Archief - start scherm gebruikers afzetten win7

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

radioth

Legacy Member
Ik heb een vraagje, Sinds kort ik weet niet hoe of wat maar als ik mijn pc opstart dan moet ik steeds op de gebruiker klikken maar er is maar 1 gebruiker dat ben ik ZEKER. Kan iemand me helpen hoe ik dat moet afzetten. Ik werk met een legale Windows 7 HP 64bit.

alvast bedankt.

Exit

Legacy Member
er zal wellicht nog een(onzichtbare) gebruiker zijn
check dus configscherm - gebruikers
mogelijks is daar een .net account ofzo, die wissen

Timmos

Legacy Member
radioth zei:
Ik heb een vraagje, Sinds kort ik weet niet hoe of wat maar als ik mijn pc opstart dan moet ik steeds op de gebruiker klikken maar er is maar 1 gebruiker dat ben ik ZEKER. Kan iemand me helpen hoe ik dat moet afzetten. Ik werk met een legale Windows 7 HP 64bit.

alvast bedankt.
Je bent niet zeker want er zijn ook onzichtbare gebruikers. Administrator, maar ook als je bvb VMWare hebt geïnstalleerd dan krijg je een extra gebruiker die je niet ziet in het opstartscherm. Maar hij is er wel, dus moet je 'kiezen' tussen gebruikers.

Met Google kan je zéker de oplossing vinden, althans ik kon dat toch. Let me google that for you

switchblade

Legacy Member
Als je écht wil dat Windows automatisch aanmeldt met jouw gebruiker kun je dit doen door wat te sleutelen in het register.


Let wel dat dit -bij verkeerd gebruik- je Windows installatie om zeep kan helpen.
Onderstaande stappen hebben geen invloed op de normale werking van je pc (behalve het aanmelden dan).


Klik op start, typ regedit
Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows NT/CurrentVersion/Winlogon

Als je een paswoord hebt op je gebruikersaccount, klik je ergens rechts, kies je new, string value.
Geef dit de naam DefaultPassword.
Indien geen paswoord, sla je de volgende stap over.

Zorg dat DefaultUserName ingevuld is met de naam van je gebruikersaccount. Normaal zal je hier niets aan moeten veranderen.

Verander de waarde van AutoAdminLogon van 0 naar 1.

Herstart je pc. Windows zal nu automatisch inloggen.
Zeker niets anders veranderen dan hetgeen hierboven vermeld, tenzij je weet wat je doet.

Mvg

*edit*
Of wat Timmos zei.. :unsure:

radioth

Legacy Member
heel erg bedankt allemaal met deze info maar ik wist niets af vn onzichtbare accounts op je pc ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan