Archief - txt based server zonder scherm en toetsebord

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Excise

Legacy Member
Goede morgend , ik heb een servertje txt based en wil die in mijn garage gan zetten , maar als ik nu men scherm en toetsebord eraflaat wil die niet opstarten
de vga kaart zou er ook uitmoeten.

hoe kan ik de vga kaart uit het systeem smijten dat die het niet meer detekteerd, zodat die gewoon verder kan opstarten.

moet eigenlijk alles met ssh kunnen configureren

servi

Legacy Member
in BIOS kan je normaalgezien ergens die opties veranderen.

Meestal heb je dan iets van :

stop on
- all errors
- all errors except keyboard
- all errors except keyboard and mouse

verander dat alvast maar.

nou of dat je BIOS gewillig zal willen boeten wanneer je je VGA-kaart eruithaalt is een andere paar mouwen en zal afhangen van BIOS tot BIOS.

Evil_Homer

Legacy Member
zonder vidkaart zal da normaal nie gaan, gaat naar zo'n pc-beurs en koopt daar voor een 5EUR een of ander stom kaartje en vwala :) voor de rest: idd zoals hierboven

Burnout

Legacy Member
Ja inderdaad, en sterker nog, zonder toetsenbord ZEKER niet, tenzij ge het idd in uw bios kunt zetten. Zet daar zo een oud versleten toetsenbord aan anders :)

Spufi

Legacy Member
Zoals de rest reeds aanhaalde: zonder vga & zonder keyboard boot geen enkele pc, welke heksentoeren je ook uithaalt, daar zijn ze simpelweg niet voor gemaakt :) (tenzij je op 1 of andere manier een embedded linux in een chipset kan pompen :) )

Echter: het is een linux-server, die zou je in principe nooit moeten rebooten. (tenzij je een nieuwe kernel wil laden).
Mijn (debian) server staat gewoon ergens in een bergplaats met UTP & powercord, al de rest weggelaten.
Enkel in uiterste noodgevallen boot 'k die eens en dan is het slechts een kwestie van een keyboard aan te sluiten tot de pc voorbij z'n POST is.

G|N|

Legacy Member
mijn server boot toch goed, ook zonder keyboard.

gewoon "halt on all errors except keyboard and mouse"

$anka

Legacy Member
inderdaad, booten zonder keyboard zou geen enkel prob mogen zijn. en graka, da weet ik ni. ma koopt u het cheapste van het cheapste, sta toch maar in de garage, zonder scherm.

(@ Excise: mijn schoendoos hangt toch ook geen kb aan, en als graka zit daar een stom pci kaartje in. of wast een isa kaartje, kweet et al ni meer, en kheb geen zin om naar beneden te lopen ;) )

Black Ice X

Legacy Member
Spufi zei:
Zoals de rest reeds aanhaalde: zonder vga & zonder keyboard boot geen enkele pc, welke heksentoeren je ook uithaalt, daar zijn ze simpelweg niet voor gemaakt :) (tenzij je op 1 of andere manier een embedded linux in een chipset kan pompen :) )

Echter: het is een linux-server, die zou je in principe nooit moeten rebooten. (tenzij je een nieuwe kernel wil laden).
Mijn (debian) server staat gewoon ergens in een bergplaats met UTP & powercord, al de rest weggelaten.
Enkel in uiterste noodgevallen boot 'k die eens en dan is het slechts een kwestie van een keyboard aan te sluiten tot de pc voorbij z'n POST is.

sorry, maar dat is "bullshit" :-)
zo goed als elke pc kan booten zonder keyboard/muis
ge denkt toch niet dat ze 12 keyboards hangen in een rackserver
zelfs een kvm is er vaak niet bij
mijn servers booten ook perfect zonder keyboard en muis
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan