows gaan)Thanks!


eventueel zelf de ports openen ofzo, want ik heb al gemaild voor het openen van ports e.d. maar er is niets van gekomen (ze verstond er niets van).