jos den os
Legacy Member
Hoi allemaal,
ik meen dat dit een welgekend probleem is, maar ik vond er niet direct iets van terug op het forum (verbeter mij als dat niet waar is..).
Wij hebben dus een scarlet emailadres dat gebruikt wordt via outlook. Thuis hebben wij telenet en dus is mijn uitgaande mailbox uit.telenet.be. Op school echter is de provider irisnet, daar moet ik dus relay.irisnet.be invullen als uitgaande server.
Mijn vraag nu : is er een makkelijke manier om te switchen tussen beiden ?
ik zie 3 mogelijkheden :
1) 2 accounts aanmaken met dezelfde gegevens maar een andere uitgaande mail, maar komen de mails dan niet 2 maal binnen ?
2) een programma dat al dan niet automatisch kan overschakelen van uitgaande mailbox
3) doorsturen via gmail, maar dan is het voor de ontvanger niet duidelijk, omdat zij dan een mail van een gmail adres ontvangen.
iemand enige tips?
alvast bedankt!
ik meen dat dit een welgekend probleem is, maar ik vond er niet direct iets van terug op het forum (verbeter mij als dat niet waar is..).
Wij hebben dus een scarlet emailadres dat gebruikt wordt via outlook. Thuis hebben wij telenet en dus is mijn uitgaande mailbox uit.telenet.be. Op school echter is de provider irisnet, daar moet ik dus relay.irisnet.be invullen als uitgaande server.
Mijn vraag nu : is er een makkelijke manier om te switchen tussen beiden ?
ik zie 3 mogelijkheden :
1) 2 accounts aanmaken met dezelfde gegevens maar een andere uitgaande mail, maar komen de mails dan niet 2 maal binnen ?
2) een programma dat al dan niet automatisch kan overschakelen van uitgaande mailbox
3) doorsturen via gmail, maar dan is het voor de ontvanger niet duidelijk, omdat zij dan een mail van een gmail adres ontvangen.
iemand enige tips?
alvast bedankt!