Archief - spyware/virus blijft terugkomen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

InSaNe_CLowN

Legacy Member
halo
ik zit met een groot probleem ik heb de pc veel nodig voor school maar onlangs zat hij vol spyware.
ik delete alles dus (met adware) maar na een tijdje of na een reboot zat alles terug vol
ik besloot een format te doen , ik instaleerde internet (adsl) en doe een direkt een windows update.
Wat bleek 3 minuten later craschte men systeem weer van de spyware/virussen :sad: ik heb zo wel 3 x een format gedaan maar het heeft nog altij nix geholpen telkens hetzelfde probleem.
als ik me nog maar 1 minuut op internet aanmeld zit alles terug vol rommel.
Ik weet niet wat ik moet doen :help:

gr33tzz
(oja af en toe springt er een 'kaderke' op men scherm en dat geeft een fout aan , en dan krijg je 1minuut de tijd om alles op te slagen want dan word het systeem afgesloten :wtf: )

]GoW[Hermes

Legacy Member
Dat opstarten is het blaster virus, formateer je pc, zet er een virusscanner op en sluit hem dan aan op internet. 5 jaar gelede kon je nog zonder virusscanner opt internet, nu nimeer ... :)

ahja btw als ge geen tijd genoeg hebt omdat dat virus met zen 1 minuut komt. Doe dan start uitvoeren, typ daar cmd. Dan verschijnt er een DOS venster daar styp je simpelweg shutdown -a en dan verdwijnt dat venstertje ;)

greetz

Fraggie

Legacy Member
formateer je met je netwerkkabel er in?
ik formateer bv zonder kabel, install een paar belangerijke patches (gebackup't op cd) & pas dan steek ik ze er weer in

zo heb ik van nimda afgegraakt

InSaNe_CLowN

Legacy Member
wat zijn dan goeie virusscanners ? ik kan aan norton geraken.
Ze hebben me ook aangeraden om windows update te doen en die updates op cd te zetten, dan een format doen , windows instaleren en dan die updates instaleren VOOR internet is aangesloten.
Maar waar kan ik die updates op de pc vinden ?(ik heb ze al wel gedownload maar ik kan ze nerges vinden voor op cd te branden)

THX voor de hulp in ieder geval

Exit

Legacy Member
download die gewoon dan ....
en nen pc zomaar aansluiten on intenet kan totaal geen kwaad, MAAR sites/mail ophalen wel ...

R@ -= G D D =-

Legacy Member
In je user account van Windows XP een paswoord steken.
Lieftst een treffelijke, geen in de stijl van 123.
een met cijfers en letters.

Zijn virussen die binnnenkomen via standaardshares van XP.
Als er geen paswoord in je account zit, geraken ze zo binnen.

Lan

Legacy Member
Gebruik geen Norton als anti-virus, veel te zwaar.
Beter is AVG of Avast. Ga op hun site, vul je gegevens in en je krijgt een gratis serienummer doorgemail. De free edition kost namelijk niks voor thuisgebruikers.

En ja, download gewoon sp2 volledig en brandt dat op cd. Zo kan je de sp2 uitvoeren VOORALEER internet te activeren. Of beter, maak een nieuwe XP installatie CD met SP2 erop geslipstreamed. Dan win je telkens een dik half uur.

]GoW[Hermes

Legacy Member
een zzer goeie tip is eerst windows opstarte zonder internet, en dan een useraccount maken in windows met beperkte rechten, en dan aanloggen onder dat account en dan kan de spyware zich ook niet installen als je die gebruiker de rechten niet gegeven hebt. en voor de toekomst is het ook wle handig... gewoon surfen, mails ophalen onder een gewoon gebruikersaccount voorkomt heel wat problemen.

greetz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan