Archief - Speciaal netwerk probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LiveLarge

Legacy Member
ok,ik heb een netwerk van 2 computers en 1 laptop

De maincomputer is XP PRO
De andere computer is windows 98
De laptop is XP PRO

het probleem is dat de laptop in een ander netwerk functioneert in een domain.

ik heb al geprobeerd via 'alternate configuration' op die xp pro laptop het ip op 192.168.0.3 te laten zetten maar dit werkt helemaal niet

oh ja,en ik kan ze niet pingen

Exit

Legacy Member
domein afzetten en naar werkgroep gaan als ge op netwerk moet zijn en terug naar domain voor domein werken

LiveLarge

Legacy Member
LAPTOP DSM

Probleem:

Laptop moet zich kunnen inloggen op domain van werk en een workgroup thuis (in strijd met NT-systeem ookal laptop moet niet in zelfde workgroup als P4).Laptop is verbonden met centrale pc ( naam : P4) alsook een andere pc,beiden via crossed-over utp kabels in 2 verschillende netwerkkaarten.Network Bridge is niet noodzakelijk aangezien 3e computer geen toegang nodig heeft tot Laptop DSM.

Aanpak:

P4 standaard instellen op ip adres 192.168.0.1 met subnet mask 255.255.255.0 voor ICS om VPN te kunnen laten werken alsook om met de Windows 98 pc te laten werken die eveneens aangekoppeld is en dit vast IP nodig heeft

Nu probeerde ik hopeloos iets uit:
2 verschillende user accounts maken en de netsh applicatie gebruiken,bijgeleverd bij NT-operating systems.
Netwerk interface gedumped op harde schijf in textfile c:/netwerkcfg/BST.TXT
Ervan uitgaand dat deze netsh interface ook de domain settings zou behouden stelde ik vervolgens op de andere account de workgroup settings in en dumpte deze network interface in c:/netwerkcfg/THUIS.TXT .
Batchfiles geschreven die respectievelijk deze netwerkcfgs laden en deze batchfiles in de startup folder van de respectievelijke accounts gezet.

Nieuw probleem:

Laptop dsm kan met batchfile wel standaard netwerksettings uit de originele BST interface dump halen maar keert niet terug naar domeinstatus.
Domeinaccount moet dus opnieuw door domaincontroller geactiveerd worden.Hierna gaat het oorspronkelijke probleem nog steeds aanwezig zijn.

Exit

Legacy Member
hoe logt ge in, welkomst venster XP en naam selecteren of een venster om naam en pw te typen?
indien dit 2de het geval is kies voor uitgebreid (of zoiets) en dan komt er keuze venster bij, daar is keuze voor lokaal op pc in te melden of extern (domein)
kies dus voor lokaal (dan hebt ge alle rechten enzo) en moet ge gewoon op netwerk kunnen, ip invoeren of autmo verkrijgen (thuis/werk)
dan moet er niets van domein veranderen omdat ge er dus nie inlogd.

Wrs komt die pc in andere werkgroep maar d maakt niets uit, ge kunt naar andere groepen bladeren via netwerk, maak dan voor het gemak een snelkoppeling aan naar die andere pc('s) of in uitvoeren het ip van andere pc (192.168.0.1 zoals daar staat)

LiveLarge

Legacy Member
kheb de ene setts op een pcmcia netwerkkaart gezet andere op ingebouwde.

via IP kan ik andere pc bereiken en pingen,maar hij krijgt geen rechten om de workgroup te zien en detecteert de ics niet

LiveLarge

Legacy Member
eeeeen nu werkt et terug nimeer,en kheb niks veranderd tt gewoon comp heropgestart

Exit

Legacy Member
firewall?
op beide pc's zelfde gebruikers/pw aanmaken om rechten gedoe kwijt te zijn
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan