Archief - Server opzetten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dark_force

Legacy Member
Ik probeer al een tijdje een website server op te zetten met deze programma's
- Apache 2
- Php 4
- Mysql 3 of zoiets

Nu lukt het me toch niet voor hem online te krijgen, ik kan hem vinden op localhost maar op mijn ip vind ik hem niet. Ondersteunt telenet dat of heb ik iets verkeerd ingesteld ??
Mijn ip is: http://81.82.82.40 als je het wil proberen

Wover

Legacy Member
als ge win xp pro hebt kunde IIS proberen, da's ne webserver van MS maar nogal moeilijk om mee te werken denk ik zo.

Als ge enkel files wilt aanbieden kunt ge NoFeel FTP eens proberen.

dark_force

Legacy Member
Neen het is de bedoeling voor php te kunnen draaien, maar het is me ook nooit gelukt voor servers te starten voor spellekes; America's army, starctaft, diablo 2, battlefield
Ik kan die spellekes wel spelen maar nooit zelf een spel starten.
Maar ik zal ees iis proberen want als da voor xp pro is ...

//edit
Kan je die iis gratis downloaden of moet je dat kopen ??

Wover

Legacy Member
dat doe je via "software" in het configuratiescherm en dan windows onderdelen toevoegen/verwijderen ;)

Wover

Legacy Member
dark_force zei:
Neen het is de bedoeling voor php te kunnen draaien, maar het is me ook nooit gelukt voor servers te starten voor spellekes; America's army, starctaft, diablo 2, battlefield
Ik kan die spellekes wel spelen maar nooit zelf een spel starten.
Maar ik zal ees iis proberen want als da voor xp pro is ...

//edit
Kan je die iis gratis downloaden of moet je dat kopen ??

hebde ne firewall of router staan misschien?

Sorry! The administrator has specified that users can only post one message every 60 seconds.

dark_force

Legacy Member
Eum ... ik heb eens alles uitgezet en toen werkte het ook niet ..

dark_force

Legacy Member
Heb je ergens een site met uitleg of zo voor het te doen werken (iis)

Het werkt nu al maar het is asp en ik wil php :crazy:, en het doet juist het zelfde dan met apache: Ik krijg eerst dit venster:

screen.jpg
(dit krijg ik ook bij iis maar dan met een andere naam) Ik klik op ok en voila hij stopt. Localhost werkte wel maar hij moet online gaan ...

Wover

Legacy Member
tja het heeft gewoon te maken met uw router/firewall instellingen eh, da's toch duidelijk :p

kijk ook ns na of de windows firewall afstaat als je je norton firewall afzet...

tha_rippa1be

Legacy Member

Exit

Legacy Member
dmz zet ge de firewall van de router compleet uit, alles wordt rechtstreeks gekoppeld van interenet naar het ip in de dmz zone (demillitarized zone)
telenet blokt om dus servers opstellen te verhinderen, tis niet toegestaan!! maar met hogere poorten wel mogelijk!

dark_force

Legacy Member
En kan je dat aanvragen met betaling of zoiets voor dat wel toe te laten ??
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan