Archief - Sims 3 weigert dienst - Windows 7

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Herr Doktor

Legacy Member
Ben sinds kort een extra harde schijf bij gestoken (andere eruitgehaald en win7 geinstalleerd en dan weer terug gestoken) en ik gebruik nu win7 ultimate x64 voor al m'n games op te zetten, via manueel bootmenu kan ik nog terug gaan naar m'n XP pro waar al m'n programma's voor school opstaan. Nu heb ik met games nooit problemen gehad in XP pro, maar in Win7 wel ik installeer de sims 3 ( functioneerde perfect in XP ) maar in win7 krijg ik altijd de melding ' Non valid win32 application' ik heb al op gezet op het technisch forum van het spel zelf maar daar wisten ze er ook niets van... :(

Alvast bedankt Pj

Lukky

Legacy Member
Merdor zei:
Ben sinds kort een extra harde schijf bij gestoken (andere eruitgehaald en win7 geinstalleerd en dan weer terug gestoken) en ik gebruik nu win7 ultimate x64 voor al m'n games op te zetten, via manueel bootmenu kan ik nog terug gaan naar m'n XP pro waar al m'n programma's voor school opstaan. Nu heb ik met games nooit problemen gehad in XP pro, maar in Win7 wel ik installeer de sims 3 ( functioneerde perfect in XP ) maar in win7 krijg ik altijd de melding ' Non valid win32 application' ik heb al op gezet op het technisch forum van het spel zelf maar daar wisten ze er ook niets van... :(

Alvast bedankt Pj

Ik heb vandaag hetzelfde gehad met Quake 3: Arena.
Ik draai Windows 7 Prof 64-bit terwijl de setup van Quake een 32-bit besturingssysteem vereiste. Ik kon het niet installeren via de CD, maar het werkte wel door de CD naar de HDD te kopiëren en daar de quake3.exe te openen in compatibiliteitsmodus (niet de Setup.exe!!)
Het enige probleem toen was, dat ik geen widescreen meer kreeg (wel fullscreen maar met zwarte balken en beide kanten)
Verder dan dit raakte ik niet.

Ik heb het dan maar opgelost door een dualboot te maken met XP Prof.
Dit zou ik ook aanraden om te doen. Gewoon een dualboot met XP voor je oude games te spelen. Dan bespaar je veel tijd met google af te schuimen naar oplossingen. :)

De compatibiliteitsmodus in W7 is leuk, maar mist de mogelijkheid om een 32-bit-systeem te emuleren. Dan zou het optimaal zijn.

Herr Doktor

Legacy Member
maar normaal moet da spel toch vlekkeloos werken op een nieuw operating system en al zeker met zo'n bekende en nieuwe game als de sims 3 ,...

ik krijg nog niet eens het menu van the sims 3 te zien na de instalatie waar je dingen kunt downloaden enzo ( en het spel kan starten ) :(

Lukky

Legacy Member
Merdor zei:
maar normaal moet da spel toch vlekkeloos werken op een nieuw operating system en al zeker met zo'n bekende en nieuwe game als de sims 3 ,...

ik krijg nog niet eens het menu van the sims 3 te zien na de instalatie waar je dingen kunt downloaden enzo ( en het spel kan starten ) :(

Ow Sims 3 is een recente game :lol:
Ik zat nog in mijn gedachten dat het al 10 jaar oud was :D

Heb je een driver geïnstalleerd van je videokaart die werkt met W7 64-bit?

Herr Doktor

Legacy Member
catalyst 9.12, andere games werken perfect ( company of heroes, oblivion, Empire total war, Supreme commander, overlord II, Anno 1404,....) is met een Gibabyte 4670 trouwens

Herr Doktor

Legacy Member
is er echt niemand die hier iets op weet :(? of is het beter dat ik naar EA bel?

Dust14

Legacy Member
Da's wel heel raar, hier werkt het anders vrij goed op Ultimate 64bit zonder ook maar iets te moeten aanpassen.
Die compatibilieitsmodus van Windows zelf helpt niet neem ik aan?

Herr Doktor

Legacy Member
werkt niet ik had het ingesteld op XP SP3 ( heb ook op deze pc dat pakket staan en daar werkt het op!! en nog macheert het niet. Wat bedoel je eigelijk met EXE. bestand want ben er achter gaan zoeken maar kan nergens daarbij compatibiliteit aanklikken itt de snelkoppeling
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan