Archief - Specifiek programma gezocht (screen capture)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Spandi

Legacy Member
Dus, wij gaan een feesje organiseren, en ne maat van mij gaat de visuals doen, wat heeft hij nu nodig...

...een programma waarmee je je scherm kan capturen in mpeg.
Tis de bedoeling dat die kerel wa fragmentjes achter elkaar laat zien en dat dat dan door nen screencapture 1 vloeiend filmpje wordt.

Zo'n programma moet wel bestaan volgens mij, helaas weet ik niet welk (tis niet echt men vakgebied om het zo te stellen)


Bij voorkeur een gratis programma uiteraard :)

Dank bij voorbaat.

Pandoriaantje

Legacy Member
als ik't goed begrijp wil je dus filmpjes aan elkaar plakken?
Waarom capturen dan? gebruik gewoon een video editor om alles bij elkaar te plakken/knippen (eventueel met overgangen enzo).

Spandi

Legacy Member
Wel, blijkbaar waren het dus geen fragmentjes, maar afbeeldingen
Hij heeft een reeks dia's/afbeeldingen die hij aan elkaar moet rijgen tot een filmpje (door middel van een screencapture) om dan op DVD te pleuren.

Enig idee?

Wover

Legacy Member
microsoft picture viewer :unsure:

ik snap het nog altijd niet denk ik :p

Spandi

Legacy Member
Wel, dat heeft hij vermeld, dat programma gebruikt hij om die afbeeldingen weer te geven, maar daar kan hij ze niet mee aan elkaar hangen, kan dat?

FFS, zijn stom internet ligt uit, hij kan het imo beter zelf komen uitleggen :p

Exit

Legacy Member
gewoon van pics nen slideshow maken, en da eventueel als video omzetten wrs als presentatie ofzo.

dJeez

Legacy Member
Windows Media Encoder kan perfect screencaptures maken naar WMV (die je dan later desgewenst nog naar MPEG zou kunnen converteren), en gratis.

Maar als het gewoon gaat om het tonen van bestaande afbeeldingen in een sequentie (eventueel met achtergrondmuziek en titeltjes) dan kan je Windows Movie Maker gebruiken, die zit standaard bij Windows XP.

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/updates/moviemaker2.mspx

Je kan ook nog wat extra's voor Movie Maker downloaden op http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/mmcreate.mspx

Spandi

Legacy Member
Ik dank u enorm :)
Als het nu niet lukt weet ik het ook niet meer :)

Spandi

Legacy Member
Het is dan uiteindelijk opgelost met het progje Camtasia Studios, bedankt aan iedereen die geholpen heeft :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan