Archief - simpele virusscanner

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sluysen

Legacy Member
Ik ben op zoek naar een simpele freeware virusscanner.

ik heb er al verschillende geprobeerd maar nog niet echt iets gevonden dat supergoed marcheert.

AVG: verbruikt te veel geheugen, imo slechte bescherming
Avast: soms random meldingen (ok das goed) die 10 keer na elkaar komen ook al kies je een bepaalde optie voor de file
Avira: dit heb ik momenteel, draait goed maar toont iedere keer pc opstart na een willekeurige tijd een notifier, veel lag daardoor en ook weer files die gevonden worden, verwijdert en dan nog een keer of 5 dezelfde melding..

is er iets dat misschien vlotter werkt?

Zelete

Legacy Member
Met Avast bedoel je dan de nieuwe versie 5?

Snap eigenlijk niet dat als er een melding 10x komt dat dat u stoort, hoe meer meldingen hoe beter denk ik. Misschien heb je dat op het internet soms? Kan zijn dat hij een virus ziet op de link van de pagina. Maar sommige van die sites laden wel 20 keer vlak na elkaar een pagina, daarmee dat je waarschijnlijk die melding krijgt.

sluysen

Legacy Member
tis constant van hetzelfde

bv ergens 1 file die hij dan aanduid maar als ik dan zeg verwijderen fzo dan vraagt hij dat nog 5 keer

FrostByte

Legacy Member
Ik ben momenteel content van security essentials. Draait prima en laat zich zelden horen.

sluysen

Legacy Member
hmm iets van microsoft waar iemand content over is.. could it be?? :p

panda lijkt mij imo maar een belachelijk virusscannertje (kan verkeerd zijn maar kheb er slechte ervaringen mee op schoolpc's)

Feignasse

Legacy Member
Ik ben al jaren tevreden Avira-gebruiker, ik heb het geïnstalleerd staan op verschillende systemen en het geeft nergens problemen.

Die notifier met reclame kan je perfect uitschakelen.
Google
Verder kan je ook zelf instellen wanneer en of er automatisch mag worden geupdate, dat je systeem even vertraagt kan je op die manier perfect vermijden. Idem met systeemscans: timing kies je zelf, of je schakelt het gewoon volledig uit.

Als je veel meldingen krijgt, dan heb je gewoon een probleem. En als je er pertinent zeker van bent dat het geen virussen zijn, voeg die bestanden dan gewoon toe aan de ignorelist. Je kan ook perfect bepalen welke files gescand moeten worden en welke niet (bvb op basis van bestandsextentie).

Kortom: avira is een heel goeie scanner die je perfect naar wens kan configureren. Van die microsoftbrol zou ik wegblijven :)

sluysen

Legacy Member
Ulixes zei:
Ik ben al jaren tevreden Avira-gebruiker, ik heb het geïnstalleerd staan op verschillende systemen en het geeft nergens problemen.

Die notifier met reclame kan je perfect uitschakelen.
Google
Verder kan je ook zelf instellen wanneer en of er automatisch mag worden geupdate, dat je systeem even vertraagt kan je op die manier perfect vermijden. Idem met systeemscans: timing kies je zelf, of je schakelt het gewoon volledig uit.

Als je veel meldingen krijgt, dan heb je gewoon een probleem. En als je er pertinent zeker van bent dat het geen virussen zijn, voeg die bestanden dan gewoon toe aan de ignorelist. Je kan ook perfect bepalen welke files gescand moeten worden en welke niet (bvb op basis van bestandsextentie).

Kortom: avira is een heel goeie scanner die je perfect naar wens kan configureren. Van die microsoftbrol zou ik wegblijven :)

thx wist niet dat het uitgeschakeld kon worden, ik dacht dat als het geen optie is het ook wel niet mogelijk is, dus hebk ook niet verder gezocht :p

pmvacker

Legacy Member
Panda en norton zijn af te raden, die blokkeren te veel, moet ge gebruiken als ge er meer van weet zodat ge weet wat ge moet instellen.

AVG lijkt me de beste keus momenteel. Zelf ook geen klachten van.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan