Archief - taal op websites dikwijls standaard in het frans

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

breez

Legacy Member
Op bepaalde websites wordt de taal standaard ingesteld in het frans. Ik erger hier mij dus enorm aan...

bij configuratiescherm => landinstellingen staat alles op België/Nederlands ingesteld (windows xp) en ik gebruik een nederlandse versie van firefox

een voorbeeld van een website die dit doet is myspace...

kun je daar iets tegen doen?

MiniJeffrey

Legacy Member
Je taalinstellingen in je browser eens bekijken. Afhankelijk van wat je daar staan hebt kan een website dit naar eigen zin interpreteren en je zo een franse versie van de website afleveren.

Overigens is het ook perfect mogelijk dat de website wel herkent dat je in België woont, maar gewoon standaard dan de franstalige versie toont ipv de nederlandstalige. Sommige websites herkennen bvb ook dat je in Europa woont en leiden je daarom om naar hun Europese website. Probeer Norwegian Cruise Line - Cruises, Cruise Deals & Specials, Cruise Ship Vacations, Weekend Getaways eens uit, mensen met internet explorer zullen hoogstwaarschijnlijk naar Norwegian Cruise Line (NCL) - Freestyle Cruising .::. cruises, cruise holidays, cruise ships, cruise travel, affordable cruises, discount cruises - NCL.co.uk omgeleid worden. Als je in je landinstellingen van je browser dan Nederlands - België verwijdert, kan je plots wel weer naar de Amerikaanse versie van de website.

TiZon

Legacy Member
Zoals MJ zegt, is het vaak dat Belgische IP's als Franstalig bekeken worden ;-)

breez

Legacy Member
m'n taalinstellingen binnen firefox zien er als volgt uit:
http://i49.tinypic.com/t9y3vm.jpg

die norwegian cruise line website leidt me niet om naar de .co.uk maar blijft op de .eu :)

Overigens is het ook perfect mogelijk dat de website wel herkent dat je in België woont, maar gewoon standaard dan de franstalige versie toont ipv de nederlandstalige.
daar vreesde ik al een beetje voor... niet veel aan te doen dan zeker?

Exit

Legacy Member
dat werkt dan via cookies die het aanpassen en de volgende maal de juiste openen

Exit

Legacy Member
ik ben niet aangemeld maar krijg een engelse versie hoor.

engelse windows en engelse browser + in belgie maar krijg dus een engelse versie, geen franse!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan